Godt at insider-sælgeren har valgt at smutte, ham kommer vi ikke til at savne. Kursen burde gå op på denne nyhed, Volker har aldrig været andet end en belastning for AZT.
På hvilken måte har han vært en belastning? Noe spesifikt?
Eller er du sur på det lille innsidesalget?
Han solgte noen tusen aksjer, men hadde knappt 60000 igjen i tillegg til 100000 opsjoner.
Han var den i styret som har kjøpt aksjer for sine private penger de siste årene
Hans timing var utrolig dårlig. Han må naturligvis gerne købe og sælge aktier, men hans timing var usympatisk.
Hardt å bedømme hans innsatts i styret ene og alene på dette lille salg, IMO. I sær når han er den største nettokjøperen i styret de seneste årene.
Hva er konsensus / forhåpninger i markedet for Q3 som annonseres 27.10 ? Jeg vil anta en YOY nedgang i covid-sales og at det er forventet, men jeg er ikke helt up to date på resten Er det grunn til å kunne forvente en positiv overraskelse her?
Guider at de skal tjene 76M i andre halvår. Så det blir jo kring 38M man får ha som rettesnor. Salget alltid choppy, så kan bli 30+50 eller 50+30 for den sakens skyld.
Covidsalget dempes mot forrige år, men salgt av Phosphatase til Sanger sekvensering og SAN til bioprossess øker. Covidsalget sorteres nå under generell diagnostikk da enzymene er inkluderte i flere paneler som tester bredt for luftveisvirussykdommer.
PS. selskapet har valutamedvind nå, så der har vi en positiv greie for de neste kvartal iaf.
Jeg ved ikke, hvordan han har klaret sig i styret, og jeg kender ikke hans faglighed. Den er sikkert fin. Min anke er hans timing, når han har solgt. Hans seneste to salg kom på meget dårlige tidspunkter. Som insider har man i min optik et ansvar for at time sine salg ordentligt - også selvom det ikke er et krav eller lov, det ved jeg godt.
Ud med ham. Ind med en, der har bedre situationsfornemmelse.
Hyggelig å se at du ikke har forlatt AZT Bra_Britt! :). Ja det er vanskelig og si hva man kan forvente for hvert kvartal, da salgene fluktuerer ganske mye. Alt etter når de største kundene velger å gjøre sine innkjøp. Men trenden er ganske så klar, og klarer de guidingen dette året. Så tror jeg de vil klare den med glans i årene fremover
Helt enkelt et kvalitetsselskap av de sjeldne på Oslo børs. Tror jeg. Bra levert av Azt!
Hvordan vil du sammenligne denne med PHO?
Synes egentlig det er ganske gode likheter med PHO, men har følt aksjen har vært fryktelig dyr. Hvis det kommer noen kapitulasjon ned fra nivået den er på nå, så kan den fort bli veldig interessant. Fint selskap!
OK takk, fulgte med den fra 10 eller noe sånt, men kom meg aldri inn den bare forsvant oppover.
Fantastisk kule for de som skjønte hva som var i ferd med å skje før den eksploderte og de som turte å slenge seg på
Vil si at AZT og Photocure har noen likheter i det at de begge er priset høyt på forventninger om vekst. Det gir seg også utslag i Q-rapportene deres hvor kursutslagene ofte er store.
Ellers så synes jeg det er vanskelig å sammenlikne de. AZT selger enzymer til bruk i legemiddelutvikling og diverse tester osv, mens Photocure per nå har et drug-device med de utfordringene det innebærer ifht vekst av salg. I år har PHO tapt 40 millioner (per Q2) mens AZT har tjent 32 millioner (per Q3)
Fra mitt ståsted; jeg eier ikke aksjer i noen av de; så finner jeg AZT mest interessant fordi de leverer produkter til en industri med forventet kraftig vekst i lang tid fremover, mens jeg ikke opplever at PHO får til å levere som jeg helst ville sett.
Det er merkelig at folk ikke skjønner tegninga. De har gått fra 100+kunder til 180+ kunder Ila 2022. Dette forklarte selskapet om så langt tilbake som 2018. Nå er vi i 2022 og caset har bevist det de sa i 2018. Enda så klarer man ikke skjønne hva dette betyr.
Azt er en enveisbillett oppover.
Det er risk,men den er veldig liten tenker jeg. Azt på 4kr høst 2019 var som å kjøpe Nod på 1kr i 2003.
Edit: og det er verdt å merke seg at det antagelig er svært få(om noen i det hele tatt)av 2018 kundene som har nådd tilfredsstillende årlig mengde enzym. De etterspør nok fortsatt mer og mer i takt med produktutvikling.