Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Argeo AS

Argeo AS - Invitation to presentation of Q3 2023

Forsøk på å estimere omsetning for q1 2024.

Argeo Searcher: 3 mnd av kontrakt 4 mnd på 150 mill, = 3/4150=112,5 mill.
Argeo “Shearwater”: 3 mnd kontrakt 55 mill = 55 mill
AUV for India: 3 mnd av kontrakt på 4 mnd på 150 mill = 3/4
150=112,5 mill (?!).

Da er vi på 280 mill for kvartalet, så kan man gange med 4 … Kan dette stemme ?!. Særlig den siste kontrakten, 154 mill for 4 mnd for én AUV?
“Argeo brings its Superior Autonomous Underwater Vehicle (AUV) and sensors.”
altså AUV i entall…?

De har tidligere anslått realistisk omsetning på 270 mill per spread per år. Med 150 mill på 4 mnd er de veldig godt i rute for å klare det.

1 Like

Så lenge backlog bygges i samme tempo ser det lyst ut. Noen som har info om tenders?

Argeo AS: Argeo’s third quarter revenue increased by 658%: Strong growth and Backlog of NOK 240 million for Q4 2023 - Q2 2024

2 Likes

Ja da fikk jeg svar på det.
Increasing tender volume of ~ NOK 1000 million

1 Like

Hvorfor er denne ned idag?

Okei, så Argeo Argus tar både kontrakten med Shell og NCPOR, trodde et øyeblikk dette gikk parallelt.

Da får jeg ca 35 mill per mnd per spread, pluss Hugin 6000 som omsetter for litt over 10 mill per kvartal, hvis jeg husker riktig, pluss noen andre jokere.

q1 2024 3+1 mnd à 35 mill = 140, så ca. 150-170 mill i q1 da, og så 200-220 mill i q2, og så kommer det flere fartøyer på vei.

2 Likes

Så du tenker at de kan klare 600 mill neste år total revenue?

Med dagens flåte får jeg noe sånt, ja. Og så har de sikkert planer om å skalere opp enda mer hvis de får finansiert det. Ser at de setter de nye “superior”-AUV’ene på båt-kontraktene mens searaptors planlegges brukt på mindre kontrakter, gjenstår å se hva slags kontrakter de kan få. Hver spread kan levere overskudd på 30 mill ved 80 % utnyttelse. Trukket fra faste kostnader blir det resultat på 20 mill for to spread, mao et beskjedent overskudd kan man håpe på for 2024, slik jeg ser det.

1 Like

Argeo AS: Cancellation of subsequent offering

5 Likes

Da var emisjonen over og man kan endelig begynne å se opp og frem.

En kan kanskje håpe at videre utvidelse av kapasitet kan skje på noe rimeligere vis, f.eks ved bruk av noe lettere og rimeligere skip, type mtb og ikke slagskip.

Men her er jeg på dypt vann. Det må medgis.

Noen flere kommentarer fra dagens rapport? 1 milliard i tendere avgjøres desember/ januar. Virker som de vinner mye av det de legger tilbud på.

1 Like

Det jeg tenker at de har best teknologi for pr nå er overvåkning av kabler, som de kan gjøre autonomt. Ser ikke at mange kan konkurrere med annen teknologi.

Men jeg er litt usikker på hvor bra marginer de egentlig får siden de likevel må ha store skip for å frakte AUVene. Små AUVer fraktes med store lastebåter. Høres sykt og lite effektivt ut. Ideelt sett hadde de USVer som fraktet dem ut til felt, men det ser ikke ut som de er helt der ennå. Evt at AUVen klarte hele turen selv…

Financial calendar

Argeo AS - Mandatory Notification of Trade for Primary Insiders

4 Likes

Ganske heftig. Skal han være long, eller selger han for profitt ?

Særlig hvis man ser på regnskapet til Ascent. Det man kaller all in?

CEO med trua. Lover alltid godt!

Greit at han gjør dette, etter hauseshowet han hadde føre Emisjonen . Han gjør vel litt opp for seg her synes jeg .