Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

ArcticZymes Technologies (AZT)

Jeg har det fint med vækstaktier, men det har markedet ikke. Høj PE bliver slagtet. AZT er kvalitet, men ingen grund til at købe op, før kursmassakren i vækst er forbi. Lang vej endnu.

1 Like

Her er der ikke meget at glæde sig over. Etablerer sig snart fast i 60-tallet med det her børsklima​:confounded::confounded:

Fint hvis du kan holde denne sutringen din for deg selv. Selg deg ut hvis du ikke er fornøyd. Det vil være bevegelser i alle aksjer i urolige tider som nå. Takler man ikke det så er det bare å selge!

5 Likes

Det lyder vidst til, at det mere er dig, der er nervøs og frustreret, når du sådan har brug for at komme og skælde ud på andre inde på et forum🙃

Man skal ja det godt med sine investeringer og tro på set man har investert i. Du gir egentlig ganske klart uttrykk for at du ikke har den store tro på AZT og da virker det litt merkelig å sitte med aksjene. Men du er ikke alene om det. Flere som aldri sier et positivt ord om AZT i det korte bildet, kun klager uansett men hevder de tror på AZT på lang sikt. Pussig nok har de en tendens til å skrive på Dansk. Sikkert tilfeldig.

2 Likes

Og alltid, veldig glad, i komma,

Eg, er glad i azt, og føler meg, heldig, som får, det så billig.

Mage til mavesure nordmænd skal man da lede længe efter😂

Kan man ikke være glad for en investering og så samtidig få lov at brokke sig lidt over det generelle børsklima uden at folk skal tage sådan på vej…?:wink: Makroforhold har jo intet at gøre med AZT - men ganske, du er ny til markedet…

Sådan som I brokker jer virker det mest som om, at I selv er usikre for jeres investeringer… og ja, jeg er naturligvis også usikker på min. Findes der sikre aktier?:wink:

Var ikke noen dansker å se da jeg kjøpte mine første aksjer i Biotec Pharmacon. Det brokkes fra dansk hold daglig i AZT og det kan man bli litt trøtt av å lese om. Tilfører ikke noe av interesse for å si det slik. At makro økonomi ikke har noe å gjøre med AZT er en feil påstand all den tid de selger sine varer i fremmed valuta. Som dansk investor kjøper du i tillegg aksjene i en fremmed valuta så å si at det ikke har noe med AZT blir litt dumt å skrive. Men du er vel ny i markedet…

Pas på du ikke får mavesår af at være så bitter :joy::clap::see_no_evil:

Ingen fare for det,

1 Like

Jeg er på ingen måte usikker på min investering. Er langsiktig og lever godt med svigninger i kursen, noe man må regne med i alle selskaper. Hadde jeg hatt det synet på selskapet som du gnåler om daglig både her og på facebook, så hadde jeg heller valgt og selge meg ut. At folk irriterer seg over måten du skriver på, har ingenting og gjøre med at de er usikre i forhold til sin investering. Snarere tvert i mot.

1 Like

Jeg har vært inn i i aksjen siden ca nok 6. inn og ut er inne nå på langt høyere nivå. Hvis dere har vært inn det siste året halvannet så vet dere at den går opp og ned som en “jojo”. At sluttresultatet blir bra er jeg ikke i tvil om.

Men pls, ikke klar på at den ike går opp. Når det kommer til neste Q, er det bare og selge og så kjøpe igjen…

Hvis dere ikke har “baller” til det, så la historikken tale for seg og det er at AZ er en opp og ned aksje.

Så mitt forslag er: legg aksjen ned i “skuffen” og kom tilbake om 12-24 månedere. Da vil dere ha en flott dag :slight_smile:

Lykke til.

2 Likes

En fin og relativt ny gjennomgang av selskapet her:

7 Likes

Flaggemelding fra Nordnet AB

ArcticZymes Technologies ASA: Notice of ordinary general meeting

Bra å få Invium med 20% av aksjene inn i valgkomiteen :slight_smile:

3 Likes
10 Likes

Er sikkert ikke så mye som vil skje med kursen fram til Q2 talla i midten av August.

Jeg flyttet over i Borr og PGS, mye gøyere der for øyeblikket :slight_smile: