Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

ArcticZymes Technologies (AZT)

På hjemmesiden kan det se ut som at de har tilført noe om Viral Bioprocessing (Under Applications).

Viral Vector basert på Adeno virus og Lentivirus. Adeno-virus er vel det viruset som blir brukt til å utvikle vaksine på COVID-19. Noen av vaksinene som benytter seg av viruset:

• Novartis AveXis - AAVCOVID
  • AstraZeneca - AZD1222
  • CanSino - Ad5-nCoV
  • Johnson & Johnson - AdVac ®
  • Oxford - ChAdOx1

Q2 blir fantastisk!

3 Likes

Q2 blir villt faktisk.

Har nesten vurdert å doble antallet aksjer her. BIOTEC fortjener lett 5 milliarder MCAP.

Hvortid er q2 :)?

19 aug

Har sittet og ventet på å få denne på 27 men for å ikke risikere å gå på en smell ved å være for grådig har jeg innledet posisjon i dag.

8 Likes

Jeg har 300 k i Biotec. Men kunne tenkt meg å økt. Hvor sikre er vi på Biotec Q2? Bør de ikke kjøre ut profit warning snart?

Det ble ikke kjørt ut noen “Profit Warning” når Q1 leverte +131% i salg :smirk:

Section 5-4 of the Stock Exchange Regulations also imposes a duty to issue profit warnings. Section 5-4 requires that a profit warning must be published, unsolicited and promptly, “… if the company prior to publication of the annual accounts or interim report assumes that the result for the period will be substantially poorer or better than the company has reason to believe that the market, based on information previously published by the company, expects…”

Ut i fra den informasjonen vi har fått ifra AZT på Q1 - så tror jo jeg at Q2 blir betraktelig bedre - ble jo guidet at noe av salgene var knyttet til COVID-19 pandemien. Så vil det kanskje da si at de ikke trenger noen ytterligere guiding om profitt? :thinking:

1 Like

Etter den sliden her tror jeg ikke du bør forvente noe mer skriking og hoing enn det:

2 Likes

Det er vel bare de ekstremt tungnemme som ikke enda har skjønt at Q2 blir ellevilt fantastisk!

1 Like

Har nesten aldri gledet meg så mye til et kvartalsresultat. Klarer vi +100% igjen?

1 Like

Nytt navn og ny ticker fra og med 19.06.2020

Meldte sist at aksjen fint kunne forsvare en kurs på 30kr etter Q1, så får melde 50kr+ til høsten :stuck_out_tongue:

1 Like

Mot 50-60 er en mulighet faktisk :slight_smile:

1 Like

MCAP er bare 1,5 milliarder nå, så kan definitivt doble seg.

1 Like

Husk ny ticker i dag.:blush:

2 Likes

https://clinicaltrials.gov/ct2/history/NCT00911560?A=1&B=37&C=Side-by-Side&fbclid=IwAR2JffzbbGdlqu-RnFEf0rhe-jmn3IqfNq57I6Q0NSWHBjKU5j1gaW9BN9s#StudyPageTop

Hva er det AZT bidrar med her, og hva er potensialet?

Beta Glucan, kan bli riktigt stort.

Biotec BetaGlucans som er datterselskap av AZT leverer SBG som adjuvant.
Adjuvant inntas oralt og forbedrer imunresponsen og derigjennom effekten av vaksinen.
Denne vaksinen er for en skjelden sykdom så markedspotensialet i første omgang er trolig ikke enormt, men litt kan det bli.
Fremstår SBG som en god adjuvant kan de imidlertid være flere vaksinekandidater som trenger SBG også og frem i tid kan det bli riktig så innbringende.

1 Like

AZT leverer ensymer i bruk til diagnostisering /test (Covid19 også)., og imunprobing som vaksiner. Q1 resultatet beviste hvor eksponert BIOTEC/AZT er mot Covid19

Det er riktig som du skriver Hild, men ikke som svar til Hypergris.
Det er betaglukan som brukes som adjuvant i den artikkelen Hypergris linket til.