Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

ArcticZymes Technologies (AZT)

Har det ikke tatt av?

2 Likes

Nei, nei. Dette er bare en reprising. Det tar av fra nu og til etter Q2, da finder folk ut at min. MC skal være 1,5 mia :joy:

4 Likes

Mye vil ha mer skjønner jeg…

Hva tenkes om mulig emisjon her? Sannsynlig at det blir emisjon? Vil isåfall aksjeprisen trekkes opp eller ned av dette? Gi en nybegynner noen velbegrunnede refleksjoner rundt dette :wink:

Ved Q1 stilte jeg styreleder spørsmålet i forbindelse med at de har planer om oppkjøp av selskap (er) i samme bransje. At det kunne bli aktuellt med emisjon, ble kontant avvist fra styreleder, sammen med ett smil. Så det kan man se helt bort ifra, iallefall i det korte bildet.

5 Likes

https://newsweb.oslobors.no/message/504545

3 Likes

Hva skjer det her SEB på vei inn? og de flagger også, da er de jo nest største aksjonær. Men hvem kjøper de for?

Svenskerne har peiling. Oppkjøp på gang??

2 Likes

Lang vei å gå i tilfelle oppkjøp :slight_smile:

Hvem startet støvsugeren?

2 Likes

En helt grei avslutning på dagen.

Ja da er vi tilbake til nivåene fra festen den gang, utrolig artig reise dette her.
Normalt sett så burde det jo gjerne selges etter en sånn himmelferd, men anser aksjen nå som en rettferdig reprisning som gjenspeiler potensialet og progresjon i selskapet, og at det fortsatt bare er iden spede startfase, også da med tanke på corona bonusen vi biotec aksjonærer her fikk.

Eg pleier stort sett å miste grepet om aksjer som går fra pølsebod prising, til og bli priset som milliard selskap i mcap som nå biotec er i områdene til og bli, håper eg klarer å holde hodet kaldt.

1 Like

Ser at SEB LIFE INTERN ASSUR COMPANY der et forsikrings fond. Det ser ut til at de har gjort en den enkle hoderegning som @tooeasy891 skitserer.

Og ganske enkelt funnet ut av at AZ technologies er super billig under 30kr. et selakap med vanvittige marginer, omkostnings optimeret og som nu er startet med å tjene gode penger og medvind av corona.

Det er jo “safe haven” og fremtiden på en og samme gang.

Må si jeg gleder meg til å høre om mulig lisens avtale på SBG, salg av woulgan, samt Q2 i august.
Det er morsomt å få være md på denne turen :slight_smile:

6 Likes

Det ser ut som det blir en rød dag, dersom det ikke snur på slutten av dagen. Men det er vel ikke overraskende med tanke på den eksponensielle stigningen vi har sett i det siste, på høyt volum. Fort gjort og bli grådig, men tror kursen vil være betydelig høyere når vi nærmer oss Q2, så her skal det ikke selges en eneste aksje på lenge enda.

Alt ettersom hvordan Q2 faller ut kan denne aksjen prises betydelig høyere. Hvis det er betydelig økt salg i Q2 (mye drevet av corona) vil aksjen måtte reprises betydelig.
Vi har indikasjoner på at Q2 salget relatert til COVID-19 tester kommer til å være større, i og med at Jethro Holter har uttalt til avisen Nordlys at det finnes oppside i Q2 og at de skal være ‘‘med på andre generasjons tester’’. Sistnevnte utsagn kaster også et optimistisk lys på omsetningen i Q3 og Q4. Alt dette rimer veldig vel med timingen av coronapandemien, i og med at Europa og USA ble hardest truffet og testkapasiteten økte i April (q2) i forhold til Mars (q1).

Under kan man se to ulike scenarioer som, hvorav det ene innehar noe mer konservative estimat for omsetningen og EV/EBITDA multippel på 25 med kursmål 30 kr, og det andre har en noe høyere forventning (men ikke urimelig) til omsetningen og en EV/EBITDA multippel på 35 med kursmål 50 kr:

Hvordan skal et selskap som Articzymes prissettes da? Det finnes gode argument for at ovennevnte EV/EBITDA multipler er for lavt for et selskap med Articzymes langsikte vekstutsikter og bruttomarginal. Prissettingen på Genovis (den mest adekvate peer i Norden):

Som man kan se prissettes Genovis til langt høyere multipler enn brukt i ovenstående prognostiske analyse.

Man kan også velge ut et knippe life-science/medtech selskaper på de nordiske børsene for å få et fingerpek om hvilken multippel et selskap som Articzymes skal prissettes til:

En gjennomsnitlig EV/EBITDA-multippel omkring 49, men det finnes en spredning beroende på vekstutsikter, inntjeningsmarginaler og selskapets størrelse.

Når det gjelder Articzymes vil jeg påstå at den skal prissettes i den høye enden av skalaen blant sine peers.

Ovenstående estimat og ‘‘kursmål’’ kan derfor i mine øyne anses være konservative.

7 Likes

Notification of major holdings

Major shareholder disclosure in Biotec Pharmacon ASA

Flaggemelding Biotec Pharmacon

Smaker nok godt med gevinst for han nå, sist var han med til over 20 for så å bli nedigjen til under 4kr, var nok ergerlig det

2 Likes

Denne er utrolig sterk, og har stort sett bare steget i flere uker nu, men så har den jo været underpriset i mange år. Med den nye strategi og den medvind som corona har gitt, så har AZ technologies fått et helt annet ryggstøt, og @Bra_Britt sitt inndlett overfor viser jo helt klart og tydelig at kursen snarer burde være 44 enn 22.

Jeg syntes det også er særdeles positivt at AKA er kommet ut og at Tellef kan få avkast på hans investeringer. Han har sittet fast lenge og fortjener det nu. Nye investorer (SEB fortsetter med å øke) og nyt blod er særdeles positivt.

5 Likes

Vel unt!

2 Likes