Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

ArcticZymes Technologies (AZT)

Nei det ble ikke nevnt

Ikke andet end at de både upscaler til vaccine og til Covid test.

Jethro sagde at markedet for Molecular Diagnostics har hidtil vækstet med 10 % årligt, men det vil dobbles i årene fremover til 20 %. Var der nogle andre der bed mærke i det udsagn og, hvad kan man konkludere ud af det, i relation til kommende indtægter ?.

ArcticZymes Technologies presents at Redeye R&D Tools Seminar

Som en påpeker LaBull bommer med 1 år på oppskaleringen. 100 dobling av SAN blir testkjørt nå i Q4 2020 !

Elllers burde det vel stå klart for det fleste at AZT burde prises langt høyere sammenlignet med Genovis.

5 Likes
1 Like

Forunderlig hvor stille det er rundt AZT. Her har vi et rett nok lite selskap i Tromsø, der veksten vil være formidabel i årene som kommer. Selskapet har 300 kunder og tallet vokser jevnlig. Det kommende året kan man også forvente at volumet som selges vil ta seg kraftig opp. Likevel er det tydeligvis få som følger selskapet og som skjønner hvilke eventyrlig potensiale som ligger i dette selskapet. Samtidig vet svenske investorer å plassere seg.

vel, når resultatene begynner å ramle inn for kvartalene i 2021 vil nok langt flere få opp øynene for denne uslipte diamanten fra Tromsø.

4 Likes

Du er innforstått med at AZT er nr 2 på prislisten av norsk healthcare? Det erganske solid interesse det.

Chartet er egentlig ganske compelling, klarer den å etablere seg over 65 kan det fort bli litt baluba igjen.

1 Like

Takker være at en del internasjonale, spesielt svenske aktører, har fått øynene opp for AZT. Har du sett mange artikler i norsk finanspresse som dekker AZT? Er det mange norske meglerhus som dekker AZT?
Personlig velger jeg å tro at mye av dette vil ha endret seg når vi kommer til november 2021. På det tidspunkt har AZT trolig inntatt en helt annen og langt mer anerkjent rolle, også blant norske finansjournalister.

1 Like

AZT har blitt en fin aksje, likviditet og interesse for aksjen er god. Ingen problem å hverken selge eller kjøpe en del her uten å flytte kurs. Etter mitt skjønn ikke behov for at noen hus skal dekke aksjen. Omsetningen er god nok til at vi til enhver tid har nogenlunde fair pris. En analyse ville antagelig ikke hjulpet nevneverdig for aksjekurs. Ville evt bare gitt litt kortsiktig støy. Q rapporter vil vise vei fremover og fair pris vil komme ganske så momentant etter rapport. Slik som etter q3. Jeg eier Azt og har veldig tro på dette caset.

4 Likes

Helt enig, det er veldig merkelig at det er så liten dekning av AZT i media. Med tanke på den snuoperasjonen de har gjort. I finanspressen skrives det mye mer om firma som softox, Bgbio og lifecare. Forstå det den som kan, men publisiteten vil nok øke betydelig utover i 2021, dersom de leverer som de fleste tror. At meglerhusen ikke dekker selskapet er bare bra. Jethro ser nok at det ikke er behov for den drahjelpen de kan bidra med. AZT står jo stødig på egne ben :+1:

1 Like

Til og med aksjonærene i AZT forstår ikke selskapet, meglerhus bare : “skal vi se AZT … nei f”/# this"

Om de ikke forstår noe annet, så burde de evne og se den økonomiske utviklingen. Det i seg selv burde være nok til og gi selskapet litt spalteplass spør du meg :blush:

1 Like

Så nærmer vi oss ny børsuke. AZT har så smått begynt å reise seg igjen etter kalddusjen en del fikk ved presentasjon av Q3 20 tallene. Antar at en del har begynt å akseptere at Q3 ligger bak oss og er lite å gjøre noe mer med, samt at ledelsen tross alt kom med mye positivt som angår 2021. Og det er nå kun halvannen måned til vi tar fatt på 2021, et år som AZT møter med betydelig høyere produksjonskapasitet mhp SAN enzymer. Et år da flere Covid-19 vaksiner skal rulles ut influere hundre millioner doser, samt et år der AZT gjør sin entre i to gigamarkeder; Kina og India.

Selv om Q4 må forventes å bli ganske normalt, så kan de påfølgende kvartalspresentasjonene bli ekstraordinært positive,

Forventningene til 2021 vil nok prege kursutviklingen i AZT mer og mer etter som vi nærmer oss årsskiftet. Kurs kr 80,- til Jul er nok ikke urealistisk, kanskje mer. Vi kan ikke utelukke at stadig flere internasjonale aktører inntar en plass i AZT.

1 Like

Ser at største aksjonær, representert ved Labull forventer at større fond vil fatte interesse for AZT etterhvert. Begynner de og kjøpe så vil nok kursen begynne og bevege seg betydelig. Egentlig overrasket over den lave interessen sålangt blant større internasjonale fond. Men regner med mye vil endre seg iløpet av 2021. Mine aksjer kommer imidlertid ikke for salg :blush:

3 Likes

En grei åpning på uken. Men tror nok også at det vil gjøre aksjekursen godt den dagen større fond begynner å innse hvilket potensiale AZT har og begynner å fatte interesse for den.
Det skjer mye åpositivt rundt AZT for tiden og vi står foran et særdeles spennede år der jeg mener AZT vil slå ut i full blomst og interessen rundt selskapet formelig vil eksplodere. For det er jo pussig at et selskap med et slikt eventyrlig potensiale innen et fremtidsrettet felt får såpass lite oppmerksomhet fra det norske finansmiljøet. Men tiden med vandring i skyggenes dal er snart over. Bare å glede seg.

2 Likes

Vil tro at Labull ikke kommer med en slik uttalelse uten grunn. Som representant for absolutt største eier. Så vil jeg tro det er første plass store fond henvender seg, dersom de ønsker og kjøpe ett større antall aksjer. Så han har nok bedre oversikt over interessen rundt selskapet enn de fleste andre skulle jeg tro.

Er vel fint tilbake i trendkanalen da vel ?

Er det noe som bekrefter det du sier angående Labull? Annet enn eget utsagn…