Kurs 8 gir Mcap under 400mill.
Noen som tror salg til diagnostisering vil gå ned det kommende kvartalene ?
Kan raskt bli 60mill i overskudd i 2020 !
Salg av Woulgan skrider frem og flere er interessert , hva kan prisen bli ( jeg tror alt fra 50-500mill)
Med vekstraten som biotec har burde PE på over 20 være normalt. 60*20 = 1200 + salg Woulgan 400 mill ? Gir da mcap 1600 eller kurs på 32 !!!
Kanon resultat og Jethro er nu CEO. Navnebytte er helt riktig å gjøre.
Jeg tror vi kan få flere kvartaler ala dette. Corona testing er egentlig kun startet i de fleste lande, og jer tenker det er en helt riktig strategi å teste mest muligt for å kunne eliminere viruset.
Er litt i farta her, noen link til webcast?
A presentation by Biotec Pharmacon’s CEO, Jethro Holter, and CFO, Børge Sørvoll, will take place today, 23 April 2020, at 08:30 am CET via tele-/video-conference. Call in details: +47 21 40 41 97 with conference id: 901 276 126#.
Grattis til dere som er inne her. Tok et bet på åpning, syns det ser meget spennende ut. 1. kvartal var vel bare starten hvis BIOTEC nyter godt av COVID-situasjonen. 2. og 3. kvartal kan bli helt fantastisk.
Selskap som snur fra underskudd til overskudd, med guiding om videre retning. Synes dette virker som et veldig bra case.
Klikka på “FiloD” og leste innleggene du har skrevet siden aug 18 på denne tråden. Må si at det du skrev over, 3 dager før Q1-fremleggelsen, oppsummerer en veldig god vurderingsevne fra deg på hva som skulle til for å snu skuta Biotec, og hva som kom til å skje.
Bare å gratulere, og håper du har har fått deg en fin slump med aksjer.
Takk for det @Snoeffelen
Tætt på 200K er en pen slat.
Endelig løsner det for BP som nu skal hedde ArcticZymes Technology. Selvfølgelig har de fått ekstra medvind pga Corona testing og bulk order på beta glukan, men som de sier alt går etter planen.
Jeg er også veldig glad for at de ansatte Jethro Holter som CEO, han er faglig, og strategisk i topp, og en helt igjennom ordentlig person.
Jeg tror også at de neste kvartaler kan bli preget av corona test, og på lang sikt er det ingen tvil om at de får mere bussiness på denne bakgrund, som J.H. sagde på Q1 idag så arbeider de på neste generation corona test.
Uy over dette så er det værd å legge mærke til at SAN ordrene er nu oppe på over 1 mio, og det er en milepæl. Nye kunder er på vei inn og de gamle tar mere.
Og så er det denne:
“Furthermore, progress is being made and
discussions are advancing with respect to a
longer-term licensing deal for utilisation of SBG®
as an adjuvant to be used in combination with a
vaccine for treatment of neuroblastoma”.
Kanskje kan SBG bli brugt som ajuvans i andre vacciner en neuroblastoma.
Det kommer helt sikkert en licens avtale på denne ila året.
Og så er de veldig innovative oppe i Tromsø.
- "Launched a new formulation of dsDNase" En ny “lim” til å lime sammen DNA og kan bla brukes til:
Some of its uses include:
- Degradation of contaminating DNA after RNA isolation,
- “Clean-up” of RNA prior to RT-PCR and after in vitro transcription,
- Identification of protein binding sequences on DNA (DNase I footprinting),
- Prevention of clumping when handling cultured cells, and
- Creation of a fragmented library of DNA sequences for in vitro recombination reactions.
-
liquidbiopsy based diagnostics and a resurgence of
LAMP (loop-mediated isothermal amplification)
During 2019 the opportunities in the molecular
diagnostic market is trending more toward liquidbiopsy based diagnostics and a resurgence of
LAMP (loop-mediated isothermal amplification).
The latter is a result of the initial LAMP patent
portfolio protection ending. Thus, changing the
business climate from one of a license models to
a significant number of entities creating new
diagnostic kits. ArcticZymes is well positioned to
engage in both segments with its current and
future polymerase and ligase portfolio. Much of
our commercial efforts have been focused on
building future deals in these key areas during
the year.
Spørg meg ikke hva LAMP er for noe, det er så komplicereret at kun @Bra_Britt og @Bob_le_Plast kanskje kan forklare det. Men det viser at AZ er on the edge hva som foregår og blodprøve diagnostisering av mange typer sykdomme er fremtiden. Så her blir det i stor grad bruk for AZ sine produkter.
Fremtiden ser veldig lys ut for ArticZymes Technology, og jeg har hørt en fugl synge noe om at Nordea har kursmål 22 på denne, er det noen som kan bekræfte dette?
