Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

ArcticZymes Technologies (AZT)

Husk at aksjen har gått noe voldsomt uten nyheter. Hvis den holder seg på midten av 60-tallet tror jeg man skal si seg veldig godt fornøyd ut ifra selskapets verdi. Det er ikke så lenge siden vi var på 50-tallet. Såvidt jeg kan se er det gode utsikter fremover, litt tålmodighet bare!

Her er det bare å fylle på :slight_smile:

Ved årsskifte trur eg kursen er nærmare 80 enn 60.

Oppdateringen betyr i første omgang at vaksinen vil gå vider til fase 2/3 testing.
Vi vet fra før at ReiThera har finansiering til forhåndsproduksjon av 30millioner dosersom skal produseres parallelt med fase 2/3. Vi vet også at Israel har forhåndskjøpt 30 millioner doser som skal være klar så snart fase 2/3 foreligger. Vi vet også at i fase 2/3 vil det bli innrullet 20.000-40.000 pasienter.

For AZT betyr det salg av SAN enzymer for flere millioner.
Så spørs det om EU, USA eller noen andre hiver seg på å forhåndskjøper under fase 2/3.

Viser vaksinen seg effektiv og tolerant vil det trolig bli produsert i bøtter og spann fra sommer 2021 og fremover i noe tid.

1 Like

AZT har en stiv pris sammenlignet med andre selskapet. Så her tror jeg på fall ned mot den tidligere bunnen på kr 50. Dette vil gi en Mcap på Nok 2,4 milliarder som bør være høyt nok.

Stiv pris ?
Hvem sammenlignet du med da ?
AZT går med overskudd og vil tjene penger i bøtter og spann i årene fremover.
Overskudd i 2021 blir på flere 100 millioner.
Om dagens aksjekurs står seg til utgangen av 2021 kan du regne med at PE da vil være rundt 5

Spennande webinar i morgon i regi av den norske ambasaden i København:

The webinar is intended to be a meeting place where Norwegian and Danish stakeholders in the life science industry can make contact and explore opportunities for collaboration. Therefore, the webinar will feature an extended Q&A followed by a final matchmaking session where it is possible to meet in smaller, virtual breakout groups.

Så i midten av Desember bryter den opp som et prosjektil av Kilen ? Fra 72 til 95 før nyttår ?

Hvis trenden holder seg så er det dit aksjen er på vei. :slight_smile:

Og trenden er din venn helt til den ikke er det lenger

2 Likes

Der var et webinar med Olav Lanes , Director R&D and Applications, ArcticZymes Technologies ASA
Followed by Q&A tidligere idag. Lanes havde nogle slides som jeg ikke har set før. Beklager hvis de har været fremme. Det var udmærkede at hører de positive vibes fra andre end Jethro. Det som jeg bemærkede var at han talte om produktionsudvidelserne til at møde fremtidige behov, flere ansatte, unikke produkter.





11 Likes

JosefK på HO delte denne her i går:

Her er enzymer fra Azt brukt i analysen. Googla litt om metoden og kom over denne artikkelen som forklarer konseptet på ein litt meir “folkeleg” måte.

Dette kan bli bra på sikt.

4 Likes

Her er mit bud for et senarie for det kommende år for ArcticZymes. 2020 slutter med en omsætning på NOK 147 mio for hele året og 2021 slutter på NOK 183 mio. I Danmark ville denne type virksomhed handles med en p/e på mellem 80 og 150. Her tænker jeg bl.a på ChemoMetec, hvor La Bull også er inde og som bliver handlet til en p/e til 126 og AMBU er også et godt eksempel. Jeg mener på den baggrund, og perspektiverne de næste tre år frem, at der er plads til en større stigning på kursen.

image
image

5 Likes

Du tar har nå ikke høye forventninger akkurat.

Jeg har meget høje forventninger til prissætningen af virksomheden, og ligger nok højere end konsensus, men ligger sikkert lavere i min vurdering af omsætningen. Hvad mener du selv

Jeg tror vi får et markant hopp i inntektene fra SAN.
Litt usikker på når det inntreffer kan være både i Q1 og Q3 så året under ett ser jeg er litt vanskelig å tippe på, håper guiding i Januar hjelper litt.
Her er mange SAN kunder som går noen steg videre i sine prosesser, i tillegg har vi nye kunder fra Kina og India.
Med beviselig produksjonskapasitet på ca 50 mill i SAN familien før enn går hen å 100 dobbler produksjonskapasiteten så lyser alle indikatorer på at dette salget vil ta av. Salg av SAN første 3 Q i 2020 var på under 30 mill. Jeg tror SAN alene vil selge for mellom 100-300 mill i 2021

1 Like

Re zleep; Dette samsvarer i alle fall godt med estimatet for 2020 som jeg har i mitt regneark hvor jeg har 2020 sum revenue med 146,972 mnok. Jeg synes det er ok å forholde seg til en årlig vekst på 25% inntil Jethro eller erfaringstall forteller en annen historie.

3 Likes

@ Oppturen Erfaringstal siger at revenue per medarbejder i Healthcare ligger på ca. NOK 1 mio. Det er muligt at SAN stikker af, men der kommer så et stort manpower problem. ATZ burde have + 200 medarbejdere

Nei, der tar du feil.

Hvis vi går ud fra dine tal, med en median på NOK 150 mio i omsætning på SAN, og Ca. totalt NOK 280 mio så bør antallet af medarbejdere være 140 i ATZ. Giv mig gerne nogle eksempler på Enzym virksomheder, som har samme lønsomhed. En vækst på 25 % er altså vanvigtigt godt i sig selv

Ta en titt side 5.

Dette er Genovis og i Q3 2019 ser du en markant økning på over 15mill, her er forklaringen
«

Bioprocess
Under 2019 utvärderades och användes Genovis enzym för första gången som ett verktyg inom tillverknings- processen av en biologisk läkemedelskandidat. Under inledningen av året erhölls en order för utvärdering från ett globalt biopharmabolag. Utfallet från denna utvärde- ringsstudie var framgångsrik och en uppföljande order, avsett för produktion av en läkemedelskandidat för fas 1, erhölls i augusti och slutlevererades i tredje kvartalet.

«

Når det gjelder SAN har vi fått vite at de har over 100 kunder og alle har produkter i utvikling, ingen er kommet til kommersialisering. Så vet vi at i Q2 var det flere med ordre over 1 mill, i Q3 var største ordre 3 mill. Her er flere som vil ta steget opp til større produksjoner.
Så har vi ReiThera som høyst sannsynlig vil produsere minst 60 millioner vaksine doser i H1 2021, hvor mye som blir i H2 vil tiden vise.

Når det gjelder bemanning så har AZT søkt etter 2-3 personer og trolig ansatt 2-3 personer som allerede var innen sfæren. Tipper vi ser en oppbemanning på 5-10 ansatte og økte lønnskostnader på ditto millioner.
Det flotte med enzymer i bulk som BtoB er at en dunk på 25 liter er verdt flerfoldige millioner men likevel er lett håndterlig.

1 Like

Interessante diskusjoner mellom zleep og oppturen. Når det kommer til manpower så heller jeg til å være mer enig med oppturens betraktninger. Og jeg må innrømme at mitt regneark ga «bananas» aksjekurser med denne informasjonen fra zleep;

«I Danmark ville denne type virksomhed handles med en p/e på mellem 80 og 150.»

For ikke å bli svimmel så kommer jeg trolig til å holde på mitt eget intervall i området 50-60 … :innocent:

1 Like