Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Ascenium

Tror ikke de sliter med å få inn penger, men heller det at meglerhusene har hatt ekstremt mye å gjøre ifm IPO m.m for andre selskaper.
Skal de ta det videre må de hente penger, men til hvilken pris er ikke godt å si. Tror ikke det blir noen stor rabatt, og det blir nok heller ikke slik at folk dumper på 7kr dersom det blir prisen.
Her sitter stort folk stille i båten, og en emisjon vil nok snarere være forløsende for videre oppgang.

Utrolig få handler for tiden.sitter alle å venter på børsnotering/oppkjøp? Hadde trodd media tok tak i oppdateringen vi fikk tilsendt. Satt jo fart på kursen sist. Og med de tallene som kom frem der så burde vi ligget mye høyere. Gleder meg utrolig mye til ferden videre. Dette kan bli megastort.:rocket::rocket:jeg sitter til vi vi ser 50-100 kr ihvertfall…

Og der kom den. Positivt at de tilbyr en form for rep emi. Slik jeg forstår meldingen vil alle aksjonærer kunne kjøpe seg opp med inntil 10 % av sin beholdning, hvor aksjene kommer fra de to største aksjonærene, dersom de går med på å selge. Noen som har innsikt i hva som evt ligger til grunn for en vurdering av salg av aksjer hos disse?

Jeg har kjent til at de hentet ca 125 mill på 6kr i noen dager, men kan ikke se noe offisiell kommunikasjon rundt det.
Hvor finner du det?

Fikk brev via VPS

1 Like

Det er jo ikke en emisjon. De gjør ett nedsalg av egne aksjer til de større investorene. De selger videre til oss andre som vil. Må sies å være en god deal så slipper vi å bli utvannet.

Blir uansett ikke utvannet, det trykkes jo ingen aksjer. Kjøper du her vil du jo øke din % vise eierandel

1 Like

Jeg har ikke sjekket posten, så har ikke lest dette. Sjekket kjapt på vps, men fant ikke noe der heller.
Meg bekjent har de jo trykket aksjer, og hentet 125ish mill.
Slik jeg skjønner nedsalget blir det en slags rep.emi. som plaster. Eller tar jeg feil?

Nei de har ikke trykket aksjer. De selger 23 mill aksjer som de eide selv…men noen aksjonærer var ikke fornøyd sikkert med at kun noen få fikk kjøpe av de.så de tilbyr seg å selge noen av de til oss andre for 6 kr. Det blir jo en god deal når kursen er 8. Tror vi ser helt andre kurser utover høsten så sikkert ikke dumt å sitte på de heller…

Yes. Fornuftig å la fler kjøpe seg inn på samme kurs, og man slipper unna fokus rundt emisjon for en tek-aksje i disse tider. Samtidig er jo Resen og et par andre såpass store eiere - og har vært i lang tid - at de lett kan slippe unna aksjer for å få et bredere aksjonærregister, uten at vi andre skal måtte ta det som et negagivt signal.

Et meget binært selskap - men ryktene sier det er noen rimelig rå (nye) investorer som er på trappene, og jeg tviler på de ikke gjør en solid due diligence :face_with_monocle:

3 Likes
1 Like

Er det noe nytt her? Har ikke vært omsetting siden 29 april. Trenger noe gode nyheter her.

Tror ikke dette er et selskap som trenger nyheter, ei heller skal du som aksjonær forvente noe mer per i dag. Vi er allerede luftig priset, men en dråpe i havet i et blue-sky scenario.

Den siste informasjonen er at chippen øker i hastighet med god flyt. Jeg er usikker på hvor mye jeg kan dele på et offentlig forum, men per i dag er no news - best news. Utviklingen går sakte men sikkert mot det som vil være en revolusjon innen hastighet og energibruk innen datasentere, men akk også så mye mer.

Om «planen» fungerer så vil vi investorene bli holdt informert i kvartalet om nye steg de tar i utviklingen av hastighet. Fremdeles et binært, high-risk, case - men inntil videre ser der meget bra ut (subjektiv mening) og om vi ikke får noe hickups så lyser stjerne i det fjerne.

Jeg krysser fingrene hver morgen for at jeg ikke våkner til noe selskapsnyheter :sweat_smile::joy:

1 Like

Haha, liker tilnærmingen din.
Synes også dette er sykt spennende, men gleder meg til nyheter. Tror det vil være slik at alle nyheter vil være positive helt til vi enten har IPCW 3 eller kassen er tom?

En tanke. Om selskapet lykkes, ie IPCW = 3+ Hva er selskapet da verdt? Er det verdt 10% av Intel? Det er i så fall 23 mrd usd eller 200 mrd nok. Dagens pris er 1,4 mrd nok som indikerer at det da kun er priset inn 0,7% sjanse for suksess??
Om de skulle lykkes betyr det at kursen skal gå minst 100x eller >600 kr /aksje
Gøy å leke med tall. :smiley:

Ikke umulig med 600 ved suksess​:smiley:det kan bli ufattelig stort dette .og som det skrives her så er ingen news god news. Men har så lyst å se utvikling på kurs og​:grinning:og at andre skal få sjangsen til å bli med.så kan vi gamle aksjonærer le heile veien til banken :smiley:

Ekstremt kuult case som potensielt kan være meget disruptivt for computerindustrien og lage industrihistorie. Nettopp slike selskaper jeg leter etter som investeringscase. Lykkes slike selskaper får man som regel 100-1000 x på investeringen. Nå har jo kursen allerede gått 30x, men det er fortsatt 25x igjen. Og vi snakker ikke om 10 år frem, men kanskje kun 1 år til fasit foreligger (dvs om IPCW når 3-4 og potensielt kan nå 10 eller mer og dermed utkonkurrere dagens teknologi).

Mye å lese om en tar ett søk nå… for eks denne…

4 Likes

Skjer lite her. Får vi en oppdatering i slutten av mnd slik vi gjorde i januar og mai?

Venter i spenning selv…

Hei - noen som har oversikt over aksjekursen p.d.d.?