Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

ArcticZymes Technologies (AZT)

AZT forklarte ved siste presentasjon at kundene nå kjøpte større doser SAN på grunn av at de ville ga til hele batcher.
Det renses nok ikke dose for dose, men et vist volum må nok til å jo større batch jo større mengde SAN :slight_smile:

1 Like

SAN brukes i produksjonen av vital vectors i vaksinen hvis jeg har forstått rett.

38.50… Da er vi vel på ATH og på vei mot neste nivå? Klar for et rykk.

Kursen var vel på 56,7 i 2006, så et lite stykke igjen :stuck_out_tongue:
In other news, så kom Thermo Fisher med en update i går:
The better-than-expected organic revenue growth was primarily driven by strong global sales of PCR-based tests and other products and services supporting the COVID-19 response, which contributed more than $1.4 billion of revenue in the second quarter and reflects the scale of the company’s role in helping customers battle the pandemic.

3 Likes

Det er endel emisjoner siden 2006, så selskapet har vel aldri vært så mye verdt som det er idag. Hyggelig og se at Thermo Fisher gjør det godt. Man kan vel regne med at det drypper litt på klokkeren :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 Like

Hei, er ny her på AZT tråden og lurer på om sparepengene skal investeres i AZT eller i PCIB. Ser at AZT har gått 8 gangeren på ett år og at mcapen nærmer seg konkurrenten Genovis. Leser flere steder at det er svært høye forventninger til Q2 og Q3 tallene. Er det mer futt i denne raketten og er det evt. en flertrinnsrakett som har rom for flere utskytninger? Hvordan vurderer dere en eventuell ny emisjon mtp finansiering av den store produksjonsøkningen for enzymene som skal leveres i nærmeste fremtid?

Gå inn i begge, og flytt over en del fra PCIB til AZT etter PCIB’s avklaring med AstraZeneca.

(Om det er noe igjen å flytte)

2 Likes

Tryggest profit AZT. Mest potensial kortsiktig? PCI. Ville gått 80% AZT, og 20% pci, kun pga de forhandler med BP. Stort fall ved ingen avtale.
Hilsen en som har størstedelen av porteføljen i PCI.

2 Likes

Kan garantere at det blir ingen emisjon for å øke produksjonen.

1 Like

Genovis tror jeg er en dårlig sammenligning. AZT har nettopp halt i land en avtale med RheiTera på 30 mill vaksiner Covid19. Mcap RheiTera er 170 milliarder. Dette beviser AZTs teknologi og omsetningen blir høy fremover. AZT spiller ball med de store guttene og nå da vi ligger og presser opp og forbi motstand hver dag er det nok bare et spm om tid før vi skvetter opp over 2 milliarder i mcap.

1 Like

Snart Novavacs også på avtale? :blush:

‎https://www.dn.no/helse/novavax/stanley-erck/koronaviruset/vaksineaksje-i-fyr-og-flammer-pa-wall-street-opp-flere-tusen-prosent-i-ar/2-1-839593

1 Like

Nei, det tror jeg ikke. Denne vaksinen er ikke utviklet som viral vector hvor SAN-HL har sine store fordeler.

Men av listen over er hele 40 av ca 160 vaksiner under utvikling basert på viral vector.

1 Like

Det var veldig nyttig å gjøre fundamental betraktning på AZT. Føles utrolig trygt å sitte selv om vi har gått opp 30% i senere tid.

1 Like

Virker som denne går fortsatt litt under radaren, selv her på TI. Hva skjer med kurs når meglere kommer på banen, og mannen i gata skal posisjonere seg mot Q2? :chart_with_upwards_trend::crossed_fingers:

Q2 er bare en forsmak, fra Q4 og fremover vil det virkelig ta av :slight_smile:

1 Like

Sykt å tenke på men ja, MCAP er for svarte bare 1.9 milliarder og et selskap som faktisk leverer teknologi og tjener fett på dette kunne godt vært priset til 5 milliarder. Bare se på PCIB, et research prosjekt og koster 2.7 milliarder :laughing:(ok… skjønner at enkelte lar seg terge av den :wink:)

AZT selger COD og SAP i bøtter og spann til PCR tester.
De selger også store mengder SAN til vaksineutvikling, ref siste melding ser vi at disse vaksinene nærmer seg kommersialisering. Mange får sikkert «fast track» og mange setter igsng produksjon før endelig svar/godkjenning foreligger.
Tror ikke det blir mindre PCR tester neste år og flere vaksiner bli garantert laget.
Om ikke AZT er historie om 1 år så vil jeg bli forundret om ikke mcap har passert 10 mrd.

Historie on 1 år? Tenker du på oppkjøp?
Kjøpte akkurat 1500 til på 39,80. Klarte ikke holde igjen da denne er kraftig underpriset enda. Skulle ønske jeg hadde mer fri kapital, for AZT er bankers.

Da har jeg 70 % i PCIB og 30 % i AZT. Muligens en større andel i AZT hvis avtalen PCIB/AZ går til dundas :laughing:

Ja, jeg tenker på oppkjøp.
Når millionene begynner å trille inn, kan det være mange som får opp øynene.