Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

ArcticZymes Technologies (AZT)

Ja dette syntes jeg ser ut som en god mulighet.

Helt enig. Jeg er begyndt å købe ind igen.

3 Likes

https://www.swedbank-aktiellt.se/2022/juli/lonsamhet_starka_kassafloden_solida_balansrakningar_och_hallbara_affarsmodeller_i_fokus.csp

• ArcticZymes från norska Tromsö är fondens nordligaste innehav. Bolaget utvecklar och exporterar Norges kanske dyraste exportprodukt vilket är enzymer för bland annat forskning och utveckling av läkemedel, vacciner och genterapi vilket är en starkt växande industri. Vi fick möjlighet att träffa bolagets ledning och personal på plats i deras nya laboratorium. Fonden äger cirka två procent av bolaget och vi känner efter vårt besök att det är många institutionella investerare som missat detta fina lönsamma tillväxtbolag, antagligen eftersom bolaget fortfarande är litet och det är få analytiker som följer bolaget
7 Likes

Flagging

ArcticZymes Technologies ASA: Invitation to presentation of Q2 and first half 2022 results

ArcticZymes Technologies Q2 and first 6 months of 2022 presentation

De skriver at målet er årlige inntekter på 350 millioner kroner i 2025. Det er vel ikke store greiene det? Vet de har veldig gode marginer, men uansett… Det gir jo en P/S på 12 i 2025 hvis kursen er den samme.

Det er jo det de har guidet hele veien, siden de oppdaterte på q4 2021. Husk at dette er organisk vekst og selskapet skriver at de har som mål å annonsere en M&A-deal ila 2022. I såfall vil den 30% CAGR de har annonsert potensielt øke.

Dumt å se på PS tall når de har så gode marginer. Handler til ev/ebit 25 på 2024 estimater.
275m i sales og 152 i ebit. (Pareto sine estimater, ikke mine).

Ja helt enig der. Få selskaper som har lignende marginer, så hvis veksten også er sterk etter 2025 kan det bli et solid utbytteselskap etterhvert. Gode biotekselskaper er ofte dyre, men personlig er jeg ikke helt overbevist om at det ligger mye kursstigning i denne neste årene…

Ingen dramatikk, men det er jo litt kjedelig med duppene vi alle vet kommer. Jethro har jo poengtert i årevis denne volatiliteten. Som andre påpeker er det gledelig at SAN-salget begynner å etablere seg på et høyere nivå enn hvor det har vært 2020 og 2021. Forhåpentligvis det verste kvartalet for 2022 og fortsatt 43% høyere inntekt enn verste kvartal 2021.

1 Like

Lite overraskelser. Drug master file ferdigstilles for SAN. Utelukkende positivt at selskapet ser et behov for å dokumentere opp enzymenes produksjonsprosess, lagring osv. etter behov fra big pharmas som må dokumentere overfor FDA før de kan bygge videre på SAN som komponent i sine egne produkter. Signaler om oppkjøp på trappene. Lite å påpeke ellers. Alt er egentlig inline med paretos estimater i sverige, bortsett fra prisingen som ligger 60-70% under tp.

2 Likes

ArcticZymes Technologies - Biomanufacturing shines again

Q2 revenues came in 4% below our estimate despite a stronger-than-expected FX tailwind. Biomanufacturing delivered another strong quarter while Molecular Dx was surprisingly weak. However, we acknowledge the lumpiness in the business and believe there were some stocking effects in Q1 that affected sales negatively in Q2. AZT reiterated the 2022 outlook of NOK 155m in sales. We reiterate our Buy recommendation and target price of NOK 130.

10 Likes

19 APR 2022 kom denne: ArcticZymes Technologies Signs New Supply Deal | live (euronext.com)

• "The partner is a global Life Science tools and solution provider with a workforce of more than 20,000 employees. "

• Vitro Diagnostics (IVD)

• Bioprocessing

Hvilke er big players i Life Science tools?
Life Science Tools Market Size Surpass US$ 95.68 Bn by 2027 (precedenceresearch.com)

Jeg er ikke noen ekspert men brukte listen av selskaper til å lage en oversikt på ~antall ansatte, samt hvor ofte de nevner “Vitro Diagnostic*” og “Bioprocess*” + '“bioprocess*” jobs på selskapenes nettside

Selskapen i grønt er over 20.000 ansatte. Site-søken var med Egendefiniert datoområde: fra 1 jan 2022 og frem i tid.

Dette har ikke med saken å gjøre men en dag etter pressmeldingen fra AZT åpnet Thermo Fisher sin Bioprocessing Manufacturing Site i Utah :
Thermo Fisher Scientific Opens Bioprocessing Manufacturing Site in Ogden, Utah | Business Wire

8 Likes

Major shareholder disclosure in ArcticZymes Technologies ASA

Noen som kan forklare meg hva dette gjelder?

ArcticZymes Technologies to present at Pareto Securities’ 13th Annual Healthcare Conference

6 Likes

ArcticZymes Technologies ASA: Increase of share capital related to exercise of options by former employee

ArcticZymes Technologies ASA: Registration of share capital following exercise of options