Enzymer er proteiner, så råstoffet lages av bakterier i en bioreaktor, etterfulgt av rensing av enzymet. Man trenger egentlig kun bakterier (feks e.coli), medium og et plasmid med genet til proteinet pluss et transfeksjonsagens eller lignende.
The unique features of our premium enzymes make them especially robust and optimally perform under challenging conditions. They are heat-labile, cold active and salt tolerant which simplifies workflows and minimizes the loss of precious samples. Still not enough? Some of our enzymes feature strong strand-displacement activity and high processivity. And all this comes with the highest levels of quality assurance (ISO13485) and supply reliablilty irrespective of the quantities demanded.
Altså premium enzymer. Skal ikke se bort ifra oppkjøp med disse top off the line produkter!
Overskudd pr aksje blir garantert over Nok 2 for 2020.(100 mill i overskudd)
Blir vaksine godkjent med SAN som verktøy i fremstillingen kan vi trolig gange med 3-10 for 2021.
COD til covid tester vil selge som hakka møkk også i 2021.
Det fine med SAN er at det ikke er noen binær utgang( enten/eller)
Det er ikke bare en vaksinekandidat som bruker SAN, og de aller fleste som kommer forbi fase 2 vil starte produksjon av vaksine parallelt med uttesting.
På toppen av dette vil høyst sannsynlig mange av disse selskapene fortsette å bruke enzymer fra AZT også til andre produkter.
Covid 19 har stimulert vaksine og test utviklere til å finne/bruke beste tilgjengelige produkter. Når de nå da har fått smaken på kvalitet fra AZT er det ingen grunn til å gå tilbake til gamle metoder. Det er de som bruker de beste tilgjengelige verktøyet som har høyest sjans for å lykkes.
AZT har en vekststrategi som også favner uorganisk vekst, med ekstra penger i kassa åpner det for flere oppkjøp.
Legger vi 100mil i overskudd i 2020 tilgrunn og ser at veksten kan bli flere hundre % i 2021 så burde PE på 30 være billig. Da blir kursmålet 62. ( mener det er konservativt og har egentlig kursmål på 100)
Men ser at blir mye synsing ettersom AZT har vært sparsomme med tall på siste meldinger, tror Q2 fremleggelsen blir en øyeåpner for mange.
Blir fine julegaver i år -)
Jeg har troen på AZT, men hvor får du 100 mill overskudd (2020) fra?
Overskudd i Q1 var på 13 mill.
AZ har så høy inntjening på produktene at når de først går med overskudd så vil alt mersalg legge seg direkte på bunnlinjen.
Jeg antar at salget har steget med minst 25 mill i Q2 og at det vil stige vider utover året.
Var covid 19 effekten på 5 mill i Q1 må det være rimelig å anta at den er minst 25 mill nå og tradisjonelt er det H2 som har gitt beste salg.
Har ikke annen dokumentasjon enn siste meldinger, men iløpet av H2 skal AZT ifølge siste melding minst levere SAN til produksjon av 6 mill vaksiner til en kunde. !
SAN salget i Q1 var på ca 4,5 mill, hvor mange vaksiner var det til ? 10-15 selskaper som testet i små skala ? Hvor mange vaksiner blir det ? 100.000 ?
Skal selvsagt være forsiktig med å bare gange opp for prisen går nok ned med store volum, men at salget av SAN blir stort allerede i H2 2020 kan det ikke være tvil om
Shitt !!
https://www.covidx.eu/grad-cov2
Lette etter linken hvor jeg hadde lest 6 mill doser klar tidlig i 2021, nå står det 30 mill !!
«
Illustrating the unprecedented and high-risk nature of the fight against Covid-19, ReiThera and its partners aim to kickstart manufacturing and stockpiling the vaccine from this coming winter, with a target of having 30 million doses available – assuming regulatory approval - in early 2021. »
Ok. La oss du treffer omtrent riktig på antagelsen din om at de får såpass stor økning i volum, noe jeg er enig i ikke er usannsynlig. Er det slik at AZT vil ha null problem med å produsere nok til å fylle de større ordrene? En ting er markedsbehovet, men en må også ta hensyn til produksjonskapasitet.
Noen som forstår og vet om dette vil være problematisk eller ikke?
https://newsweb.oslobors.no/message/506095
De produserer nok for fult nå og kapasiteten kan trolig 100 dobles ved utgangen av året
Heftig.