Har spurt CFO om det er noen analytikere som følger selskapet for en god stund siden, og spurte igjen nå:
Hei
Takk
Jeg kjenner ikke til at Nordea har tatt opp dekning på oss
Tenkte jeg ville si litt om HL-SAN (Heat labeled - Salt Active Nuclease)
HL-SAN kan ved lavere temperatur og høyere saltinhold fjerne mere DNA og RNA enn noget annet enzym i verden.
For å kunne analysere og isolere proteiner er man nødt til å fjerne DNA og RNA. Dette gjør man i dag bla annet med et enzyn som heter Benzonase Dette enzym ble opprinnelig utviklet i Danmark men siden solg til tyske Merck og er ett av de store enzymer på dette market. Benzonase brukes i den farmaceutiske industri til fjernelse af nukleinsyrer (DNA og RNA). Det er vanskelig å finne omsetningen for Benzonase, men det ser ut som at Merck Millipore omsetter for min. 2 mia om året i dette produkt. (må tas med en klype salt, tallene er vanskelig å finne frem til og usikkre), men jeg har tidligere fått bekreftet fra andre kontakter at SAN markedet er minimum 2. mia
HL-SAN kan det samme som Benzonase, bare mye bedre.
Benzonase skal varmes opp til 70 grader for å bli innaktivt igjen. Dette er ikke tilfelde for HL-SAN som gjerne skulle vare varmeinnaktivt omkring 30-35 grader.
Dette betyr at man vil spare masser av tid og penger i processen for å fjerne nukleinsyre (fordi enzymet kan styres ved hjelp av varme og med veldig lave temperaturer). Estimert besparelse mellom 30-50%.
Det ser ut som om at AZ er igang med å ta sin del av et 2 mia market. Derfor er det værd å legge mærke til økningen i dette salget og de sier at de nu mottar ordre over 1 mio tyder på at flere kunder holder på å skifte om til dette produkt.
HL-SAN blir en storsellert med tiden.
Cod UNG - Uracil N-Glycosylase er det tøffeste enzymnavnet der ute
Edit: Det er bare å gratulere alle aksjonærer og selskap. Endelig blir det litt schwung over selskapet, virkelig på tide!
Burde åpne godt over 15 i morgen.
Børsen er kunstig høy for tiden, tenk på alle olje relaterte selskaper, turist, reise etc. Alle disse vil gå ekstremt trange tider i møte det neste året.
Å flytte over noen prosenter av portefølje til Biotec ville vært lurt
En hærlig dag dette, har vel ikkje sett noe lignende i biotec siden woulgan ble godkjent, den gang fortsatte aksjen festen i dagesvis.
Eg sitter nå på en saftig urealisert gevinst, vertfall målt i prosent fra snitt på lave 4 kr, men sitter videre som langsiktig etter salget eg sist gjorde i overkant av 8kr.
Eg synst egentlig det er rart at ikke flere på forumet har følgt med på biotec, selv om eg naturligvis kan forstå det, med den svake historien dei har.
Angående analyse som nevnt ovenfor, så hadde CAR dekning en stund, i woulgan tiden, men etterhvert som selskapet feilet med å lansere produktet, så mistet vel også CAR interessen i likhet med mangen av aksjonærene.
Gratulerer til alle som rei av stormen, dette var en gledens dag
Det kan jeg slutte meg til. Men det var et sjeldent langt uvær.
Sjøl solgte jeg meg helt ut av selskapet for drøye fire år siden til kurs over dagens sluttkurs. I mellomtida har jeg søkt tilflukt i andre biotekselskap.
Nå er jeg imidlertid forsiktig tilbake igjen med 10k+ som jeg sikra meg på 5-tallet for få uker siden. Blir gjerne noe mer etter hvert.
Utrolig gøy å se norske selskaper som snur oppover!
Dette drar også indeksen i rett retning.
Grattis til dere som sitter inne!
Gratulerer Biotec aksjonærer! Var aksjonær i denne jeg også en gang i tiden, men har ikke fulgt med i denne på flere år. Kan ikke få med seg alt. Lykke til videre og nyt oppturen! Vel fortjent!
Takk, Londonmannen. Jeg har forventninger om noe lignende i NATTO om ikke så lenge.
Tok meg en liten lyttepost. Kan jo absolutt virke som det nå har løsnet for selskapet. Ny CEO har gjort godt. Og jeg registrer at den gamle traveren Jan Raa er like optimistisk fortsatt.
Intervju med Jethro i avisen Nordlys:
Der får man det svart på hvitt, rett fra sjefen selv:
‘‘Vi har definitivt en oppside for andre kvartal’’
‘‘Testene som er på markedet i dag er førstegenerasjons tester, og er ikke perfekte. Det vil komme bedre tester etter hvert, og da skal vi være med’’
Flott artikkel, og de producerer for full kraft.
13 mill i overskudd i Q1
Hvis vi forutsetter at dette fortsætter og vi får et overskudd på 50 mill på året.
50 mill × en P/E på 20 giver 1 mia.
1 mia/48 mio aktier giver en aktiekurs på 21.
Det er stadig stort potensialet i Biotec Pharmacon.