Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Ascenium

Emisjon 6kr sist omsatt 8kr i følge vps.

Men vet ikke om det viser riktig for meg :sweat_smile:

1 Like

Det er riktig. Handlet på 8kr 62,500 aksjer 1 september. Emisjon var rundt 20 Juni.

Nærmer seg vel en oppdatering fra selskapet. Noen som har fått en pekepinne når?

Tipper ila oktober. Nærmer seg. Blir utrolig spennende å se om - eller forhåpentligvis hvor mye farten har økt… om de får dette til :star_struck::star_struck:

trodde gjerne vi fikk nå i løpet av denne uka . siden vi fikk i slutten av mai og slutten av Januar sist…blir utrolig spennende…

1 Like

Omsatt for 400k på 8 kr i dag :slight_smile:

1 Like

Noen som har en kommentar på oppdatering idag?

Skjønte ikke alt, men virker som om det beveger seg i riktig retning. Performance +15%, et par nye patenter(17 totalt), nytt kontor i Israel og noen nye ansatte. Oppfatter at Global placement har vært og er viktig for ytterligere performance forbedring. Tror det er her de snakker om en todimensjonal kompilator (space and time).

2 Likes

Om man ser et år tilbake var fokus veldig på å jobbe med progresjon på et sett av variabler. Dette var frem til da ikke så krevende i forhold til antall ressurser. Jeg leser det de skriver nå (kombinert med fundingen) at selskapet går inn i en annen fase. De er trygge på grunnmuren og at teoriene funker. Nå skalerer de opp. I min bok er noe av det mest positive at de klarer å få tak i ressurser på ønsket nivå i dagens marked. De som velger å jobbe i Ascenium gjør nok veloverveide vurderinger (les: har tro på teknologien), når de i dagens marked kan velge og vrake i jobber. @Amj_ciron har du noen innspill, da du virker å være av de mer tekniske her inne.

2 Likes

Er aksjonær, men har ikke fått noen oppdatering. Kan noen legge den ut?

Ascenium Investor Update Oct 31 2021.pdf (84,7 KB)
Værsågod :slight_smile:

Takker​:grinning_face_with_smiling_eyes::+1:

Hmm. Nevnes ingenting om utviklingen i hastighet? :expressionless:😵‍💫

Jo, 15%

Deler mange av dine tanker @Slice . Har hatt noe dialog med Ascenium/Pete og jeg liker hva selskapet svarer ut og den generelle holdingen til prosjektet. Det er mye kunnskap samt fornuftige og veloverveide beslutninger. De er tydelig på at de ikke tar noen snarveier- noe jeg tror er key med noe så desruptivt.

Fikk mail i går hvor de bekrefter at de har økt IPCW med tilnærmet 25% siste 4 ukene. Fremgang kommer dog ikke til å være liniær ift tid selvfølgelig.
Det jobbes kontinuerlig med å optimalisere eksisterende arkitektur, men også nye systemer som nevnte “global positioning system” som da blir en del av compileren. Dette systemet vil med enkle ord bidra med “spatial placement” som da er spesielt for APTOS (altså ikke bare sekvensiell i tid).
Dette øker kompleksiteten betraktelig for compileren noe de har tenkt å løse med SAT-teknologi. De har derfor hentet inn en spesialist akkurat på dette området nå nylig.
De håndplukker altså ansettelser.

Ettersom de har skalert opp bedriften i prosent ganske kraftig siste året er det vel naturlig at dette tar ressurser, både i form av å finne personene men også å “lære de opp”.
De har også en solid EK som gjør at de kan jobbe i ro og fred et godt stykke frem i tid.

Videre svarer de på forespørsel etter mitt syn fornuftig ift fremtidige potentielle utfordringer og bottle-necks.
De skjuler ikke at det er ting de i realiteten må “finne opp”, men for meg virker det som om de er godt på vei og har en solid plan.

Dette er selvfløgelig high risk/high reward, men for meg fremstår dette som et prosjekt som har en realistisk sjanse for å komme i mål med god fortjeneste for oss investorer:)

9 Likes

Litt kursbevegelse på tampen av året der ja (ask på 7, bid på 6) - omsetning på 200k aksjer a 6,-. Is i magen :slight_smile:

1 Like

Noen som vet hva som skjer?
Eller har noen nyheter?
Virker skummelt og trist at noen vil selge 25% ned på en dag…

Når bid i utgangspunktet var på 6,- og en “trenger penger”, kan det være en utvei for noen (som, etter min mening, ikke bør overreageres på). Jeg legger ikke veldig mye i en slik transaksjon (omsetning på kun 1,2mnok), skal veldig lite til å bevege kurser når det er så lite likviditet i en aksje.

2 Likes

Har noen hørt noe nyheter her? Sitter å vurderer om man skulle prøvd å få kjøpt mer.

1 Like

Det jeg har fanget opp (alt ubekreftet) er at det er svært lovende resultater etter at større justeringer ble gjort noe før og noe etter forrige update. Aner eventuelt ikke når de føler seg klare til å annonsere noe rundt dette.

Vet ikke om jeg sopte opp det som var igjen @6, men det er jo verd å sjekke med Kjetil om. Vil tro det er lite igjen til salgs under 8/9kr.

For de som ikke fikk det med seg så var det jo en systemglipp som frigjorde mange aksjer på 6kr (en megler ukjent med aksjen solgte på kursen som sto som bid digitalt -en bid som var svært uoppdatert)