Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

ArcticZymes Technologies (AZT)

På tide å se litt tilbake på historien. Husker dere dette som ble sagt Q2 2017:
« SAN HQ was launched as planned at the Annual meeting of the American Society of Gene and Cell Therapy. A meeting attended by all key players and innovators in the gene therapy segment. For ArcticZymes the conference was fruitful to introduce the benefits SAN HQ can offer in the research, development and manufacturing of viruses utilized in gene therapy. Over 20 companies from all geographical regions expressed a keen interest in exploring the uniqueness’s of SAN HQ and customer evaluations have been initiated.»

Dette ble senere sagt Q3 2018:
« Several customers have already transitioned towards placing orders for the larger bulk package size of SAN-HQ. ArcticZymes anticipates that approximately 10-20 customers will lock down their large-scale cGMP manufacturing processes with SAN-HQ over the next 3 years. Expected average annual sales will range between 1-3 MNOK depending on the customers manufacturing process and nature of the therapeutic agent»

Folk begynte da å regne litt. Det er dette vi ser så smått begynne materialisere seg i dag. Holter holder hva han sier.

6 Likes

AZT har i dag minimum produksjonskapasitet til å levere SAN for 50 mill i året. Fra og med 2021 vil denne kapasiteten øke med 10-100 ganger !!! Dette er for å serve forventet etterspørsel !
10( som er det laveste tallet fra 10 til 100) gir da produksjonskapasitet på 500 mill i året !!

SAN salget har lagt på seg 300-500 % ifra 2019 til 2020.
ReiThera med covid 19 vaksine vil gå over i siste testfase tidlige Q1 2021( mulig Desember 2020) , de tidligste kundene begynner å sende ordrer for 1-3 mill i slengen( kunde basen er på godt over 100) SAN vil innta Kina nå fra Q3 2020, Top tier selskap har nylig hatt revisjon( med positivt resultat) for å få avtale om kjøp av SAN produkter.

12 Likes

Relevant nivå å begynne å nappe litt her. Prises til 2,5 milliarder

3 Likes

GAP-close er neiggu ikke noen spøk! :thinking:

Er flere gaps nedover om du satser på det :wink:

Gap-close er jo et begrep innen teknisk analyse, og det er vel slik at sannsynligheten for gap-close er omvendt proporsjonalt med tiden siden gap’et oppsto. I så måte er vel faren mindre for at eldre gap plutselig skal closes (rent TA-messig sett).

Jeg vet jo ikke om det vi nå ser faktisk har noe med gap-close å gjøre. Dersom kursen fortsetter å falle i dagene framover så kan vi vel konkludere med at dette slett ikke var snakk om noe gap-close.

Da må vi søke andre forklaringsmodeller.

2 Likes

Heile oppgangen etter Q2 viska vekk i løpet av nokre få dagar. Rett og slett imponerande. Eg tar sjansen på ein rekyl her, så vil tida vise om det var lurt eller ei. Det som er det rare her er jo at selskapet leverte akkurat som dei guidet ved Q2. Fortsatt vekst, men mindre Covid relaterte inntekter. Fundamentalt er vel selskapet vel så spennande i dag enn det var ved presentasjonen av Q2, med partner i Kina, på vei inn i India og dialog med top tier farma selskap.

Jeg skjønner godt at det blir en reaksjon ned når Q3-resultatet ikke svarte til forventningene.
Jeg ble dypt skuffet og satt på plass selv. Men nå har jeg fulgt dette selskapet så lenge at jeg
vet at et “dårlig kvartal” ikke er vinn eller forsvinn for AZT. Som ledelsen prøver å innprinte
i hjernebarken på oss aksjonærer er at tallene vil fortsette å flukturere pr kvartal, men den
store trenden er vekst.

Om man helt isolert sett ser på gen-terapimarkedet. Det er noen få som har skjønt at SAN-ballen
har begynt å rulle. Allerede i slutten av 2017 var det rundt 40 SAN-kunder for AZ. Få måneder senere var det
over 90 kunder. Det ble den gang poengtert at de var i tidlig fase av utviklingsforløpet av sine
respektive behandinger, og dermed kjøpte små kvantum, relativt hyppigt. Jeg har ingen tall, men regner
med at SAN utgjorde under NOK 1 mill i 2017. Muligens NOK 2 mill i 2018. I 2019 vet vi SAN solgte for
omkring NOK 11 mill. Nå i 2020 ser vi muligens et salg på NOK 40 mill. Jeg aner en viss trend her. I
tillegg sier Holter at de aller fleste kundene fortsatt befinner seg rimelig tidlig i utviklingsforløpet.
Det har også, omtrent ved hver eneste kvartalsrapport, blitt poengtert at SAN tiltrekker seg nye kunder.

