Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Ascenium

Ryktes at selger ligger på 8 kr nå :blush::+1:t2:

Ift. potensial er jo en slik inngangspris fortsatt billig :+1:

1 Like

Hei ja selger ligger på 8 men sist omsatt på 6.75.dette er grise billig om dette slår til. Har min største post her.selger ikke noe før vi nærmer oss 50 kr.denne kan gå skyhøyt. Håper bare ikke Intel eller andre kommer for fort på banen…

4 Likes

Tilbake på 7-tallet etter at det gikk to voksne poster på 6,75 og 7kr. Selger nå på 7,75kr :drooling_face:

1 Like

1,2 mill aksjer omsatt i dag. Det meste på 7,50.
Nå bid 7,50 ask 9kr. Fremdeles ekstremt billig inngang ved proof of concept. Da er vi på 10x eller mer :crossed_fingers:

1 Like

Potensialet er mye større enn 10x. Dette er potensielt ganske disruptivt, og lykkes selskapet (det tar sikkert +/-5 år før vi vet) snakker vi om USD verdier på et to-sifret antall milliarder. Da er det mange som må ha teknologien for ikke å bli forbikjørt. Husk, her er det høy risiko og binært utfall., men på kort sikt er det langt opp (kanskje 10x) før forventningsverdien matcher neddiskontert potensiell exit verdi x sannsynligheten for suksess.

Proof of concept er ikke 5 år frem, og 10x er tosifret milliardbeløp :blush: Så lenge du ikke snakker om tosifret i dollar, og det er ikke umulig :crossed_fingers:
Men alt i alt helt enig. Oppsiden er jo enorm ved suksess!

Du er litt for binær oscillator;) Enig i mye du skriver, men å “lykkes” kan defineres på flere måter. I mine øyne er det ikke slik at Ascenium bare har lykkes om de blir ledende i prosessor-arkitektur og danker ut Intel i hele deres marked. Det er mange steg på veien jeg mener langt på vei faller inn under å “lykkes” gitt hvilken oppgave de faktisk har begitte seg ut på, for ja, dette er disruptivt. På mange måter kan en si de har lyktes nå, i å skape en reell utfordrer til x86/ARM. Fra en investors ståsted må/kan en jo selv definere når ens investring anses å være vellykket. Just my two cents:)

3 Likes

Jo jeg snakker om USD. Intels business trues om Ascenium lykkes, og da er det rimelig opplagt hva de må gjøre…

2 Likes

Fun fact om Ascenium: Bård Tufte Johansen og Atle Lund Svindal er aksjonærer. Medioppmerksomhet kan også øke hype.

Noen som vet når den skal noteres på børs?

Er ikke satt noen dato enda. Er en rekke selskaper som vil på børs, så det er nok litt ventetid på noteringer.
Jeg ville nå kjøpt før de går på børs :blush:

1 Like
2 Likes

Handles denne kun gjennom Pareto eller på OTC gjennom flere?

Meg bekjent kun gjennom Pareto ved Kjetil Noer.

1 Like

Takker:)

Veldig lenge til.

Begrunn gjerne, @primoz ?

Den handles nå på 8kr. Stort volum i dag igjen!

Når gründerne har solgt tidligere selskaper til Google og Skype er de godt skodd for å gjøre en særdeles bra deal - også for sine aksjonærer- da det virker som om salg er det de rigger seg for. Oppkjøpet kan lett skje før børsnotering så dette kan bli et fantastisk (og kortvarig) eventyr for de som løser billett nå

2 Likes

Håper egentlig ikke Asc blir kjøpt av 3 grunner;

Frykter det er mer å hente medium-term (6mnd til 3 år) enn et oppkjøp i nærmeste fremtid. For all del, det tar bort risikoen, men jeg har ingen tro på at dette flopper fullstendig. Prosjektet er gjennomarbeidet i over 10 år og de kjører store benchmarks på 500k kodelinjer uten feil med god fart via FPGA.

De vil inn på datasenter da det er størst mulighet for å få implementert teknologien der. Det betyr overhodet ikke at det er endeholdeplassen long term. Det er selvfølgelig flere andre arenaer hvor kraftfulle med strømbesparende chipper er aktuelt, basically alle steder det er en prosessor. Foley har nevnt både IP (ARM) og konsum-marked.
3-10 år er derfor potensialet enormt.

Dette er langt på vei et norskt selskap. Utrolig stilig at lille Norge kan snu opp ned på kjernen i dataverdenen- det vil jeg gjerne se og være en del av​:joy::+1:

3 Likes