Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

ArcticZymes Technologies (AZT)

Enig dette var veldig solid levert, og gir en stor trygghet for fremtiden i mine øyne. Hvorfor kursen dumpes forstår heller ikke jeg. Men en ting er sikkert, jeg selger ikke på dette nivået. Det er stor sannsynlighet for at ett oppkjøp av ett eller flere komplimenterende selskaper, vil skje iløpet av dette året, kanskje i første halvdel. Da er det greit og være inne. Og med guidingen de leverte, så er det greit og se fremover tenker jeg. Og ikke la seg frustrere over svigninger i kursen fra dag til dag, selv om det er enkelt å si :slight_smile:

5 Likes

Flaggemelding fra Nordnet AB

ArcticZymes Technologies to establish an Application Development Laboratory at ShareLab in Oslo

5 Likes

ArcticZymes Technologies will present at Carnegie Healthcare Seminar

3 Likes

Major shareholder disclosure

7 Likes

Syns det ser ut som vi er i en fin oppadgående trend nå siden midt februar. Et tak på ca 80 kr som kursen stanger i nå. Et par-tre forsøk til på 83 kr nå så kan det være det er duket for mer oppgang.

Bare sånn helt uformell synsing om det tekniske.

1 Like

ArcticZymes Technologies Signs New Supply Deal

11 Likes

ArcticZymes Technologies ASA: Invitation to presentation of Q1 2022 results

Fra Oxford Biomedica sin Q1 presentation. De forventer at adenovirusvektor-markedet skal vokse med en CAGR på 25% neste 5 år!

Oxford biomedica Q1-2022 - AAV-vector marked CAGR

Når det regner på presten, mon ikke det drypper på klokkeren også…

10 Likes

AZT: “Vi har tegnet en strategisk aftale med et ledende life science-firma om levering af adskillige enzymer i deres kerneproduktion.”

Norske småsparer: “LOL kursen skal NED!”:clown_face::clown_face::clown_face:

2 Likes

Ja, kjedelig at det ikke gjenspeiler seg i kursen. Avtalens langsiktige verdi skulle kunne bli stor.
Noen som har kvalifiserte forslag på hvilket selskap det skulle kunne være?
Kanskje Agilent Technologies? de har omkring 20000 ansatte iaf.

Edit: Agilent virker være omkring 17-18000, så det er vel ikke dem da.
Thermo og abbott er langt større så klart, 100000+

Edit2: Skulle kunne være MilliporeSigma med 20000 ansatte… Men det ville jo vært litt rart da det er produsenten av benzonase, SANs største konkurrent.

1 Like

Jeg har litt troa/håp på millipore. Benzonase er 30 år gammel traver.

1 Like

MilliporeSigma synes å være det beste forslaget hittil. Jeg refererer til diskusjonen på FA Forum.

Har du forresten en link til Oxford Biomedica sin Q1 presentation?

1 Like

Kan du linke denne diskusjonen?

Oxford biomedica: Oxford Biomedica Preliminary Results - Apr 20, 2022 | BioSpace

1 Like

Takk for linken til Oxford Biomedica presentasjonen.

Her er link til diskusjonen på FA Forum:
RE: ArcticZymes med ny avtale | Finansavisen Forum

1 Like

Benzonase selger for 100 mill dollar årlig. Blir spennende å se hva SAN får til på sikt😊

3 Likes

Skal ærlig innrømme at jeg sliter med å skjønne verdiforslaget til ArcticZymes. Skjønner selvfølgelig at de har fler, men jeg er kanskje bare for dum til å skjønne akkurat verdien av det. Som f.eks når de snakker om SAN, hvor viktig er det å fjerne nucleic acid, og hva betyr egentlig det?

Uansett, jeg ville bare være åpen om at jeg egentlig ikke skjønner helt hva selskapet driver med før jeg stiller det følgende spørsmålet:

Hvordan tenker egentlig medlemmer her angående verdsettelse? Selskapet guider 18% topplinjevekst i 2022, men en 30% CAGR frem til 2025. Vet at dette kun består av organisk vekst, og kanskje den er litt konservativ til og med. Marginene er jo helt sjuke med 98% bruttomargin, 47% EBITDA margin og nesten 100% cash conversion. Insane for å være ærlig. Men til tross for hvor sykt bra det er, så klarer jeg ikke helt å se hvordan verdsettelsen ikke er for høy?

De prises nå til ca 30x sales og 61x EBITDA. Dette er høyere enn hva mange av de beste SaaS selskapene var priset til når prising var på høyeste. Nå har vi til og med at ganske bra med multiple contraction YTD.

Hvis vi da legger til 30% topplinje vekst (som igjen, sikkert er konservativt), så skal det ganske mye til for at selskapet skal vokse inn i de multiplene der, og dermed prises selskapet til perfeksjon++, etter min mening.

Hvilke peers bruker medlemmer her for å si at selskapet ikke er overpriset? Hadde vært veldig interessant å høre!

Jeg får sikkert litt tyn ettersom jeg innrømmer at jeg ikke helt skjønner det fundamentale, men ville uansett stille spørsmålet til medlemmene her :slight_smile:

2 Likes

Genovis er nærmeste peer. Du kan sjekke prisingen deres :sweat_smile:

Fullt klar over den. Syns den er enda dyrere haha!