Store big pharma selskaper har annonsert at de skalerer opp sin gen-terapi aktivitet. AZT er i gang med å
oppskalere sin produksjon av SAN-HQ for å møte “future demands”.

Er det fortsatt en oppside i AZT til tross for et kvartal som ikke svarte til de kortsiktige forventningene?

Jeg er i allefall overbevist om akkurat det.

2 Likes

Eg er også overbevist om at Azt på dette nivået er ein fornuftig investering. Blei vel ikkje mindre overbevist etter å ha lese denne:

Kanskje me kan håpe av Bayer kjem på kundelista etter kvart… Er i alle fall ein "Top tier… ".

Azt skal vel 10-100 doble produksjonen av SAN så dette trur eg kan bli bra på litt sikt.

3 Likes

Gap filled på 50,-. Skal vi opp å fylle 75,- gapet de neste ukene :star_struck:

1 Like

Får håpe det :wink: Har vore litt i overkant gap filling for min del.

Og da er target… 82.

7 Likes

:star_struck: skal ganske høgt nå for at jeg for igjen noe, bør kanskje minske snittprisen litt men likevel har jeg troa på at her kommer det og skje spennende ting i q1 2021

Ja rent bortsett fra at corona nå kanskje kan bremse utviklingen, noe de begrunnet det litt skuffende salget i Q3 med. Så ser unektelig absolutt alt svært positivt ut. Forhåpentligvis vil salget i Q4 hente inn litt av det skuffende salget i Q3. Når det er sagt kan mye spennende skje før den tid. Ny stor kunde for AZT, og det samme for betaglucan delen lover godt for tiden vi har fremfor oss. En forventet avklaring i forhold til Woulgan, der Jethro var svært ordknapp. Kan jo tyde på at noe kanskje er nært forestående. Det samme gjelder licencing deal i forhold til SBG som adjuvant, også dette bør komme snart i forhold til det som er guidet. Det sammen med intreden i Kina og India gjør at jeg tror fremtiden ser lysere ut enn noen gang før. De jobber godt i AZT! :slight_smile:

2 Likes

Interessen rundt AZT er tydeligvis begrenset her på TI. Desto hyggeligere at man nå finner spor etter amerikanske investorer på Top20 listen. At interessen for AZT fra investormiljøet utenfor Norden er i ferd med å ta seg opp, er ikke overraskende. Med selskapets inntreden i Kona og India så tar det nok ikke lang tid før vi også ser spor etter kinesiske og indiske investorer i AZT. Så får vi heller akseptere at interessen fra aktørene her på TI er vendt mot andre selskaper.

3 Likes

“Rome-based biotech company ReiThera is currently developing a coronavirus vaccine at the capital’s Spallanzani Institute for infectious diseases. Human trials, expected to last six months, began in August.”

ReiThera er kund av AZT og benytter enzymer fra AZT til fremstilling av vaksinen. ReiThera har også vært i samtaler/forhandlinger med EU om leveranser til EU.

3 Likes

London, dette er jo en kjempe god nyhet

The timely scaling of SAN-HQ production will satisfy future commercial demand from our partners such as ReiThera.”

2 Likes

Har de fået opdateret kursmålet efter regnskab? Og hvad er det?

Såvidt meg bekjent så er det ingen meglere som dekker AZT, slik har det vært en god stund. Skal man få dekning må dette betales for. Noe ledelsen sålangt ikke har vært interessert i. Like greit de farer bare med vissvass uansett. Alt etter hvilke interesser de har. Se bare på Arctic der flere meglere har kjøpt aksjer i selskap, for så og gå ut i media og spå kursen til himmels. Håper AZT holder seg for god til og betale disse idiotene. La regnskapstallene sette kursen, det kommer til og bli mer enn bra nok fremover.

10 Likes