Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

ArcticZymes Technologies (AZT)

Alt ligger til rette for et positivt 1Q. Presentasjonen de holdt i Stockholm viser hva de tenker og hvordan de posisjonerer seg for fremtidig vekst. Ja, de tjener penger, men det synes ikke å være viktig for mange. AZT er til å bli klok på, men de må nok overbevise markedet om at veksten er god og at den er bærekraftig. AZT er en spennende og, tror jeg, en meget god investering for alle oss som ikke forventer russiske prosenter hver dag.

1 Like

AZT handles for tiden med en P/E på 113, dette er høyt. Så det er priset inn høy fremtidig vekst. Noe selskapet ikke har klart og vise til de siste årene. Forhåpentligvis klarer de å snu denne trenden nå etter 2-3 magre år. Veksten må opp og og fortsette for og forsvare denne prisingen, men selskapet guider jo for dette så la oss håpe at vi nå får vind i seilene fremover. Så kan dette bli bra fremover, 7mai og Q1 vil gi oss en god indikasjon :crossed_fingers:

5 Likes

ArcticZymes Expands acib Collaboration and Joins CAARE Consortium to Advance Viral Vector Bioprocessing

3 Likes

ArcticZymes Technologies strengthens IP platform with new patent grant supporting expansion into RNA therapeutics manufacturing

7 Likes

ArcticZymes Technologies ASA - Annual Report and ESG report for 2025

Ser i årsrapporten at de hadde mål om en Lead pipeline på 220mnok - 280 mnok per end of year. Endte på Pipeline of 287 MNOK. Hvor mye av dette kan bli reelle salg tro?

5 Likes

ArcticZymes Technologies ASA: Invitation to presentation of Q1 2026

1 Like

ArcticZymes Technologies ASA: Notice of Annual General Meeting

ArcticZymes Technologies Delivers 36% Sales Growth in Q1 2026, with Molecular Tools Rebound and Biomanufacturing Momentum

3 Likes

Hmmm. Alle de rakettene som ble tildelt forrige melding. Har de blitt utsatt for interseptor-droner?
image

Orker ikke drive knivfanging i denne men interessant om den tar ut 200 dagers

Var resultatet så dårlig?

Skuffer alltid på rapportene azt…

Pas:

Solid Q1 – 8% topline beat, EBITDA in line

AZT reports a solid Q1 with total revenue 8% above our estimates, reflecting 41% y/y growth. Molecular Tools showed strong momentum with 72% growth, while Biomanufacturing was softer than expected at 11% growth. Combined sales revenue from the two segments was in line with our estimates, and it was other income related to grant recognition that drove the topline beat. EBITDA landed in line as higher opex offset the topline beat, implying a slightly lower margin than expected. Expect to make minor estimate revisions. We have a Buy rating and a TP of NOK 31.

P/E er fortsatt skyhøy. Så de må vise til en formidabel vekst for å forsvare dagens prising

Som da den gikk fra 13kr - 31kr i fjor etter tall du mener? :sweat_smile:

Nordea:
We make positive revisions to our 2026-28 sales and EBIT estimates. Using our SOTP

valuation model, we calculate a fair value of NOK 34, equivalent to 2027E EV/sales of

~9x. Hence, we raise our target price to NOK 34 (33). We argue that the valuation

does not reflect the growth opportunity introduced by OXB’s M-SAN integration. We

reiterate Buy.

3 Likes

Gode tanker:
https://x.com/labulll/status/2052798668881744186?s=46&t=Qh-u4KTtHedLZYsTNVHE_w

5 Likes

Jeg er egentlig veldig enig med Labull. Personlig veldig fornøyd med de to siste kvartalsrapportene, og litt oppgitt over at markedets skuldertrekning.
Det løsner inntektsmessig med 35M i Q4 og valutajustert 35M i Q1 også, og inntektene framstår av ganske høy kvalitet (økt antall kunder, sterk vekst i GMP SAN, leveranser til 3 av de største CDMO’er og 2 mid-tier).

I Q1-rapporten står det til og med at en del betydningsfulle ordere fra selskaper på USAs østkyst ble flyttet fram i tid, forventes senere på året i stedet. Jeg mener; de vokste jo likevel 50% år over år valutajustert uten disse.

Kanskje kan de levere ett kvartal i år med 40-45 M inntekter om ting vil seg rett, og da vil følgaktlig bunnlinjen bli 10 M+, kanskje det kan hjelpe.
Eller kanskje enda flere kvartal med samme trend/tendens kan overbevise.

Det får vel bare ta litt tid. Jeg er iaf tilfreds med utviklingen som den rapporteres.

9 Likes

Bra de får vist seg frem:) #asgct26 #bioprocessing #viralvectors | ArcticZymes Technologies ASA

4 Likes