Ja, jeg har gjort sammenligningen med den svenske peeren Genovis tidligere.
MCAP der i dag er på 2.1 Milliarder
Hele Sverige sliter med COVID19. Jeg er facebook venn med Nyborg (hun legen som vekte Norge opp i debatten) og hun skriver veldig intelligent om hvordan utviklingen er der (postet råbra innlegg i dag). Smitten går ikke tilbake og nå skal Sverige teste alle innbyggere. 6 milliarder kroner skal investeres i tester. Jeg tror 2020 resultatet til Biotec blir himmelhøyt. Tror vi får se at skala av testing bare vil utvide seg til vi har større imunitet i folket om noen år.
Kan være verdt å vekte opp om man vil være med på dette.
Man skal vel ikke teste hver svensk innbygger 5 - 600 ganger?
Jeg kan vel si at jeg aldri har vært mer spent å sikker på et Q2 enn jeg er nå.
De største usikkerhetsmomentene slik jeg ser det går mer på produksjon enn salg.
Skal tro hvor mye ArcticZymes kan selge når fabrikken går på full-rulle i et kvartal?
Har prisen på enzymer steget pga mangel? Har big-pharma startet å hamstre enzymer for fremtidig bruk?
Haha… typo det der. De skal nå teste alle med symptomer og investerer 6 milliarder kroner nå i denne omgang.
Q2 blir å overgå Q1 mange ganger.
Blir det så nedgang i omsetningen utover i Q3 og Q4 når koronapandemien avtar?
Bare spør?
Nei, hvis vi ser på guidingen fra Desember skriver de at ArcticZymes vil ha en CAGR på 21-23% til 2023 og oppnå 100M i sales organisk, kan oppnås raskere uorganisk da de ser på oppkjøp. Videre skal det vokse 23-25% til 2026 og stå for over 180M i sales. Personlig tror jeg dette kommer til å gå raskere da markedet for dette er brennhett. Så er dette bare enzymdelen, det er jo andre deler av selskapet som også kan bidra
Etterspørselen etter enzymer kommer til å være enorm. De fleste laboratorium worldwide går for full maskin. Det vil være et stort behov for enzymer innen: diagnostikk, forskning og vaksineproduksjon i mange år fremover.
Med Black Lives Matter supereventene som idiotisk nok arangeres world wide så tror jeg Q3 og Q4 blir enda bedre. Det vil være et enormt behov for test kit. Både for diagnostikk og antistoff tester. Dette uavhengig av hva som skjer med vaksine og behandling. Teste må man.
Nå har vi en falling wedge og vi kan bryte opp i dag. Ser i ordreboken at det lurer en del kjøp. Bryter vi opp er target ca 39 kr og vi kan etablere en higher high.
Ser du på siste melding så antar man at oppskalering av produksjon av SAN er estimert å ta 8-10 mnd. Man øker produksjonskapasitet for å kunne levere større mengder. Covid 19 boosten vil nok vare lenge.
Må huske på at Q1 presentasjonen kom bare 2 uker etter påske, mye av materialet var nok skrevet før påske.
Da er jeg klar for en sluttspurt til 31 og videre oppgang neste uke om man får være så frekk å snakke i kortene
Ser ut som Biotec ikke blir arbeidsledig med det første
En veldig fin oppsummering av caset her for de som ikke er på twitter / redeye: (scroll litt ned, så vet vi også hvem største aksjonær er)
Jeg tror aksjen er undervurdert da det virker usannsynlig at Covid 19 omsetning i resten av året bare på testkit skal bære laverr enn Q1. Testingen var jo knapt i gang ved utgang Q1. Videre så tror jeg på voldsom vekst når vaksinene skal begynne produseres I Q3 eller Q4.
I tillegg. BLMs forsøk på å restarte pandemien er dessverre også en trigger bare over den neste uken.
Er ‘labull’ en kjent investor?
Ja, det vil jeg vel si. Han har vel 16.000 følgere på twitter, og jeg synes han er blant de absolutt beste stockpickerene i Sverige, om ikke den beste.
Limer inn denne fra et innlegg i 2017
For noen av dere som er insatt i svenske børs scenen så vet dere kanskje att LaBull er regnet som en av Sveriges, om ikke Sveriges beste Stockpickers. Han er god for +200-300 MSEK og nyter livet sitt gjennom å reise verden rundt. Han har tidligere jobbet på Lehman Brothers runt tidlig 2000. Hvert kvartal oppdaterer han sin portefølje gjennom Redeye hvor han presenterer sine case og begrunnelser. Han har en buy-and-hold strategi og har feks siste 2 åren present case som GomSpace, SyntheticMR, Pled Pharma, Cinnober m.m, for å nevne noen av årets vinnere og 10-baggare.
Igår kom årets siste oppdatering. Disse er interessante å læse for å sette seg inn i nye case. Viktigt å nevne att han også har en utrolig effekt på casen han presenterer, noe som gåt imot alle mine beliefs, men det er alltid gøy når han presenterer noe du selv eier og tror på