Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

ArcticZymes Technologies (AZT)

Jeg fikk svar.

"Hei

Det er ikke slik at alt det vi gjør meldes over børsen. Dersom vi anser at dette er kursdrivende informasjon så vil vi selvsagt melde dette. Dette er et veldig lite firma som vi så vidt har begynt å samarbeide med. Det er ikke noe i dette samarbeidet som tilsier kursdrivende informasjon "

Prøver å sette meg inn i selskapet. Har AZT avtaler om levering av SAN til noen av de ledende covid-vaksine selskapene?

De har avtale med ReiThera som vi vet om.

Ja, nettopp. De er vel bsre i fase 1 og har et stykke igjen. Men bruker samme teknologi som AZ

Jeg tror at noe av utfordringen ReiThera har hatt med vaksineutviklingen har vært at Italia klarte å få ned smitten såpass mye i sommer at det har vært vanskeligere å få tilgang til nok smitte for å gjennomføre studiene. Nå som bølge to er over Italia bør være endel enklere. Jeg mistenker at viral-vector vaksinene tar lenger tid å produsere ettersom de bruker inaktivertevirus som RNA-bærer, i motsetning til mRNA vaksinene som ikke gjør det. Til gjengjeld kan det hende disse viral-vektor vaksinene er lettere å oppbevare (kan lagres i “kjøleskap”- temperaturer), men ikke bare det, de kan også frysetørkes slik at de tåler varmere temperaturer.

Det er vel såvidt jeg vet ikke meldt om noe utfordringer der?
90 stk fikk dosen i august, safety ventes ved slutten av året før en større, internasjonal fase 2/3 vil starte i år om resultatene er godkjent.

"A larger international Phase 2/3 trial in countries where SARS-CoV-2 is still very active is planned to
commence by the end of 2020, pending positive interim safety and immunogenicity results of the
Phase 1 trial. "

1 Like

Neida, men det kan forklare hvorfor de ligger litt bak AstraZeneca. Husker det var nevnt en plass om at tidligere at nedstengingene kunne komme til å forsinke enkelte av vaksinene. For man må ha en viss mengde smitte i samfunnet for å kunne gjennomføre studiene.

1 Like

ArticZymes hadde nok en god dag på børsen. Men AZT er tydeligvis ikke blant de mest POP aksjene her på TI. Må jo nesten kunne konkludere med det når det er 23 timer siden siste innlegg samtidig som selskapet har hatt en oppgang på 5.15% bare i dag, med et volum på 300k aksjer omsatt.

Vel, manglende interesse fra skribentene på TI har tydeligvis ikke noe å si for kursutviklingen. Den positive kursutviklingen skyldes nok økende interesse fra utenlandske investorer. Så kan man jo saktens spørre seg hva utlendingene evner å se som norske investorer ikke ser. Forunderlig.

AZT går et meget spennende og høyst sannsynlig meget innbringende 2021 i møte. Kanskje norsk finansmedia vil våkne utpå våren 2021? Could not care less.

2 Likes

Det er når finansmedia våkner at man bør selge

1 Like

100% enig med Londonmannen! Her har du en aksje som har gått 1453% siden januar og 1616% siste år, og det er nesten ingen utenfor ¨menigheten¨ som kjenner til den, langt mindre analytikere som har gravd seg ned i hva AZT faktisk driver med.

Mange vil sikkert tro at siden dette lille ¨Korona selskapet¨ har gått så mye, er mesteparten av oppsiden tatt ut. Så feil kan man ta!

Hvis vi sier at Korona er 2% av potensialet og grunnlaget for den positive trenden vi er inne i, er vi ikke helt på gale veier. 98% er helt på selvstendig grunnlag og utenfor pandemien vi er vitne til, en aksje som kommer omtrent hvert skuddår.

Ledelsen, som forøvrig er helt suverene på å fokusere på produkter de vil tjene penger på, og som har en enorm fagkunnskap, bygger nå sten på sten og kommer seg inn på markeder som inntil nå har vært helt fremmed.

Vi har gått 10 ganger’n en gang, og vi kommer til å gjøre det en gang til. Spørsmålet er når de store norske interessentene kommer inn?

6 Likes

Helt enig i de vurderingene. Nok en børsdag er minutter fra å åpne. FA mener at børsen skal åpne i rødt. Mulig det. Men når det gjelder AZT så vil jeg ikke bli overrasket dersom vi går inn i helgen med en sluttkurs nærmere kr 80,- enn kr 70,-.

1 Like

Grei start på dagen. Vi går mot 2021…

2 Likes

Ja det begynte jo bra…

He he, ja men dette viser vel bare at det å forholde seg til daglige kursutslag blir veldig vanskelig og uforutsigbart. Selv velger jeg å forholde meg til det fundamentale. Det gir betydelig lavere puls.

3 Likes
1 Like

A larger international Phase 2/3 trial is planned to commence in the coming months, pending positiveinterim safety and immunogenicity results of the Phase 1 trial.

Så da blir det vel en større bestilling av enzymer snart får vi håpe :slight_smile:

1 Like

Merkelig kraftig nedsalg fra start idag må jeg si. Kan se ut som dette er styrt, i og med at det hele tiden selges til høyeste kjøper. Samtidig som selgerne hele tiden legger seg lavere på salg. Forventer nyheter når som helst i forbindelse Reithera sin vaksine, forventet salg av rettighetene til woulgan, og SBG som adjuvant. Så tror ikke denne nedgangen vil vedvare lenge dersom minst en av disse kommer inn.

2 Likes

Oppdatering fra ReiThera kom i dag den :slight_smile:
Men markede ser ikke ut til å forstå :face_with_monocle:

1 Like

Hva betyr oppdateringen?

Textbook triangel konsolidering innenfor opptrenden

1 Like