For de som bruker tradingview.
Tror ikke AZT blir arbeidsledig med det første. Det prognoseres for også et Coronaaktivt 2021.
Corona epidemi er for jævlig. Men noe positivt er det i det for AZT aksjonærer. Regn med vanvittig profitt i Q2 og videre gjennom Q3, Q4 og 2021.
Det er på tide å kjøpe AZT. Target MCAP er 5 milliarder (etter gammeldagse P/E, EBIT/EV regler). Dagens MCAP er 1.5 milliarder. Vannvittig oppside.
Fra VG:
21:10Andreas Løf
REMDESIVIR-BEHANDLING VIL KOSTE OVER 22.700 KRONER
Å behandle alvorlig syke koronapasienter med legemiddelet Remdesivir, vil koste om lag 22.700 kroner per behandling.
Det opplyser det amerikanske legemiddelfirmaet Gilead Sciences, som mandag kunngjorde prisen per dose av legemiddelet Remdesivir.
En dose koster 390 dollar, eller om lag 3.786 kroner. Og det trengs seks doser av medisinen til én behandling. Det vil si om lag 22.720 kroner.
Gilead har satt en fast pris på Remdesivir for ressurssterke, utviklede land i stedet for å forhandle enkeltvis med ett og ett land. Hensikten er å raskt sikre tilgang til legemiddelet, opplyser selskapets direktør Daniel O’Day.
Legemiddelet er en såkalt «viral RNA polymerase hemmer» som virker ved å hemme formeringen av viruset. Det har vist effekt på blant annet på koronaviruset SARS-CoV-2 som forårsaker covid-19.
Vitenskapelige forsøk har vist at bruk av Remdesivir forkortet i gjennomsnitt sykdomsforløpet med fire dager, fra 15 til 11 dager, sammenlignet med placebo.
De europeiske legemiddelmyndighetene anbefaler en betinget godkjenning til Remdesivir for behandling av koronaviruset.
– Remdesivir er for tiden et av de mest lovende legemidlene til behandling av covid-19, sa overlege Sigurd Hortemo ved Statens legemiddelverk til NTB i forrige uke. (NTB)
Edit: AZT her i Norge produserer IsoPol DNA Polymerase. Tror ordreboka til AZT er rimelig full. Jeg tror denne kan gi deg >100% innen Q2 rapport.
Samarbeidet mmmed Memorial Sloan Kettering har pågått i minst 15 år. Biotec Pharmacons (nå AZT) sitt bidrag har vært SBG som adjuvant behandling av den svært sjeldne sykdommen neuroblastoma - en ultra orphan indication.
Gjennombruddet i dette samarbeudet tror jeg nærmer seg. Som @Oppturen antyder; kanskje ikke en blockbuster i seg sjøl. Men jeg tror denne svært tidkrevende kliniske utprøvingen kan åpne andre interessante nuligheter.
Ref.
AZT produserer enzymer til bruk i RNA og DNA behandling. Jeg vet ikke om de produserer noe direkte for Remisdivir, men de produserer til sektoren. Jeg tenker at med den aktiviteten man ser i dag så er prispresset nokså høyt og bør være positivt for det fundamentale i AZT.
Siden linket til over lager statistikker på forskjellige interessante parametre som omhandler covid-19. Jeg tok ut informasjon på antall registrerte tester pr land. Nå omhandler disse resultatene alle typer tester som gjøres for å diagnostisere korona, ikke bare de AZT leverer enzymer til. Dog gir tallgrunnlaget et underlag og ide om hvor de ytre grensene for hva vi kan forvente oss av inntekter ifm de enzymer som brukes i covid-19 test kits.
Her er noen enkle tall, så får det være opp til hver og en hvordan man vil bruke dem.
Koronaeffekt på resultatet for Q1 har blitt nevnt er rundt 20% av AZ sine inntekter. Dvs rundt kr 4,0 mill.
Antall tester utført mellom 01.01.20 - 31.03.20 er rapportert til å være 3 488 857 stk.
Antall tester utført mellom 01.04.20 - 30.06.20 er rapportert til å være 100 919 021 stk.
