Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

ArcticZymes Technologies (AZT)

Jeg er så klart klar over at COD UNG brukes i PCR-analyser.
Jeg er også klar over at SAN enzymene brukes for rensning av host-DNA nedstrøms-manufaktureringen av virale vektorer.

Spørsmålet mitt kvarstår, tror kanskje FiloD sikter til COD UNG, og ikke blod, men snarere mastermixen?
Eller så har jeg misset noe.

In parallel to its clinical development, the consortium will start manufacturing and stockpiling the vaccine. With these pilot scale processes, approximately 6 million doses of the vaccine are expected to be available early in 2021.

3 Likes

Dette er stort! Tidlig 2021 folkens.

3 Likes

Da holder man med andre ord. Fikk sneket inn litt mer på 34,50. Jeg synes det virker som AZT er med på ting som er langt større enn deres MCAP tilsier. Håper på en real korrigering av dette.

Og dette er kun det vi nå vet om…

Altså 6 mill vaksiner nå først. Hva koster hver vaksine? Typ 10 000 kr pr stykk? Det er rom for at AZT gjør 10 kr pr vaksine? Så det blir jo veldig hyggelig når det allerede nå bekreftes 6 mill vaksiner om 6 -8 mnd. De som lurte på om omsetningen vil komme ned utover Q3 eller Q4 bør med dette og booming Covid testing skjønne at omsetningen vil mangedobles.

Bravo AZT! Bravo Tromsø!

1 Like

Hvor mye får AZT pr vaksine for sitt enzym, er det noe estimat på det?

Nei. Jeg gjør bare vill gjetning her. Men både treatments (andre selskap) og vaksine er såpass dyr at man må regne med at subleverandører også får litt? Disse enzymene er markedsledende etter som jeg forstår.

Hej

Der tok jeg feil, det var i vaccinen de skulle bruke SAN.

Takk for rettelse.

1 Like

Noen som vet hva 1 kg COD koster og 1 kg SAN ut fra AZT på en slags generisk kontrakt?

Det jeg vil frem til, er det mer lukrativt å holde på med vaksine og selge SAN enn testing og COD?

Kg er ikke måleenheten her🤣

https://www.aftenposten.no/norge/i/eEbe9/kilopris-kroner-25-000-000-000?

Her snakker vi ikke om KG. 1 gram enzymer koster millioner
.

Får håpe de skal ha noen kilo da :sunglasses:

Det er vel kg som er enheten, dersom du tar 25 millioner for 1 gram blir det jo 25 mrd for 1 kg…
:slight_smile:
Men det var kanskje det du mente uansett :smiley:

1 Like

:blush: men hva er kontrasten på COD vs SAN. Lurer bare siden vi vet litt om hva COD ved 3.5 mill tester bidro med i Q1. Er SAN priset høyere. Er SAN et mer rafinert enzym?

Noen som tør å tippe på om vi får en ny dag med +20% i morgen?:sunglasses: Dette var morro!

1 Like

Vel, vanskelig å si. men det er vel endel aksjonærer som skal posisjonere seg før Q2, denne meldingen fører jo til at inngangsbilletten blir noe dyrere. Tipper vi lander på rundt 45 kroner før Q2 (Så lenge det ikke kommer flere meldinger) :smile:

Risikoen i AZT har nesten blitt skrellet vekk i 2020.

1 Like

:rocket::rocket::rocket::rocket:

4 Likes

I like!

1 Like

Ser mer og mer lovende ut for hver uke som går. Ønsker å øke beholdningen her, men akkurat nå er mesteparten, 60% av porteføljen i PCI. Om det skulle gå veien regner jeg med det er flere en meg som vil vekte seg opp i AZT fremover, og spesielt frem mot q2. Mener det ikke er urealistisk med kurs 45-50 FØR q2 den 19 August. Hva kursen blir etter q2 er avhengig av hvor gode tallene blir, og de har alle forutsetninger for å bli svært gode.

1 Like