Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

ArcticZymes Technologies (AZT)

Det var herlig å være med på denne i 2020. Det er nok mere krutt igjen for 2021 her, men i litt roligere takt.

Så gjelder det å finne vinneren for 2021. :unicorn:

Har du nogen bud?

Jeg har kjøpt meg opp i Elliptic Labs, synes det ser lovende ut.

En fin tråd om denne her på forumet.

1 Like

Skynet :hugs:

Fin avslutning for året for #azt_ol. Lukter lnesten itt opp-printing av kursen helt på tampen av året for å få den fra +1200% til +1250% for året som helhet men skal ikke klage - volumet i dag var helt ok!

Teknisk så dunket vi hodet i taket på MA100 idag (på nettopp 63,60) og jeg er fortsatt noe forsiktig i vurderingen av videre utvikling. Liker ikke at vi har begynt å runde av litt på toppen samt at vi på nyåret raskt kan få en reaksjon ned fra nevnte MA100. Kritisk nivå i mine øyne ligger på ca 56-58kr. Faller vi under her ser jeg på MA200 og ca. 45-50 som et naturlig neste nivå. Vi bør snarest få en bevegelse opp over 65-66 og helst 70kr (tidligere nevnte horisontale nivå) for å få tilbake robustheten i chartet.

Stochastics er langt nede og taler forsåvidt for en opptur snart. Har ikke mye erfaring med denne i kombinasjon med trend så kan være mulig denne lyver litt til meg slik situasjonen er nå. De 3 siste gangene (markert med grønne firkanter) har vi vært i relativ nærhet til MA-nivåer og alle gangene har vi hatt en markant markering opp når bevegelsene i bunn er ferdige. Imidlertid ser vi at prisen i disse intervallene har flatet ut noe (relativt sett ifht den første som var tilbake i sommer). Så vet ikke helt hva jeg skal tenke om den konsolideringen vi er inne i akkurat nå og utfallet prismessig av den. Det er et litt åpent / blandet bilde men jeg heller mot at de positive variablene er i flertall enn så lenge.

Myser jeg forsiktig til det mer fundamentale bakteppet så er ingenting egentlig endret - selv om verden produserer vaksiner så det spruter (og det av kandidater der AZT neppe er med…?). Snarere tvert imot skulle man tro at behovet for AZT sine produkter bare har økt etter den siste tids utvikling. Men her finnes det skribenter på forumet som har mye bedre oversikt enn undertegnede.

Ønsker alle AZT’ere Godt Nytt år og vi sees igjen i 2021 :slight_smile:

9 Likes

Godt nyttår! Satser på 3 siffret 2021💯

3 Likes

ArcticZymes Technologies announces closing of Biotec BetaGlucans divestment

Her synes det meste; både teknisk og fundamentalt å peke nedover ved inngangen til 2021.

Det var vel ironi ?

Det tekniske skal jeg ikke begi meg ut på men fundamentalt peker jo alle indikatorer mot en vannvittig vekst.

2 Likes

De har vel solgt det som skaffet mest inntekter, og med det som gjenstår vet vet man ikke med sikkerhet hvordan det vil gå.

Dessuten er det gjerne slik at aksjer som er aksjevinnere et år gjør det relativt dårlig neste år.
Ser også ut fra dagchartet som at aksjen har passert toppunktet og nå vil falle eller konsolidere fremover.

Trur du bør lese litt i dei siste kvartalsrapportane på ny. Betaglukandelen som dei no selger har vel ikkje vore lønnsom før no heilt i det siste. Det Azt tjener gode pengar på er enzymdelen og her skalerer dei opp enormt i desse dagar. Produksjon av SAN skal jo 10-100 dobblast for å dekke etterspørselen så det er ingenting fundamentalt som tilseier at Azt skal gå dårlegare i 2021. Dei er jo også på veg inn i både Kina og India og det er marknaden rimeleg stor…

7 Likes

Av og til kan det være smart å lese seg opp på et selskap før man kommer med bombastiske uttalelser. Gjør man ikke det er det snublende lett for å, unnskyld uttrykket, drite seg loddrett ut. Nå er ikke det noe uvanlig på forskjellige diskusjonsforum, men det finnes altså metoder for å unngå at man havner der selv. Kanskje et lurt nyttårsforsett?

Godt nytt år!

4 Likes

Da har du totalt misforstått. Det som selges er utenfor satsingsområdet og meningen har vært å legge ned/fase ut/kvitte seg med etterhvert som det ikke gav overskudd.

Altså var det forventet 0 til negativ vekst i denne delen.
Resterende del oppererer i segment hvor man venter 25% årlig vekst, så kan du legge til at det er i dette segmentet man ønsker å gjøre oppkjøp og få ytterligere synergier.

I den grad man vil regne på PE har man gått fra en 2.grads ligning til en ordinær 1.grads ligning som burde være løselig selv for blåruss. :grinning:

«No. 1 goal > drive whole business into profitability in 2020
AZ represents main strategic and high growth business
Remaining BBG business serves as source of cash while business remains profitable
Loss making Woulgan business will be divested

New strategic direction offers best possible situation for generating long-term shareholder value»

Snakk om å levere :sunglasses::sunglasses:

7 Likes

Dere får si ifra når dere finner noe annet med 98% bruttomarginer som vokser 100% y/y. Hvis ikke det er noe å investere i vet jeg ikke hva dere gjør på børsen.

7 Likes

Sitter med overvekt i denne. Vil følge opp tooeasy litt med noen tanker jeg har.
Jethro om SAN fra redeye:
-It has been growing fast,and it will continue to grow fast
-we know future demand,so we are scaling up.
Azt har foretatt eller er i ferd med å foreta en 100*oppskalering. Fra en 2018 rapport blir det skrevet at Azt forventer 10-20 cGMPs over de neste tre år. SAN volumet i 2020 tyder på at 2021 vil gi fler cGMPs noe som vil booste forventninger når vi går inn i 2022. Til nå har vi tre cGMPs.

Dette var bare SAN. Hvordan vil det så gå med polymerasene til Azt. De har ligget i produktspekket en stund(fra 2018 tror jeg)Kan 2021 bli året med betydelig vekst her? Next generation sequencing kan komme inn med solid vekst. Første ligase var klar q1-19 mener jeg å huske. Stort marked,store muligheter for Azt. Videre har vi liquid biopsis,synthetic biology,nye salgskanaler(Kina,India)osv.
Mye spennende mao. Jeg forventer videre et oppkjøp ila 2021 som vil øke vekst ytterligere.

11 Likes

Strålende pent chart i AZT med brudd opp fra triangelformasjon og enorm oppside i trendkanalen hvis den først setter fart.

Du har nok sett denne allerede? Tidspunktet passer bra med knekken opp i dag:

Fint at LaBull sammenligner med Genovis og også veldig fint at han deler sine forventninger på tall.

Jeg tror imidlertid han er alt for forsiktig med tanke på veksten i AZT. Vi får se om vi allerede ved Q4 fremleggelsen kan få mer kjøtt på beinet. :slight_smile:

4 Likes

Jeg tror forventningerne til omsætningen er for høje og forventningerne til værdiansættelsen for lav vedrørende AZT . Red Eye vurdere Genovis skal op 50 % i et base senarie til kurs 50, og 100 i et Bull senarie

Forudsætningerne der ligger til grund for kurs estimatet er nedenfor. AZT slår Genovis på alle parametre.

3 Likes

Noen som har anbefalinger på AZT? Hvorfor skulle man evt. kjøpe denne før Q4 rapport?