Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

ArcticZymes Technologies (AZT)

Da er spørsmålet, kommer kursen til korrigere kraftig ned igjen etter Q4 tallene kommer på bordet. Var det over 30 prosent ned sist ved q3 i oktober?

Jeg er long og kommer til å sitte uansett.

Av ren interesse, hva så du teknisk som gjorde at den så “lekker” ut? :slight_smile:

Er masse bull å påpeke her:

  • Bryter over 50 dagers snitt
  • 68-70 en tydelig sone for motstand/støtte, akkurat nå trader vi over
  • 50 dagers SMA falt ikke under 200
  • 20 EMA falt ikke under 100
  • Alle momentumindikatorer på dagligchart snudd tilbake i bullish territorie

8 Likes

Savepig kom meg i forkjøpet :wink:

2 Likes

Er sjelden man ser et så clearcut bullish reversal case som det her. Det eneste som mangler for å virkelig sette to streker under svaret er enda bedre volum inn, og close nå på fredag over 74ish,

2 Likes

Jeg etterlyser også mer volum. Kunne også tenkt meg en skikkelig test av 70 før vi drar videre men momentet er såpass sterkt her nå at det tenker jeg er litt underordnet. Jeg tenker videre at target to beat/reach er 76-77 (evt kompromiss er etablering i båndet 74-77) og at over der er vi i praksis på ATH relativt fort. Umulig å spå hva som skjer videre og hvordan selvsagt men den endringen vi fikk igår samt den gode follow-up’en i dag er meget overbevisende.

Nå skal det sies at omsetningsvolumet i AZT har vært bra og gitt stor troverdighet til prisingen helt siden eventyret begynte.

Investing.com støtter det positive bildet. Strong Buy på alle parametre :+1:

P&F sier 83,75kr

3 Likes

Yep. Som i praksis er ATH. Med ATH putter jeg ikke bare tangering men også hele området ovenfor. Derfor har jeg heller ingen targets utover ca. 77 og ca. ATH :slight_smile:

fra google translate:

Googletranslate - men likefult flotte nyheter:

Dataene fra fase en i studien av ReiThera laget i Italia vaksine ble presentert. De frivillige påmeldte var 100, 45 ble vaksinert med forskjellige doser. 92,5% utviklet påviselige antistoffer. “GRAd-CoV2-vaksinen - forklarte den vitenskapelige direktøren for Spallanzani Giuseppe Ippolito - er en enkelt dose og har ikke hatt noen alvorlige bivirkninger de første 28 dagene etter vaksinasjoner.”

Under pressekonferansen for å presentere resultatene av fase en, spesifiserte Ippolito: "Vi registrerte 100 personer og 45 ble vaksinert med forskjellige doser, og alle kom til slutten for sikkerhetsvurderingen: vaksinen hadde ingen bivirkninger. alvorlig de første 28 dagene etter vaksinasjoner, et bedre resultat enn Moderna og Pfizer som hadde bivirkninger. Toppen av antistoffproduksjon etter 4 uker forblir konstant og vaksinen er en enkelt dose ".

Arcuri: “Regjering i hovedstaden Reithera for fase 2 og fase 3” Også til stede på konferansen kunngjorde den ekstraordinære kommisjonæren for Covid-beredskapen, Domenico Arcuri, som snakket om Reithera-vaksinen, kunngjorde: "Regjeringen har bevilget en mengde tilstrekkelige ressurser til den påfølgende utviklingen og vil legge inn selskapets kapital for fase to og fase tre av eksperimentering. Utviklingskontraktene vil bli brukt til å finansiere forskning og en trinnvis stabilisering av produksjonen ".

Arcuri: “ReiThera-vaksine for å avhenge så lite som mulig av andre” “En opplyst tilstand, aldri som i denne fasen, må prøve å oppnå to resultater: å være minst mulig avhengig av andre og bygge sin egen kapasitet så mye som mulig”, sa Arcuri. spesifiserer at med ReiThera-vaksinen “prøver vi å oppnå en viss uavhengighet og la de som kommer etter oss med en forsknings- og utviklingskapasitet som landet ikke hadde før pandemien”.

Håp: “Oppmuntrende første resultater” “De første resultatene av vaksinen utviklet av ReiThera og testet ved Spallanzani Institute er oppmuntrende”. Dette ble uttalt av helseministeren, Roberto Speranza. "Hvis dataene som er innhentet så langt blir bekreftet, vil vi i de kommende månedene ha en effektiv og trygg vaksine med en enkelt dose i stedet for to doser - la han til -. Den vil bli produsert helt i vårt land. Det er viktig å fortsette å investere i italiensk forskning og dens vitenskapelig fortreffelighet ".

ReiThera: “Vi sikter mot 100 millioner doser per år” Ifølge presidenten for ReiThera-selskapet, Antonella Folgore, "satser vi på å utvikle 100 millioner doser vaksine per år. Vaksinen er stabil ved en temperatur mellom 2 og 8 grader. Vår vaksine beskytter mot viruset og tolereres godt ”.

11 Likes
8 Likes

En grei link om folk vil følge med på hvordan fond vekter seg opp og ned i selskapet eller andre selskaper:


Swedbank Robur har nå kjøpt 712k aksjer de siste to månedene.
Siden oppdateres månedlig.
2 Likes

Hvorfor vises ikke swedbank sin post i top 50 oversikten?

De handler nok gjennom en annen bank, så kan være Nordnet, avanza, seb eller danske vil jeg tro.
Tror den ene danske bank kontoen som har hatt 600k ganske lenge er fondet Aktia Nordic Micro Cap C.

1 Like

Bortsett fra volum skriker chartet gap close opp til 79-80

5 Likes

For en spennende dag idag også, blir vel en liten korrigering nå før siste innspurt mot Q4 resultat :face_with_monocle::thinking:

Denne aksjen er spennende. Men der skjedde noe ekkelt på sist kvartals rapport? stupte 30 % pga lav omsetning. Skjer det igjen?

På Q3 var nok stupet pga folk flest hadde forventninger som tilsvarte Q2 resultatet som var 100% covid basert, dessverre var det nok en del «mannen i gata» å små sparer på denne tiden. Nå håper jeg folk og investorer har tatt høyde for dette, men har jeg har en vis forventning til Q4 også med covid i tankene, denne pandemien har jo vert mer jevn gjennom kvartalet, men testing har økt betraktelig i samme periode. I Q2 var det også en del kunder som handlet enzym til lager, noe dom påvirket salget i Q3 for azt, tipper vi ser en liten økning her. Det som jeg gleder meg aller mest til er guidingen for 2021.
Om å hvis som dersom atte den dykker 30prosent etter 28/1 igjen, så tenker jeg st det igjen er mange som har kjøpt aksjer uten å sitte seg inn i hva azt er å de fundementale forhold

Den stupte pågrunn av svakere resultat enn forventingene. Resultat var uansett godt, men mange ble skuffet. Selvfølgelig kan det skje igjen, kommer vel ann på hvilke forventninger man har. Når det er sagt, jeg tror på ett betydelig bedre Q4. Og trenden er lagt, med en lang periode med god vekst i ett kraftig voksende marked. Kvartaler som ikke svarer til forventningen vil alltid kunne komme, også i fremtiden. Svakere resultat enn forventingene under Q3 ble forklart med at mange laboratorier var corona stengt, hvordan det vil slå ut i Q4 får vi svaret på om en par uker.

1 Like