Kan nok og være det kommer flere avtalemeldinger fremover. Gleder meg til Q2. Er det for crazy å håpe på 25 mill resultat?
Crazy ?! Kjedelig mener du vel
Fy fader for et funn🤩
La oss anta at det ble solgt SAN-HQ nok til å lage 500.000 vaksiner(dette er vill gjetning kan være mye lavere) i Q1. Salget gav AZT en inntekt på ca 4,5 mill.(ref melding 25% av salg)
Iløpet av H2 2020 skal AZT nå levere SAN for produksjon av 30 mill vaksiner til 1 kunde. !!
La oss anta at de kan på 75%( også bare spekulasjon) rabatt.
Med disse forutsetninger får en regnestykket :
4,5/0,5x30/4 = 67,5 mill
Blir ikke forundret om siste melding gir AZT 50-100mill ekstra i overskudd i H2 2020.
Fra før har jeg regnet med 100mill + i overskudd for 2020 på grunn av COD salg på Tester og SAN salg til vaksine utvikling.
Dette er jo helt sykt. Jeg skal øke eksponering før 19 Aug. Dette blir morsomt!
Har AZT kapasitet til å levere så mye som du drømmer om her?
Hva mener du ? Avtalen er signert og volumet er kjent.
Mulig jeg har misset den, men er volumet AZT skal levere kjent?
De har skrevet under en avtale vel vitende om at det skal leveres Salt active nucleaser (SAN) for produksjon av 30 millioner vaksinedoser med deadline tidlig 2021.
I og med at de har skrevet under på den avtalen anser AZT at de også har mulighet å levere.
Jeg har tillit til Jethro Holters bedømning, han har gjort det meste rett i 7 år.
Han understreker ved kvartalspresentasjonene at enzymene skal kunne leveres on-demand og at produksjonskapasiteten skal overstige etterspørselen.
De doblet produksjonskapasitieten for SAN i slutten av 2019, og har påbegynt ytterligere utøkning av produksjonskapasiteten (der det ryktes at den skal mangedobles).
En attraktiv side ved AZT er at utøkning av produksjonskapasitet skjer relativt kapitallett, og uten behov av mange nyansettelser. Således god skalerbarhet.
Når AZT sine kunder skalerer opp sine prosjekt (fra fase 1 til fase 2, fase 2 til 3, eller fra fase 3 til kommersialisering) øker behovet av enzymer for manufakturering av større kvantiteter.
Samtidig faststilles, dokumenteres (med FDA/EMA) og fastlåses produksjonsprossessen hvori enzymet inngår i delprossesser.
Denne lock-in-effekten gir stor visibilitet for AZT sine framtidige inntekter over flere år.
Alt ettersom kundenes prosjekt modnes og de bestiller større kvanta vil de naturligvis også ha en kvantitetsrabatt på sine bestillinger.
Ved Q1-presentasjonen sa Holter at AZT i forbindelse med kapasitetsforøkelsen også skal effektivisere produksjonen.
Han var faktisk veldig offensiv å sa at AZT har mulighet for å effektivisere i den grad at det mer enn kompenserer for kvantitetsrabattene, og at man således på sikt kan få en ytterligere marginalforbedring til tross for kvantrabatter.
Det er jo herlig at de allerede fantastiske marginalene skulle kunne forbedres ytterligere
Når de oppskalerer, øker de antal inkubatorer og lignende?
https://www.covidx.eu/grad-cov2
Lette etter linken hvor jeg hadde lest 6 mill doser klar tidlig i 2021, nå står det 30 mill !!
«
Illustrating the unprecedented and high-risk nature of the fight against Covid-19, ReiThera and its partners aim to kickstart manufacturing and stockpiling the vaccine from this coming winter, with a target of having 30 million doses available – assuming regulatory approval - in early 2021. »
Volumet av vaksiner de trenger SAN til i 2020 er kjent
Er det noen som kan si noe om hvor stort volum av SAN vi snakker om her?. Det er nå kjent at vi snakker om 30mill doser i første omgang. Men SAN skal vel ikke være en ingrediens i vaksinen, men inngår som endel av renseprosessen hvis jeg har forstått dette riktig. Og da er det vel ikke slik at de renser hver enkelt dose for seg, men renser større kvanta og så fordeler dette i doser. Noen som kan oppklare dette for meg?