Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

ArcticZymes Technologies (AZT)

ArcticZymes Technologies divests Biotec BetaGlucans subsidiary to Lallemand

2 Likes

ArcticZymes Technologies invitation to Q&A session around the Biotec Betaglucans divestment

Veldig bra. Markedet foretrekker nok et arcticzymes som pureplay enzymer

3 Likes

Og når selskapet i tillegg får litt mere penger å spille for, blir vinnersjangsene større også :slight_smile:

1 Like

ja, og så 70 mill i Cool casch til opkjøp.

De gjør de helt riktige grepene for å skape en stor og stærk enzym bedrift

6 Likes

Sell on news er tingen, og da helst med tap ser jeg :slight_smile:

Det er vanskelig å hevde at markedet alltid har rett :flushed:

70 millioner mer investert i AZ ( organisk eller uorganisk vekst) vil garantert på sikt gi større avkastning enn videre satsing på BG.

I tillegg frigis kapasitet til Holter så han kan konsentrere seg om å bygge AZ videre.

Regnskapsmessig regner jeg med AZ og AZT iløpet av 2021 fusjonerer.

Jeg er imponert over gjennomføringskraften til vårt nye styre og vår nye CEO.

De har utrettet mer på 1,5 år enn foregående aktører har maktet gjennom 20 års ørkenvandring. Dette blir en meget spennende reise kommende år ! :grinning:

8 Likes

Fullstendig enig. Og til tross for at 2020 har vært et helt fantastisk år for AZT aksjonærene, så har vi trolig kun sett begynnelsen av reisen til en nytt, slankere og langt mer potent AZT. En reise jeg mener kan bli det rene eventyret. For selskapet er i ferd med å bli rigget for en reise til Soria Moria…

2 Likes

Men hvor stor andel av eierne tror du egentlig sitter med tap i denne aksjen?

Den tusler opp mot 70-grensa. Der får den elektrisk støt og skvetter tilbake på 60-tallet, virrer litt molefunken omkring før den setter seg ned og titter opp mot månen med åpen munn.

  • Biologisk aksjeanalyse.

De fleste har nok fortjeneste ja. Men du skjønte sikkert at jeg mente ut fra sluttkurs fredag, når de nå endelig har fått til salget som det ikke var noen garanti for at de ville få til på en stund ennå.

En byrde ble nå fjernet for å si det sånn

1 Like

Noen som deltok på dagens webcat om “Divestment of Betaglucans”?

Ja.

-Kun 6 ansatte følger med i salget.
-AZT vil i en overgangsperiode i 2021 støtte overdragelsen med enkelte tjenester.
-alle kontanter ligger i AZT, så det følger med kun produksjons utstyr, rettigheter og noen få ansatte.
-BGG har tatt endel tid fra ledelsen og fremover vil en kunne fokusere fult og helt på organisk/uorganisk vekst i AZ.

5 Likes

Takk, @Oppturen - Much obliged!

Tror Q4 kommer og guiding vil overraske mange.
:grinning::hugs:

1 Like

AZT er svak for tiden. Er vel ikke noe fundamentalt som har endret seg?

Jo, det er det. BBG blir solgt så en sitter igjen med AZ.

Endringen er til det bedre, men «markedet» skjønner ikke helt… enda :grinning:

En veldig run of the mill sell the news event. (For en setning)

Men må si den begynner å bli litt interessant fra et TA perspektiv her.

1 Like

Skikkelig interessant og spennende aksjeutvikling rent TA-messig. Her er det utrolig mange mulige “utfall” å gjette på. TA-chartet er jo fullt av uforløst spenning. Setter pris på om du kan følge dette med videre chartsoppdateringer, Savepig. Flott om du kan beholde de trendlinjene du har tegnet inn slik at vi i tilbakeblikk om noen uker kan se hvilke formasjoner som faktisk slo inn. Er det mulig?

Jammen glad jeg har investert i selskapet og ikke tatt noe “bet” på aksjen opp/ned. :wink:

Bare noen veldig kjappe betraktninger etter en altfor lang dag på kontoret (for første gang på ca. 3 mnd) :slight_smile:

Som jeg nevnte så ser jeg tegn til litt fatigue. Den har gått mye og det er vanskelig å motivere investorer / kjøpere til å investere i noe som har gått såpass sterkt kort tid og som faktisk er ganske friskt priset. Begynner å ane konturene av MA200 test (trenger ikke være rundt ca 44 hvor den ligger nå) men vanskelig si om vi nå entrer / fortsetter en mer sidelengs bevegelse, om vi skal korrigere litt ned eller om vi fortsetter oppover. Dette grunnet svakhetene jeg mener å se - f.eks. at vi er på 2.test av MA100 med feilet test av MA50 og horisontalt nivå ca. rundt 70 et par-tre ganger i mellomtiden osv.) Liker ikke helt det jeg ser altså…

Men som @Savepig er inne på så er vi i nærheten av noe som kan kalles en bunn i en oppadgående trendkanal samt at vi hviler på relativt robust volumstøtte. Kan få litt hjelp her. I tillegg touchet vi og reagerte kontant opp ved MA100 idag (kjøpte faktisk noe på 62,20 selv idag med en fiskepost som lå inne fra tidligere). Skulle vi falle under 56-58 så kjennes det litt vel “åpent” ut under der. Da tror jeg også det har kommet relativt dramatiske nyheter / info på et eller annet nivå.

Så motstykket til det tekniske bildet er for min del det positive fundamentale bildet jeg ser (og grunnen til at jeg ikke reduserer men snarere holder eller øker). Vi har definitivt fundamental medvind som @Oppturen er inne på. Divestment av BBG / rendyrking av business - mer spisset fokus, vaksineproduksjon og andre selskapers potensielle adopsjon av AZT sine enzymer til testing og produksjon, større kjøpsordrer nevnt ved forrige Q, prod.kapasitetsøkning, osv. Det er et fremoverlent selskap som vil noe og de har åpenbart et produkt som markedet ønsker å kjøpe.

Vanskelig å spå noe her nå ifht retning på kort sikt. Tror mye styres av nyhets/makrobildet evt om det kommer andre AZT-spesifikke news. Har mest tro på sideveis evt litt det @Savepig ser ifht at vi kan krype oppover innenfor den trendkanalen som fins der.

1 Like