Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

ArcticZymes Technologies (AZT)

Nei, har vær i 84 flere ganger siste 8 mnd

Nordpolen tenker på dette hullet her

ArcticZymes Technologies ASA: Notice of ordinary general meeting

Gap ja, vel og merke kan akkurat dette gappet regnes som et breakaway gap imo.

2 Likes

Flagging

2 Likes

Så det er tilbakekjøp av aksjer for å bli kvitt shorten som er hovedårsaken til de siste dagers?

1 Like

Sikkert en salig blanding av fond som skal inn og short som skal dekke seg inn.

Hei OLAV2
Jeg er pensjonist og har tid til å sitte å se at maling tørker. Har fulgt med på børsen i dag som jeg også gjorde i går, noe du kan se lengre opp i tråden her. Min tolkning er som følger: dagen starter med algo som handler små kvanta på et nivå som er opp til tre kroner høyere enn det som er reflektert i sentral ordrebok, der mennesker befinner seg. Algo klarer å få kursen opp til 101. Så oppdages dette av mennesklige aktører og sentral ordrebok reflekterer nivået som er kunstig skapt. Så går det nesten tre timer der kjøp og salg fra mennesker opererer i dette nivået. Deretter kommer ny algo på banen og gjør akkurat motsatt av første algo. Etterhvert etablerer sentral ordrebok seg tilpasset dette nedoverrettede scenario og da handler mennesklige aktører på lavere nivåer med realistiske kvanta. Så på slutten av dagen ser vi at algo begynner å kjempe om hhv ned eller opp. Og der ender vi børsdagen.
Mvh
boella

Sånn rent praktisk hvordan blir dette registrert i handelssystemet ?

Kunden som har shortet må nødvendigvis kjøpe tilbake aksjer. Regner med dette blir registrert i handelssystemet, men når aksjene er kjøpt av kunden og skal leveres tilbake til eier, blir dette også en transaksjon som vi ser i Handelsboken ?
Disse 45 000 aksjene har de medført 90 000 aksjer omsatt i dag ?

Her er sikkert ulike måter å gjøre dette på.?

Låner jeg 30.000 til en kompis kan jeg overføre 30.000 og få tilbake 30.000. Eller jeg kan låne han et kredittkort med 30.000 i grense og få det tilbake med samme saldo intakt. I første tilfelle har jeg 2 transaksjoner på mine «synelige» kontoer i andre tilfelle ingen.

Nytt styremedlem
« Jane Theaker

Chief Executive Officer at Kinomica Limited

Kinomica LimitedManchester University

Cuddington, Cheshire, United Kingdom500+ connections

Join to Connect

About

A dynamic and pragmatic executive leader with extensive R+D experience underpinned by solid design control expertise gained through the delivery of multiple FDA-approved diagnostic kits. Possesses proven experience at board level having managed and held full P&L responsibility. Responsible for the evolution and development of R+D organisations from site-based to global organisations.
KEY SKILLS
-Leadership of R+D teams
-Technology development
-Horizon scanning
-Companion diagnostic development»

5 Likes

Nokon som vil tyde denne… Kva er det dei prøvar å gjere her?

28.4.2021, 14:29 · TDN Finans Delayed

AZT: VIL UTSTEDE 1,836M AKSJER TIL MINORITETSAKSJONÆRER I ARCTICZYMES AS

Oslo (TDN Direkt): ArcticZymes Technologies ASA foreslår å utstede 1.836.717 nye aksjer til minoritetsaksjonærene i ArcticZymes AS for å få 100 prosent eierandel i ArcticZymes AS.

Det fremgår av innkalling til generalforsamling i selskapet fremlagt onsdag.

ArcticZymes Technologies ASA eier 96 prosent av aksjene i ArcticZymes AS. Resterende aksjer eies likt mellom minoritetsaksjonærene AOS Holding, NPW Invest og TØJ Holding.

Minoritetsaksjonærene og ArcticZymes Technologies har blitt enige om en verdsettelse av tingsinnskuddet på 110.203.020 kroner med tegningskurs pr aksje på 60 kroner. ArcticZymes Technologies-aksjen omsettes for rundt 96,5 kroner på Oslo Børs onsdag.

Videre fremgår det blant annet av innkallingen at styret i selskapet foreslår en emisjonsfullmakt på inntil 4,83 millioner aksjer. Dette tilsvarer rundt 10 prosent av utestående aksjekapital i ArcticZymes Technologies. Tegningsvilkårene skal kunne fastsettes av styret slik at aksjonærenes fortrinnsrett i henhold til allmennaksjeloven skal kunne fravikes.

TDN Direkt finans@tdn.no Infront TDN Direkt, +47 21 95 60 70

De bytter AZ aksjer mot AZT aksjer.
AZT er børsnotert, AZ er datterselskap av AZT men ikke direkte børsnotert. Og i dag eier AZT bare 96% i AZ.

https://www.proff.no/roller/arcticzymes-as/tromsø/produsenter/IGFWZ68016D/

Beløpene er ikke så viktig egentlig. De bytter 4,004% eierandel i AZ mot 3,66% eierandel i AZT.

Den andre emisjonsfullmakten er videreføring av samme som var for inneværende år. Skulle en finne på å gjøre oppkjøp kan styre handle litt friere.

Må legge til at jeg synest dette er en fornuftig og viktig ryddejobb. Når AZT vil ekspandere med oppkjøp kunne dagens eierstruktur skapt litt krøll, etter disse foreslåtte endringene er det plankekjøring :slight_smile:
Fantastisk å se at styre og ledelse jobber målbevisst og viser fremgang fra dag til dag omtrent.

2 Likes

Har en følelse av at vi blåser gjennom 100 i dag…

Labull sammenligner AZT og Genovis:

3 Likes

Shorten står :partying_face:

Brutal algokamp i dag på børsen. Nedover vant over oppover.
Men in the long run så er dette bare en snapshot, akkurat som et fotografi som gir et øyeblikks-bilde. De som sitter long kan si could not care less. Jeg er en longer. Som JosefK fra forum på FA sier:
Man er evneveik dersom man selger på disse nivåer.
Mvh
boella

1 Like

PAS initierer dekning på AZT med kursmål 135

7 Likes
2 Likes

Hvor ser du dette, link?

Er kunde hos PAS så har tilgang på analysene derifrå.

1 Like