Med snitt inn pris på 4,10kr, så har eg idag solgt halvparten med rett over en dobling.
Resten som da blir gratis lodd å regne, blir med i lang tid fremover.
Interessant, har fulgt Genovis en stund, får se om denne klarer å få til samme kursutvikling
Der er pæn handel i den i dag, men der er også lidt vej op til Simplywall.st fair value. Hvilke forventninger har de på fremtidig omsætning de næste 3 år?
Dei har en forventet årlig vekst på 20-25 prosent frem til 2025
Har de ændret kursmål efter regnskab, der går rygter på Hegnars debatforum.
Det kjenner eg ikke til, følger ikke med så tett for tiden som eg gjorde før, men skal prøve å sjekke det opp
Hvis du tenker på kursmål fra analytikere så står det på nettsiden til Biotec:
There is no analyst coverage on Biotec Pharmacon ASA presently.
Det er lige blevet ændret.
Så må vi tage Bra_Britts analyse som udgangspunkt til vores egne estimater.
I mine øyne finns her bra risk/reward under 8 hvis man blikker litt framover. I volatile aksjer som denne kan dog flere små kjøp være en god strategi framfor å brenne alt kruttet med det samme.
Har noen spørsmål:
Hvem er en typisk kunde for biotec?
Er det kjent hvem som kjøper enzymer pr idag?
Er det guidet vekst på 22% med inneværende kundedatabase eller kan nye kunder bidra til større vekst?
Hvordan er «egenarten» for biotecs enzymer sammenlignet med konkurrerende?
Gode spørsmål Her kommer mine forsøk på svar:
Thermofisher, legemiddelsprodusenter (alt fra top 20 global til mindre biotek), akademiske institusjoner og biokjemisk industri. Som jeg forstår det har mye av salget tidligere vært til selskaper som gjør diagnostikum samt biokjemisk industri og akademiske institusjoner. Etter 2014-ish har selskapet lansert enzymer som er aktive i fysiologiske saltløsninger samt aktive i ved lavere temperaturer. Dette har gjort at de har fått større innpass hos legemiddelsutviklerne, og da spesiellt innenfor det spennende gen-terapi markedet. I første rekke nukleaser (DNA/RNA spaltere) og ligaser. I oktober 2018 meldte selskapet om første tilfellet der Articzymes enzymer var del av cGMP manufacturing av gen-terapi.
Felles for diagnostikum og legemidler er at når enzymene er dokumenterte som deler av manufaktureringen/produktet er det veldig vanskelig å bytte enzymene ut. Det krever omfattende ny og kostbar dokumentering, samt nye myndighetsgodkjennelser. Derav finnes en lock-in effekt i forretningsmodellen.
De holder kundelisten hemmelig. Vi vet at thermofisher er en av dem, da Thermofisher i 2014 utnevnte Articzymes som “Biological Supplier of the Year”
https://arcticzymes.com/news/arcticzymes-named-thermo-fischer-scientific-biological-supplier-year/
Selskapet kommuniserer at de merker stor interesse innenfor gen-terapi markedet, der enzymene brukes i framstillingen av virusvektoren.
I vekstmålet på 22% ligger en forventning om øket salg til inneværende kunder samt fortsatt positiv utvikling med utøkning av kundebasen. At de tar inn nye kunder vet vi; for noen år siden stod den største kunden for 85% av salget, mens den største kunden idag står for 1/3 av salget, i mellomtiden har salget vokst betydelig år over år.
Selskapet har historisk vært dyktige på å utvikle nichede enzymer med klare fordelaktige egenarter. Enzymene patentbeskyttes. Eksempelvis har selskapet utviklet polymeraser, nukleaser og ligaser som er aktive i kaldere temperaturer (hvilket er en fordel i manufaktureringen). Selskapet har også satset på nukleaser/ligaser som fungerer i fysiologiske saltløsninger, hvilket gjør manufaktureringen av virusvektorer enklere. Andre eksempler kan være glycerolfrie enzymer eller tritonfrie enzymer, hvilket øker hyllelevetiden og forenkler lagringen når enzymene brukes i diagnostiske verktøy.
takk for utfyllende svar @Bra_Britt
Har forsøkt å få en bedre forståelse for hva biotec produserer, og hva formålet er. Må innrømme at det er veldig vanskelig, så må benytte anledningen til å prøve å stille de riktige spørsmålene:
Fritt etter minne: Interim CEO sier noe om at de leverer en produktgruppe som kan utspille sitt fulle potensiale innen en tidsramme på ca 10år(?)
Er enzymer noe som er helt i startfasen innenfor det feltet de leverer til?
Hvilke medisiner\produkter er det som potensielt kan utvikles?
Du skriver litt om levetid og lagring i forrige post. Finnes det flere formål med å benytte enzymer? Er enzymer noe forsknings og utviklingsselskaper på sikt kan gjøre seg avhengig av i ett større omfang enn i dag?
Biotec Pharmacon - Mandatory notification of trade
Hyggelig se at innsiderne også handler på tir oppover, aksjen er rik på innsidekjøp, spennede fortsettelse
Biotec må jo selge som hakka møkk nå!
De selger høykvalitetsingredienser til test kits og vaksine utviklere/produsenter.
Og som om ikke det var nok så selger de også betaglukan 1,3/1,6 som styrker immunforsvaret .
Noen som tror dette er populært om dagen ?
Men som du kanskje vet, så er nettsalget av M-Gard slutt for en drøy måned siden. Det henger sammen med den nye strategien, slik jeg forstår det.
Sikra meg for øvrig et betydelig antall kapsler fra restlageret.
Forstå det den som kan…M-Gard burde ha en fremtid.
Neineinei, har du aksjer her også, lothian? Ikke fred å få!
De sluttet å selge «M-Gard pure» som er et ferdigprodukt til sluttbruker.
M-Gard ( som egentlig er 1,3/1,6 betaglukan) blir fortsatt solgt i bulk som b-b, ifølge 4Q rapporten økte dette salget i Q4.
Forstår. Men hvem leverer Biotec partikulært betaglukan til? For her om dagen fant jeg en boks NBG 24:7 i et apotek utenfor Oslo - utgående produkt med 60 % rabatt.