Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

ArcticZymes Technologies (AZT)

Nokre få gongar kjem ein over interessante trådar også på HO, https://finansavisen.no/forum/thread/117924/view

JosefK graver fram mykje spennande rundt Azt.

9 Likes

Jeg har et abonnement på Stockopedia og jeg kan se at Carnegie Investment Bank AB har en købsanbefaling på ArticZymes. Er der nogen der kender til analysen eller er det en gammel en ?

Vanskelig å si utifra det man kan lese fra bilde ditt. Men ser jo at det står target prize 17 nok. Det sammen med at carnegie tidligere dekket Biotec Pharmacon sier meg at dette nok er gammelt. Men for å si det sånn, tror nok Carnegie er mer positiv til AZT idag en de tidligere var til Biotec Ph :blush:

Der står ikke 17 nogen steder. Fandt lige ud af, at når musen er på pilen fremtræder teksten " 3 month ago" ?

Ok men jeg ser jo at det står target prize 17nok på bildet i bakgrunnen? Og det er jo en merkelig target og ha når kursen har vært over 40kr iallefall siste 3mnd

@OLAV2 tak for feedback. Jeg medgiver det er noget mærkeligt prøver at skrive til udbyderen.

1 Like

Finansiell kalender

Søker flere folk nå:

6 Likes

@ior tak for det. Kunne være interessant at se deres beslutnings grundlag

Genovis / Artic Zymes

Genovis er netop kommet ud med deres Q3 den 5-11- 2020.

Redeye retains its fundamentally positive stance on Genovis following Q3 results. The financial progression appears more than reasonable in the current circumstances – organic growth of 18% and operating profits comfortably back in the black – though renewed corona challenges are unhelpful for marketing and (new) sales activities. While rallying yesterday, however, the shares have suffered a setback in the past month and at current levels we find the risk/reward in the case favourable, particularly in a long term perspective

Genovis ---------Market Cap 1,92 B
ArticZymes-----Market Cap 2.90 B

Genovis-------- Netsales Q3—14.216
ArticZymes----Netsales Q3—30.750

Genovis------- Ebitda---- Q3----3.262
ArticZymes—Ebitda-----Q3–12,038

RedEye base value Genovis

MarketCap 3,36 kurs 50
Our estimates are under review but are unlikely to change much.

1 Like

Mye å like her:

Danske Bank har idag et kurs target på Genovis på 42 idag. Ca. 30 % fra dagens kurs. De regner Genovis p/e til 44,2 i 2021. Hvilket svarer til et Ebitda på NOK 66 mio Tænker at det snart må være ATZ tur til at blive analyseret. Såfremt ATZ bliver vurderet på samme måde og vi budgetere med Ebitda på NOK 120 mio og en P/e faktor på 42 burde dagens kursmål hedde 104

3 Likes

Tror næste boom kommer i AZT. Nu er det snart 4 mnd. siden de havde en succesfulde audit av top 10 BP. Og da GSK eier ReiThera tænker jeg at den er en god sandsynlighed at det er dem.

Jethro sagde også at denne top 10 ønsket å indgå en avtale hvor AZT skulle sende enzymer til alle de forskellige sites rundt omkring i verden, så det bliver nok en ganske stor aftale også.

Bliver spændende å se hvornår den kommer og med hvem.

2 Likes

Tror du vi vil få vite hvem denne kunden er?. Mitt inntrykk er at mange av de større firmaene ikke ønsker publisitet rundt hvem de handler fra. Men hadde vært fint med en positiv nyhet, rundt en stor ny kunde. Selv om det vi allerede vet, er mer enn nok til å forsvare dagens kurs i mine øyne.

Husk at AZT stiller på seminaret til redeye i morgen :ok_hand:t3:

3 Likes

Jeg tænker at dersom BP vi sikre levering med en avtale så skal denne meldes.
Men det er jo altid en mulighet at de ikke ønsker navnet frem.

Ser i øvrigt at state street øger hver eneste dag, men de kjøper inn veldig disiplineret.

1 Like

Har netop hørt Jethro på Redeye.

Fokus i de næste 6- måneder: Upscale, upscale, upscale. Og de vil allerede i slutningen af dette år køre første batc som er 100 ganger upscaled.

Hvis det stadig er noen som er i tvil om vækstcaset, så skal man få undersøkt hodet sitt. :rofl:

14 Likes

Presentasjonen til AZT på Redeye idag, var virkelig en positiv opplevelse. Jethro sto fast ved en sterk vekst i SAN salget fremover. Og at utvidelsen av produksjonskapasiteten gikk etter planen. Så vil dagen vise om presentasjonen virker attraktiv for svenske investorer. Det sammen med at de nesten ikke mister kunder i det hele tatt virker lovende fremover. Han holdt fast ved at de for tiden har rundt 300 kunder. Og hvis hver av de handler for 1mill hver, noe som må sies og være ett svært forsiktig fremtidig anslag. Så snakker vi 300mill inn på AZT sin konto. Jeg tror vi vil se ett slikt resultat allerede i 2021.

Ble det tatt opp hvordan gårsdagens vaksinenyhet kan påvirke salget?