Ser man stort på det, så “tjente” AZT kr 1,14 pr test i verden i Q1. Dere og jeg skjønne at AZT ikke leverte sine enzymer til alle disse testene, men det er forholdstallet vi er ute etter. Hvordan har dette utviklet seg i Q2? Ut i fra disse tallene må det være lov å være litt positive i sine forventninger. Jeg tror også at om markedet hadde skjønt dette, så ville aksjekursen, til tross for at den har steget mye i det siste, vært høyere enn den er nå. Derfor er jeg superkomfortabel med min posisjon i AZT. Mer enn noen gang de siste 9 årene som aksjonær.
Jeg er og superkomfortabel. 100 mill tester i Q2 og 1.14 pr test til AZT på enzym leveransene. Hva blir det???. High five!
Denne aksjen skulle bare være litt morro men nå begynner jeg tro at denne kan levere Oslo børs største rakett på en stund.
Merk at man har ikke regnet med evt marked i vaksine produksjon. Er det noen som har kunnskap om ArcticZymes også leverer i den sammenhengen?
Ja, AZT leverer SAN som blir brukt av flere som utvikler vaksine og som bruker «viral vector» teknologi.
SAN-HQ kom på markedet i 2018 og i Q1 2020 solgte det for hele 4,5 mill !!
Det er det enzymet som har størst salgsvekst i AZT.
AZT fikk i Mai støtte til et program som vil finne metode for å 100doble produksjonen innen 8 mnd (er børsmeldt)
AZT: ArcticZymes has entered into an agreement with ReiThera to supply its SAN product for ReiThera’s COVID-19 vaccine candidate
Oi!! Dette er jo helt villt. Og det beviser jo det vi har sagt hele tiden. Hvor mange 10%er opp i dag.
For en lekperson: Har du noen formening om omfanget av denne avtalen?
Ute på reuters også. Blir veldig spennende å levere SAN til trial av denne vaccine kandidaten. Jeg mener dette beviser det vi har sagt og at vi fort kan se AZT teknologi i flere vaksiner.
Det har blitt spekulert i om AZT er med i Astra (i samarbeid med Oxford) sin vaksine også. Har sett at Oxford bruker AZT enzym tidligere, så spørsmålet er om de blir brukt i covid-vaksinen også.
Svenskene er på:
AZT er priset til 1.6 milliarder. Billigsalg!!! AZT kan lett være priset flere ganger høyere senere i år.
Til de som ikke kjenner til ReiThera så prøv å google litt .
«ReiThera Srl is a biotech company dedicated to the technology development, GMP manufacturing and clinical translation of genetic vaccines and medicinal products for advanced therapies. The company has a long-standing expertise in scalable processes for viral vector manufacturing, supported by a cGMP facility inclusive of filling suite and quality control laboratories as well as state of the art R&D laboratories. Capitalizing on a strong expertise in pre-clinical studies, process development, GMP manufacturing, regulatory documentation and early clinical trials ReiThera is a versatile company offering cutting-edge services based on innovative conceptions.»
MCAP til ReiThera er 18 Milliarder $.
Ref dagens melding og følgende sitat:
https://newsweb.oslobors.no/message/509118
"To put it into context, the manufacturing process of viral vaccines is a
complicated and lengthy multi-stage process with many steps. SAN-HQ is utilised
for one part of this process and does not end up as part of the final
therapeutic vaccine. Hence, the supply deal relates to the provision of this
essential component to streamline part of the process. "
Betyr dette at samme problemstilling går igjen for alle som fremstiller virale vaksiner? Altså at produsenten trenger et nukleid for å løse dette problemet?
I så fall gir det jo mening å bruke det beste produktet tilgjengelig, som fører meg til neste sitat:
"Unlike other commercially available
nucleases, SAN-HQ digests nucleic acids with high efficiency at high salt
concentrations. Furthermore SAN-HQ is utilized at much lower qualities which
means less enzyme needs to be removed from the virus following its use which is another key advantage.
(Lower qualities = lower quantities? )
Slik det fremstår her er SAN-HQ det beste produktet tilgjengelig per i dag.
Hvis dette er rett så vil SAN-HQ teoretisk sett ha en plass hos alle produsenter av virale vaksiner.
RÅTT