Som alltid blir det interessant og spennende å se hva neste kvartalsrapport vil bringe. Jetro har kommuniser ved flere anledninger at AZT er i en posisjon i verdikjeden slik at kvartalene vil fluktuere. Vi har hatt et par kvartaler nå med middels til kanskje noe lavomsetning. Vil vi bli positivt overrasket denne gangen?
For øyeblikket er det 'biomanufactoring"-markedet som slår meg som det mest spennende. Det er allerede over 100 kunder som allerede benytter SAN. 20-30?? % av disse vil kunne komme opp i volumer som utgjør 5-10-15 mill omsetning pr år? Nye kunder kommer til, andre faller fra om de mislykkes.
AZT har oppskalert SAN-HQ slik at kunder skal kunne motta store volum fra en batch. Samme er nå gjort for M-SAN HQ. M-SAN HQ ELISA ble lansert samtidig.
SAN HQ 2.0 ble lansert i sommer. Dette produktet adresserer bredere innen biomanufactoring og genterapi-markedet enn SAN-HQ, samt er en døråpner mot rekombinant proteinproduksjon.
Når det gjelder korona så kan det gå alle veier. Jeg har ikke snøring og det er ingen logisk korrelasjon mellom antall tester i verden og codUNG-salget fra AZT. Jetro sa testingen har flyttet seg mot antigen-testing hvor AZT ikke leverer enzymer. I allefall pr Q3. Jeg tror dog vi kan få en joker her da det har vært litt symptomatisk at covid-salget “spiker” en periode, for så å ligge lavt et par perioder før det igjen får en oppsving.
Salg til vaksine vil komme, men det tar tid. Jeg lurer på hvorfor ingen av viral vektor-vaksinene som allerede er på markedet benytter SAN. Det er sikkert en årsak, men jeg lurer på hvorfor. Passer ikke SAN inn? Er det et kostnadsspørsmål? Får man en like gode rensing med en annen nuclease? Vet ikke utviklerne om SAN?