God dag Ravi
Jeg ble sittende og lese gamle innlegg, og kom over vår lille uenighet i denne tråden.
Jeg kan ikke unngå å bli litt trist når det tenkes på hvor mange som har blitt grundig lurt av denne (og mange andre) aksjer på OSB. Mye frustrasjon og fortvilelse for dem som sitter igjen med ribbet konto og en haug med verdiløse aksjer i slike tulleselskaper som jo Argeo er et godt eksempel på.
Jeg holder fast ved det jeg skrev tilbake i Jan. 22,
Argeo ikke bare virket, nå er det vel også bekreftet uten særlig tvil at det eneste de oppnådde var å bløffe og svindle uvitende småsparere med sine oppdiktede løgner og bortforklaringer.
Renspikka bedrageri
God dag videre
Mvh
For noe vås, det er forskjell på å feile og svindle. De har ikke “svindlet” småsparerne noe mer enn de store (sveaas, langebru eller ceo selv som la hodet på blokka og kjøpte for millioner).
Noen som fortsatt har troa her?
Aksjonæropprør i ARGEO - behov for fullmakter ifm GF 12 juni!
ARGEOI dag kl 21:438
Jeg er stor aksjonær i Argeo, og har sittet å sett på kursnedgangen og avgangen til Trond Crantz. Selskapet er ned 400 millioner i verdi etter hans avgang. Q1 presentasjonen er noe av det dårligste jeg har opplevd, og svært få av innsendte spørsmål ble besvart. Det er frykt i markedet knyttet til CEO sin avgang og om avtalen i Sør Amerika er i fare.
Det er på tide å organisere seg og samle fullmakter til GF. En av teoriene er at CEO sin avgang er knyttet til strategi og vekst. Det er en frykt blant investorene at største aksjonær har en plan som ikke nødvendigvis er aksjonærvennlig.
Jeg ledet et aksjonæropprør i 2023 i Nordic Nanovector ASA. Vi stoppet en planlagt fusjon der aksjonærene var tiltenkt full utvanning, og vant i neste runde kontrollen over selskapet i kamp mot North Energy ASA. Med småaksjonærene ved roret fusjonerte vi med Thor Medical. Jeg har gjort dette før og er lei av at store eiere skal omgå kravet om likebehandling. Derfor er det viktig å samle seg før GF. Det er mulig å få flertall på GF hvis vi jobber sammen. Vi trenger da over 20% oppslutning av totale aksjer i selskapet, og derfor må vi mobilisere.
PLAN:
- Jeg har sendt mail til styret med noen viktige spørsmål som må avklares i god tid før GF. Se mail under.
2 A. Jeg ber om at alle som ønsker å bidra fyller ut fullmaktsskjema, setter inn mitt navn med blokkbokstaver, og krysser av i siste kolonne på alle punkter FULLMAKSHAVER AVGJØR! Med det har jeg åpen fullmakt. Skjemaet sendes til odd.erik.rudshaug@argeo.no, med kopi til argeoinvestorgruppe@gmail.com. Dere må skrive på hvor mange aksjer dere representerer privat og/eller bedrift. Det er pliktig å børsmelde når vi krysser 5, 10 % osv.
2 B. I børsmeldingen står det at innkallingen finnes elektronisk på VP investortjenester i din bank eller via meglerhus. Der inne har jeg bedt Argeo sette inn mitt navn i nedtrekks menyen inne under fullmakts haver. Før navnet mitt er i nedtrekksmenyen må det tastes inn. Ergo det skal være en mulighet å avgi fullmakt elektronisk til meg.
- Basert på svarene fra styret og management, møter som er tenkt avholdt med nøkkelpersoner, og hvor stor oppslutning vi får, vil vi vurdere strategiske alternativer som benkeforslag på GF.
Jeg ber aksjonærene spre budskapet på de nettsidene og trådene der Argeo diskuteres. Noen har jeg oversikt over. Hvis noen ønsker å bidra med å ringe til aksjonærer og be om støtte, så setter jeg pris på det. Jeg vil forsøke kontakte de største aksjonærene topp 20.
Hvis du har ideer eller tanker om prosessen, kontakt meg gjerne på den ny opprettede eposten : argeoinvestorgruppe@gmail.com. Jeg har ikke kapasitet til å ta imot masse telefonsamtaler, så jeg ringer heller opp der det er behov og ønsket.
GF er 12 juni, innkalling og fullmaktsskjema finner dere på newsweb.no og på selskapets hjemmeside.
