Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

ArcticZymes Technologies (AZT)

Som alltid blir det interessant og spennende å se hva neste kvartalsrapport vil bringe. Jetro har kommuniser ved flere anledninger at AZT er i en posisjon i verdikjeden slik at kvartalene vil fluktuere. Vi har hatt et par kvartaler nå med middels til kanskje noe lavomsetning. Vil vi bli positivt overrasket denne gangen?

For øyeblikket er det 'biomanufactoring"-markedet som slår meg som det mest spennende. Det er allerede over 100 kunder som allerede benytter SAN. 20-30?? % av disse vil kunne komme opp i volumer som utgjør 5-10-15 mill omsetning pr år? Nye kunder kommer til, andre faller fra om de mislykkes.

AZT har oppskalert SAN-HQ slik at kunder skal kunne motta store volum fra en batch. Samme er nå gjort for M-SAN HQ. M-SAN HQ ELISA ble lansert samtidig.

SAN HQ 2.0 ble lansert i sommer. Dette produktet adresserer bredere innen biomanufactoring og genterapi-markedet enn SAN-HQ, samt er en døråpner mot rekombinant proteinproduksjon.

Når det gjelder korona så kan det gå alle veier. Jeg har ikke snøring og det er ingen logisk korrelasjon mellom antall tester i verden og codUNG-salget fra AZT. Jetro sa testingen har flyttet seg mot antigen-testing hvor AZT ikke leverer enzymer. I allefall pr Q3. Jeg tror dog vi kan få en joker her da det har vært litt symptomatisk at covid-salget “spiker” en periode, for så å ligge lavt et par perioder før det igjen får en oppsving.

Salg til vaksine vil komme, men det tar tid. Jeg lurer på hvorfor ingen av viral vektor-vaksinene som allerede er på markedet benytter SAN. Det er sikkert en årsak, men jeg lurer på hvorfor. Passer ikke SAN inn? Er det et kostnadsspørsmål? Får man en like gode rensing med en annen nuclease? Vet ikke utviklerne om SAN?

3 Likes

Ups. Beklager. Måtte slette forrige post da den var basert på gammelt nytt angående pcr vs anti gen testing.

Men dette er høyaktuelt da jeg ser det som sannsynlig at azt leverer cod ung til Thermo.

Thermo Fisher’s TaqPath test targets multiple regions of the viral genome and was singled out by the World Health Organisation (WHO) as the best-positioned diagnostic for screening potential cases of Omicron.

5 Likes

Virker som markedet er litt i sell off før hver kvartalsrapport. Skal man ta et bet på Q4 tallene som er 2 uker unna er det bedre å kjøpe noen dager før.?Hvor langt ned på 70 tallet kommer vi eller stopper den på 80 før Q4 talla blir presentert?

Edit, Q4 kommer 27 januar

Etter det jeg kan se i mine beregninger så skal vi ned til høyt 78.

ArcticZymes Technologies ASA: Invitation to presentation of Q4 2021 results

1 Like

Ja, det begynner å nærme seg Q4-rapport og jeg kjenner litt på spenningen. Et lite moment som jeg synes er viktig å poengtere når det kommer til vekst er at valutaen var veldig sterk (i AZT favør) i begynnelsen av 2020. Om 2021 hadde hatt lik valuta som 2020 ville salget beløpet seg til nesten 96 mill pr Q3. Så salgsveksten i NOK pr Q3 2021 var på 22%, men realveksten var på 34%. Så om vi når det prognostiserte salget på 120 mill vil realsalgsveksten YoY være rundt 35%.

Så blir jo spørsmålet hvordan veksten fremover vil utvikle seg. Vi har jo markedsveksten i bunnen som i de forskjellige markedene vokser fra 8% - 35% pr år. Diagnostikk på bunnen og therpeutics på topp. Dette bildet har nok blitt ristet litt i i løpet av 2020-2021, men det er nå ikke verre forutsetninger pr i dag. Ved at AZT jevnlig lanserer nye enzymer og enzymer som allerede er i markedet får bedre fotfeste, så antar jeg at det er gode forutsetninger for at AZT kaprer større del av det allerede voksende markedet. I tillegg så blir det jo eksponentielt større behov for feks SAN-produktene jo nærmere markedet kundenes produkter kommer. Vi går en spennende tid i møte!

7 Likes

ArcticZymes Technologies Q4 2021 Presentation

ArcticZymes Technologies Q4 2021 Results

12 Likes

Nice​:heart_eyes::+1:

2 Likes

Wow helt rått​:rocket::raised_hands:

2 Likes
3 Likes

Jeg vet ikke hva jeg skal si. Superviktig rapport som stadfester AZT sin posisjon og mulig fremtidige posisjon i markedet. Dette kvartalet underbygger hvorfor vi har aksjer i selskapet. Det er et solid vekstselskap med kontantstrøm, lav risiko og høy vekst. Kvartalene fluktuerer, men den overordnede veksttakten er solid. Aksjen vil ikke tredobles over natten, men har du is i magen er dette en 10-doblingskandidat innen 7-10 år. Nyt dagen og unngå utålmodighet.

4 Likes

Jeg håper du har rett. Er det nå jeg skal si at jeg var tidlig inne her og har 900%+ avkastning? Er klar for 10x, disse folka vet å gjøre suksess!

3 Likes

Ja, da kan du forhåpentligvis forvente noe mer avkastning på toppen av det😄 har selv vært aksjonær i azt/biotec i 10 år. Fordeler jeg den avkastningen jeg sitter på over 10 år, så er det ikke mer enn 25-30%% pr år😊

2 Likes




For 1000 kr SAP kan man teoretisk sett til synes kjøre røfflig 6000 sanger sequencing prossesser.

5 Likes

Vet selv om flere som bruker det og er veldig fornøyd. Kjører exo-sap reaksjon på pcr-reaksjonene før man mixer med primer og shipper prøvene til sanger sekvensering hos de industrielle aktørene (genewiz, macrogen osv). Knirkefritt som regel.

4 Likes

Ser ut som AZT sitt patent på rekombinant SAP i EU gikk ut ved slutten av 2021. I USA har de 1 år igjen på patentet:
https://patents.google.com/patent/US7323325B2/en

Vet ikke om dette har noe å si for salg eller ikke. På dette tidspunktet er det kanskje viktigere å få kunder inn døra med deres unike enzymer og så kan man selge inn andre enzymer som ikke nødvendigvis er unike eller patentbeskyttet. Har de egentlig noe patent som dekker SAN? Fant ikke noe i farten.

2 Likes

Markedet virker totalt uimponeret over Q4-resultater og guidance​:thinking::-1:

Da kan du tenke deg slakten av aksjen med en medioker rapport. En slik rapport og presentasjon gir meg tryggheten til å sitte stille når det stormer. Mine briller ser egentlig 10 år fram i tid. Kanskje lengre, men man kan jo slakte litt av AZT-kua om den blir for fet.

3 Likes

Q4 var en fantastisk rapport. Min anke er, at jeg ikke fatter, hvorfor markedet dumper rapporten.

1 Like