Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

ArcticZymes Technologies (AZT)

Hei Hocki
Mange takk for dette. Men før jeg kjøper boken, sier den at du og jeg bare er offer som må sitte å se på dette, eller kommer det anbefaling om hvordan motvirke dette fenomenet?
Mvh
boella

Den er også tilgjengelig som lydbok dersom du har Storytel.
Kommer ingen anbefaling så vidt jeg husker. Boken går bare inn i problematikken og “urettferdigheten” med denne type handel. Vanlige aksjesparere må, som i de fleste tilfeller, bare akseptere at det er slik.

“Once very smart people are paid huge sums of money to exploit the flaws in the financial system, they have spectacularly destructive incentive to screw the system up further, or to remain silent as they watch it being screwed up by others.”

Nå er vi litt off-topic ift. AZT, så mod. må gjerne komme på banen og flytte dette dit det måtte passe.

3 Likes

Ok off topic, jeg kjøper denne som ebok.
Mange takk skal du ha, regner med at jeg blir klokere.
Mvh
boella

1 Like

REITHERA COMPLETES ENROLMENT OF SUBJECTS IN THE PHASE 2 PART OF THE PHASE 2/3 CLINICAL TRIAL OF ITS GRAD-COV2 VACCINE CANDIDATE AGAINST COVID-19

5 Likes

ArcticZymes Technologies - Annual report 2020

Årsrapporten var en fornøyelse å lese for en aksjonær.

  • Kraftig økt omsetning.
  • Ingen rentebærende gjeld.
  • Forventet god vekst i markedene for enzymer.
  • Produksjon økes kraftig.
  • Produktportefølge øker.
  • Forskningsinnsats øker.
  • Forventet videre vekst både organisk og oppkjøp.

Så om spørsmålet er hva landet skal leve av etter oljen, så må svaret ihvertfall delvis bli selskaper som ArcticZymes som kombinerer naturlige fordeler i form av norske bioressurser fra havet med høyteknologi i verdensklasse, og lykkes på verdensmarkedet.

Det er litt av en solskinnshistorie, og det ser ikke ut til å ta slutt med det første. Her er det ihvertfall diamond hands til den mest åpenbare vekstfasen er over og det blir nok noen år til!

Bare å gratulere de flinke folka oppe i Tromsø med den jobben de har gjort.

17 Likes

:100:

5 Likes

Da er reisen til 4 sifra igang

Helt nydelig chart, den flyr fritt på ATH uten noen spesifikke motstander å se

7 Likes

Vi skal vel opp i trendkanalen over , er jo dær vi hører hjemme :grinning:

Rent teknisk er 120kr et target for formasjonen den var i, så det kan potensielt sett være et sted hvor det er salgsvilje :slight_smile:

Jeg er i hvertfall utrolig spent på Q2. Det kan hende vi må vente til da med å komme tilbake i trendkanalen vi hører hjemme i :wink:

Hva tenker du på da?

(Ser gjerne chartet ditt!)

ascending triangle, hvis man tolket det slik jeg gjorde.

2 Likes

Jeg tenker acending triangle i form av hvis motstand på ~100 holder og forrige trendkanal fungerer som støtte. Så ser jeg for meg at det kan bli eksplosivt mot høsten. Men mye avhenger av neste kvartalsrapport.

Helt enig, var litt opptatt her, og fikk kaffe´n vrangstrupen når jeg så at kursen igjen var 2 siffret. Hva faan er det som skjer??. :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 Like

Alle skal med , flott at den stiger fint uten å etterlate seg hull som robotene er programmet til å tette.

Kan ikke skjønnne annet enn at her skal mange fond laste på Q1 og Årsrapport. Er jo bare helt fantastisk lesning.

2 Likes

Satser på at det skyldes litt gevinstsikring etter oppturen.

Er nok det, innlegget var ment som en spøk fra min side. Skal nok over 100 igjen, og mye over tror jeg. Men litt gevinstsikring på veien er bare bra på litt lengre sikt, selv om jeg ikke tar sjansen på det (Y)

Jeg tror vi havner i intervallet mellom 120-150 frem mot sommeren. Det er forøvrig fortsatt billig med tanke på vekst raten og dekningsbidraget.