Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

ArcticZymes Technologies (AZT)

ArcticZymes and Austrian Centre of Industrial Biotechnology Extend Collaborative Research on use of Salt-Active Nucleases for Bionanoparticle Purification

ArcticZymes Technologies AS - Mandatory notification of trade

ArcticZymes Technologies to present at Handelsbanken Small & Mid Cap Seminar 2025

1 Like

Ny denne fra hjemmesiden:
image

5 Likes

Finally

ArcticZymes Technologies Launches GMP-Grade Nuclease for Next-Generation Viral Vector Manufacturing.

2 Likes

Pent!

Litt graving i påvente av neste oppdatering eller kvartalsrapport fra selskapet.
Hvilke CDMO’er har produksjonsprosesser som vil ha utbytte av å integrere SAN/M-SAN?
ChatGPT har svart.

:white_check_mark: Known CDMOs Working with SAN/M‑SAN

Oxford Biomedica

Undisclosed “key life‑science CDMO partners”

• ArcticZymes reported that several CDMOs are actively evaluating SAN & M‑SAN , with positive initial feedback and OEM discussions expected by late Q4 2024 or Q1 2025 arcticzymes.com.

:test_tube: Likely Early Adopters Based on Platform Fit

These CDMOs have purification workflows well-suited for integrating salt‑active nucleases:

• Lonza – With high‑salt affinity chromatography steps in AAV/LV purification, they’re well-positioned to benefit from salt‑stable nuclease performance criver.com.
  • Yposkesi – AAV platforms using affinity resin followed by high-salt elution present a strong match for SAN/M‑SAN to aid DNA clearance yposkesi.com+1arcticzymes.com+1.
  • Charles River – Their nAAVigation® platform uses chromatography post-harvest, likely benefiting from enhanced nucleases in high-salt clean-up stages criver.com+1criver.com+1.
  • Patheon (Thermo Fisher) – Utilizes multi-mode purification workflows with chromatography steps well-suited to integration of salt-active enzymes arcticzymes.com+2patheon.com+2arcticzymes.com+2.
  • PackGene – Includes residual nuclease clearance as part of AAV downstream processes, indicating capacity to adopt SAN/M‑SAN .

:compass: Integration Benefits for CDMOs

• High-salt stability : SAN/M‑SAN thrive in >200 mM NaCl, fitting seamlessly into existing AAV/LV cleanup protocols.
  • Higher recovery, lower contaminants : Demonstrated improvements in vector purity and yield during chromatory lonza.com+2arcticzymes.com+2ubrigene.com+2.
  • Regulatory readiness : GMP-grade (SAN HQ GMP) status and traceable enzyme approval streamline compliance arcticzymes.com.

:dart: Summary Table

CDMO Platform Focus SAN/M‑SAN Interest
Oxford Biomedica LV bioprocessing Actively presented data using SAN arcticzymes.com+1packgene.com+1
Key CDMOs via ArcticZymes AAV & LV Evaluating SAN/M‑SAN; OEM talks underway
Lonza AAV & LV High-salt chromatography fits SAN/M‑SAN integration
Yposkesi AAV Affinity + high-salt resin workflows
Charles River nAAVigation, Lentivation Chromatography-based cleanup pipelines
Patheon (Thermo Fisher) AAV, LV Customizable purification offerings
PackGene AAV Nuclease removal steps already included
2 Likes

Bare som litt confirmation bias om at SAN blir mer brukt ser jeg det hittil i år er publisert flere forskningsartikler om SAN en i hele fjor. 14 mot 13stk.

6 Likes

Jaja, det er jo ikke sånn at vi har så mye å gå på i mellom kvartalene. Det kan se ut som om de har vurdert det til at de ikke melder avtaler som innebærer å integrere (M-)SAN inn i prosessene til CDMO’er. De meldte Fujifilm-avtalen for en god stund tilbake uten at man klarer å spore den direkte tilbake i regnskapene. Jeg håper de siste integreringene av produkter hos CDMO’er vil gi markant langvarig løft i forbruket av SAN. Jeg tror jo egentlig det da jeg fortsatt er godt investert. For første gang siden våren 2020 og covid-perioden ser jeg lyst igjen på fremtiden. Covid visste man ville være midlertidig, men håpet var jo at de i neste omgang skulle gi større synergier til de andre produktene og SAN. Dette tok lengre tid enn man håpet på, men sånn er det jo veldig ofte.

2 Likes

Snart done med å sette en bunn og snu oppover?

2 Likes

Brudd over 20, så ser AZT lovende ut altså

2 Likes

Er de derre svenskene som La Bull og de andre fortsatt inne i aksjen? Jeg har ikke fulgt med her på flere år.

Ja, største aksjonær og i valgkomiteen.

1 Like

To take-aways fra Q1 presentasjon 8. mai

Og her mener vel CEO viktig kunde typ Thermo Ficher?

image

1 Like

ArcticZymes Technologies ASA: Invitation to presentation of Q2 and 6M 2025 results

1 Like

ArcticZymes Technologies Reports Q2 and H1 2025 Results: Biomanufacturing Growth Accelerates as Customer centric Strategy Gains Momentum

2 Likes

Ser jo veldig bra ut, SAN med 50% vekst til 18m NOK, og den store Molecular Tools kunden bestilt for 16mnok i q3, som blir spredt over de neste 3 kvartaler.
Da man nok fint regne med et sterkt H2 her med SAN som omsetter for kanskje 20m+ og MT tilbake på ca 15mnok+

3 Likes

Regne med. Håpe på. Anta. Ta et bet.

Aiaiai, får litt våren 2020-vibber nå :partying_face::partying_face::partying_face: Denne kan fort komme tilbake til 40-50 nå (tror jeg, DYOR etc).

Svært gledelig at TMO nå har plassert en ordre de neste 3 kvartalene på 16m også

Deilig at biomanufacturing får traction, det er denne delen vi skal leve av fremover

1 Like