Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

ArcticZymes Technologies (AZT)

Flaggemelding fra Nordnet AB

Flaggemelding fra Nordnet AB

Financial calendar

Vært rimelig stille her på tråden så poster et kjapt teknisk chart av situasjonen slik jeg leser den.

Vi har den siste tiden kommet oss over MA200 og holdt oss der siden starten av November. For noen dager siden fikk vi en fin bevegelse opp fra ca. 86 og helt opp til 94 - noe som tok oss gjennom MA200, MA50, MA100 og MA20 i èn bevegelse. I dag har vi falt tilbake og fikk en foreløpig vellykket test av MA50 på ca. 88.50 igår. Target to beat er - slik jeg ser det - å etablere seg over 92-93kr så raskt som mulig.

Vi er imidlertid på et make or break nivå og det er mulig å skimte en slags HS nettopp i november måned. I tillegg er makro ruglete og toppet så greit å være våken om det begynner å skli.

På nedsiden er jeg opptatt av at vi holder 85-86. På oppsiden ser jeg primært på det tidligere nevnte nivået 92-93 og deretter ca. 100 og deretter ATH.

2 Likes

Fin artikkel om AZT på Dn.no

7 Likes

Jeg håper de som har vært med og utviklet disse produktene opp gjennom årene, som Olav, blir godt belønnet gjennom bonuser.

4 Likes

Når en ser hvilken vending ting har tatt de to siste ukene i fra å gå fra koronapass til testing igjen, har jeg troa på et bra salg fremover.

4 Likes

ArcticZymes Technologies ASA: Primary insider exercising options

ArcticZymes Technologies ASA: Primary insider selling shares in connection with option program

Long-Term Incentive Plan - grant of share options to primary insiders

Endelig. Er ikke det han duden fra avisa?

Hehe, jo. Digg at han får litt betalt. Mannen har jo knapt mer aksjer enn lille meg.

ArcticZymes Technologies ASA: Registration of share capital following exercise of options

ArcticZymes Technologies launches new products and opens new production facility

4 Likes

AZT leverer som vanlig. Vi visste jo dette, men det er fint å ta med seg ord som dette inn i jula: “The upscaling was necessary to meet the expected increase in demand
following the launch of the ELISA kit and ensure customers can receive large
quantities of enzyme from a single production batch.”

Nå har det jo ikke pleid å være slik at det bare er å knipse med fingrene fra en launch i et kvartal til full uttelling salgsmessig i neste kvartal, men jeg har aldri hatt følelsen av at det som meldes fra selskapet er pompøst positivt bare for å pumpe kursen. Det har vært slik at det som er materialisert i tallene i dag er et produkt av en børsmelding om feks et nytt produkt for 2-3 år siden. Jeg har litt tro på at denne forsinkelsen minker etterhvert som AZT får et større fotfeste i bransjen. De bygger stein på stein og er i ferd med å gå fra å være et lite nisje-selskap med kvalitet til å bli en større sterkere aktør som tilbyr et større spekter av produkter som i mange tilfeller skiller seg fra konkurrentene.

Selskapet har blitt mer business-orientert med tiden har jeg følelsen av. For10 år siden og kanskje før det lå stoltheten i at man utviklet fremtidsrettede produkter som majoriteten av bransjen ikke visste at de hadde behov for. Nå tror jeg de siste årenes utvikling har vært med markedsorientert. De er innovativ på samme måte som tidligere, men kanskje med et større businessfokus. Man kan ikke gjøre alt, så da er det viktig å fokusere og velge ut de prosjektene som resulterer i produkter som går inn i voksende og fremtidsrettede markeder. Det ser vi med SAN HQ (2.0), og de siste produktene som fokuserer mot spennende neste generasjons teknologier som hundrevis av biotekselskaper og pharmaselskaper jobber med i dag.

9 Likes

Det står litt mer utfyllende om de nye produktene (med bilder) her: ArcticZymes Technologies launches new products and opens new production facility - ArcticZymes Technologies

5 Likes

God jul til mine medsammensvorne!

5 Likes

Finnes den 6-årige forretningsplanen noe sted?

Kunne vært utrolig spennende å få en langsiktig guiding av selskapet (Innlegget jeg besvarer er fra vår 2020)

De skal komme med ny guiding over nyåret :relaxed:

Herlig, må følge med da : ) Takk!