Ny denne fra hjemmesiden:
Finally
ArcticZymes Technologies Launches GMP-Grade Nuclease for Next-Generation Viral Vector Manufacturing.
Pent!
Litt graving i påvente av neste oppdatering eller kvartalsrapport fra selskapet.
Hvilke CDMO’er har produksjonsprosesser som vil ha utbytte av å integrere SAN/M-SAN?
ChatGPT har svart.
Known CDMOs Working with SAN/M‑SAN
Oxford Biomedica
- Presented at ESGCT 2024 on advanced nuclease applications in LV bioprocessing , highlighting SAN’s effectiveness in improving downstream recovery and product quality patheon.com+9arcticzymes.com+9arcticzymes.com+9.
Undisclosed “key life‑science CDMO partners”
- ArcticZymes reported that several CDMOs are actively evaluating SAN & M‑SAN , with positive initial feedback and OEM discussions expected by late Q4 2024 or Q1 2025 arcticzymes.com.
Likely Early Adopters Based on Platform Fit
These CDMOs have purification workflows well-suited for integrating salt‑active nucleases:
- Lonza – With high‑salt affinity chromatography steps in AAV/LV purification, they’re well-positioned to benefit from salt‑stable nuclease performance criver.com.
- Yposkesi – AAV platforms using affinity resin followed by high-salt elution present a strong match for SAN/M‑SAN to aid DNA clearance yposkesi.com+1arcticzymes.com+1.
- Charles River – Their nAAVigation® platform uses chromatography post-harvest, likely benefiting from enhanced nucleases in high-salt clean-up stages criver.com+1criver.com+1.
- Patheon (Thermo Fisher) – Utilizes multi-mode purification workflows with chromatography steps well-suited to integration of salt-active enzymes arcticzymes.com+2patheon.com+2arcticzymes.com+2.
- PackGene – Includes residual nuclease clearance as part of AAV downstream processes, indicating capacity to adopt SAN/M‑SAN .
Integration Benefits for CDMOs
- High-salt stability : SAN/M‑SAN thrive in >200 mM NaCl, fitting seamlessly into existing AAV/LV cleanup protocols.
- Higher recovery, lower contaminants : Demonstrated improvements in vector purity and yield during chromatory lonza.com+2arcticzymes.com+2ubrigene.com+2.
- Regulatory readiness : GMP-grade (SAN HQ GMP) status and traceable enzyme approval streamline compliance arcticzymes.com.
Summary Table
CDMO | Platform Focus | SAN/M‑SAN Interest |
---|---|---|
Oxford Biomedica | LV bioprocessing | Actively presented data using SAN arcticzymes.com+1packgene.com+1 |
Key CDMOs via ArcticZymes | AAV & LV | Evaluating SAN/M‑SAN; OEM talks underway |
Lonza | AAV & LV | High-salt chromatography fits SAN/M‑SAN integration |
Yposkesi | AAV | Affinity + high-salt resin workflows |
Charles River | nAAVigation, Lentivation | Chromatography-based cleanup pipelines |
Patheon (Thermo Fisher) | AAV, LV | Customizable purification offerings |
PackGene | AAV | Nuclease removal steps already included |
Bare som litt confirmation bias om at SAN blir mer brukt ser jeg det hittil i år er publisert flere forskningsartikler om SAN en i hele fjor. 14 mot 13stk.
Jaja, det er jo ikke sånn at vi har så mye å gå på i mellom kvartalene. Det kan se ut som om de har vurdert det til at de ikke melder avtaler som innebærer å integrere (M-)SAN inn i prosessene til CDMO’er. De meldte Fujifilm-avtalen for en god stund tilbake uten at man klarer å spore den direkte tilbake i regnskapene. Jeg håper de siste integreringene av produkter hos CDMO’er vil gi markant langvarig løft i forbruket av SAN. Jeg tror jo egentlig det da jeg fortsatt er godt investert. For første gang siden våren 2020 og covid-perioden ser jeg lyst igjen på fremtiden. Covid visste man ville være midlertidig, men håpet var jo at de i neste omgang skulle gi større synergier til de andre produktene og SAN. Dette tok lengre tid enn man håpet på, men sånn er det jo veldig ofte.
Brudd over 20, så ser AZT lovende ut altså
Er de derre svenskene som La Bull og de andre fortsatt inne i aksjen? Jeg har ikke fulgt med her på flere år.
Ja, største aksjonær og i valgkomiteen.
ArcticZymes Technologies Reports Q2 and H1 2025 Results: Biomanufacturing Growth Accelerates as Customer centric Strategy Gains Momentum
Ser jo veldig bra ut, SAN med 50% vekst til 18m NOK, og den store Molecular Tools kunden bestilt for 16mnok i q3, som blir spredt over de neste 3 kvartaler.
Da man nok fint regne med et sterkt H2 her med SAN som omsetter for kanskje 20m+ og MT tilbake på ca 15mnok+
Regne med. Håpe på. Anta. Ta et bet.
Aiaiai, får litt våren 2020-vibber nå Denne kan fort komme tilbake til 40-50 nå (tror jeg, DYOR etc).
Svært gledelig at TMO nå har plassert en ordre de neste 3 kvartalene på 16m også
Deilig at biomanufacturing får traction, det er denne delen vi skal leve av fremover