Mvh
Jon Magne Asmyr
…
Spørsmål til styret fra investorgruppen i Argeo
JON MAGNE ASMYR
9:04 PM (37 minutes ago)
to odd.erik.rudshaug, jan.grimnes
Ifm den kommende GF har en rekke investorer organisert seg etter utviklingen selskapet har hatt på Oslo børs siden begynnelsen av februar. Vi trenger følgende avklaringer fra styret før vi tar stilling til strategiske alternativer:
-
Er Trond Crantz fremdeles ansatt i Argeo? I så fall hvilken stilling innehar han?
-
Hva er grunnen til at han ble fjernet som CEO og hvorfor valgte styret den strategi som er benyttet?
Endringer på toppledernivå i selskaper i vekst er vanlig, men investorgruppen setter spørsmålstegn ved prosessen og informasjon til aksjonærene. Hvorfor ble det ikke kjørt en parallell rekrutteringsprosess, for så å annonsere ansettelse av ny CEO samtidig som man takker av tidligere CEO og grunder på en verdig måte? Selskapsverdien har falt med 400 millioner på grunn av negative spekulasjoner som skapes i markedet. Styret har ansvaret for prosessen.
-
Kan styret bekrefte informasjon fra prospekt 2 april, at selskapet har arbeidskapital i minst 12 måneder? Prospektet baserer seg på tilgjengelig informasjon fra siste uken i Q1. Styret bør kommentere emisjonsfrykten i markedet.
-
Jeg finner ikke innkalling elektronisk i VP investortjenester, som henvist til i børsmelding. Jeg antar det er en forsinkelse. Kan dere sette inn mitt navn i nedtrekks feltet for fullmakts havere? Det er pliktig å børsmelde melde når investorgruppen når de forskjellige størrelsene, så vi må ha kontroll på prosessen. Benytter dere NIS Nordea, eller er det Odd Erik Rudshaug som har tellingen på antall fullmakter investorgruppen får underveis?
Mvh
Jon Magne Asmyr, Argeo investorgruppe
REDIGERT 30.05.25. VIKTIG INFORMASJON!!!
Grunnet reiseaktivitet så må jeg delta på GF på videolink. Argeo godkjenner kun at de som fysisk er tilstede på GF kan stemme for egne aksjer og fullmakter man besitter. Av den grunn må dere avgi fullmakt til MIKJEL SKURDAL fra investorgruppen til Argeo. Mikjel vil fysisk være tilstede på GF sammen med Øyvind Buer. Jeg vil følge GF på videolink og mobil.
De som allerede har avgitt fullmakt vil bli kontaktet. Jeg vil be Odd Erik Rudshaug endre fullmaktshaver til Mikjel Skurdal på de som allerede har avgitt fullmakt. Noen av dere vil bli bedt om å fylle ut nytt og sende nytt skjema da dere har glemt å krysse av i ALLE boksen der det står “fullmaktshaver avgjør”. Vi trenger alle bokser avkrysset for å kunne stemme over eventuelle benkeforslag.
Hvordan avgi fullmakt? Se punkt 2 A under og 2 B. Foreløpig har jeg ikke fått opp innkalling til GF Argeo i innkalling GF på VP investortjenester. Det er normalt at man kan avgi fullmakt elektronisk.
Hvorfor avgi fullmakt til Argeo investorgruppe?
- Dersom vi får flertall kan vi gjøre endringer i styresammensetningen. Dette er KUN aktuelt dersom, svarene fra styret ikke er tilfredsstillende.
- Vi vil vurdere benkeforslag om utvidelse av styret så Argeo investorgruppe blir representert.
- At Argeo investorgruppe mobiliserer vil være et kraftig signal til styret og største aksjonær at vi følger med, forventer å bli hørt og likebehandlet.
- Stor oppslutning ved GF vil vise at vi kan mobilisere ytterligere ved et eventuelt EGF, og at vi besitter negativt flertall.
Vi har fått svar fra styreleder på mail. Svaret er som forventet av veldig generell art, og svaret har ikke på noen måte gjort oss klokere. Han kan ikke utdype noe informasjon grunnet at lik informasjon må gis markedet samtidig. Av den grunn har vi sendt frem anmodning om et webinar som blir børsmeldt, der selskapet gir en generell oppdatering på selskapet og svarer på de spørsmålene som vi har sendt inn. Vi har sendt inn nye og mer spissede spørsmål. Styreformann sitt svar og vår nye anmodning vil bli offentliggjort.
Mvh
Jon Magne Asmyr
Ryktes sektor oppdatering med Clarkson kursmål 7 kr i dag, noen som kan bekrefte?