Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Ascenium

Spennende. Takk for fin update.

Samtidig spesielt med denne systemglippen da. Synd for de som plutselig solgte på 6 kr. Får ta en runde med Kjetil.

Kan dette dokumenteres?

Jeg har også hørt veldig spennende rykter.
Om man snakker for sin egen syke mor vites jo ikke, men de neste 6 månedene vil det komme kraftig løft i kursen om noe av dette stemmer.

Kan ikke dokumenteres, Mykle! Og må behandles der etter.

Stusset og på hvorfor kursen gikk ned til 6 kr plutselig etter mnd uten omsetting. trodde kanskje det var noen som ville få ned formuesverdien rett før nyttår :sweat_smile:
Fint om dere oppdatere oss andre om Kjetil har noe å si til Systemglippen…

ser bid faller til 5 nå og salg på 7. virke rart med systemglipp. da hadde vell det blitt rettet opp? noen som har snakket med Noer?

Noen som har en kommentar til dagens update?

Kan noen legge ut dagens «update»?
Takker👍

Se vedlagt for dagens update.

Ascenium Investor Update Feb 4 2022.pdf (58,5 KB)

2 Likes

Tusen takk👍

Tenker at dette var en positiv oppdatering og at de begynner å få utbytte av implementeringen av gp-systemet deres. (global placement). De har nå hatt en dobling av performance siden Mai. Selv om også Ascenium ikke kan doble hvert halvår ser dette lovende ut mtp å nå milestone 1 som er 3.0 IPCW. Dette vil da matche de beste fra INTEL, men med lavere strømtrekk. Ettersom de nå for alvor begynner å nærme seg vil jeg tro de jobber parallelt med tape out i silisium.

For min del tenker jeg derfor det blir et spennende år hvor mye kan skje;

1. Nye ansettelser (de har allerede fått ny VP HW engineering i følge sidene deres. En med bakgrunn i både INTEL og Apple) Alle ansettelser av personer med tung bakgrunn ser jeg på som en verifisering av prosjektet da de får lavere lønn ift de store selskapene.

2. Emisjon. Burnrate går opp og de må sannsynligvis hente penger i år, særlig om de skal ha en tape out av Aptos.

3. Forbedring av performance vs strømtrekk

4. Oppkjøp? Ren spekulering, men det kreves voldsom kapital og mye ressurser for å lage en infrastruktur for å produsere og selge et produkt. Selve hardware-biten må de uansett sannsynligvis outsource. Det er vel ikke usannsynlig at de store begynner/har begynt å snuse på Ascenium og at det kan føre til oppkjøp? Som skrevet er dette ren spekulering:)

6 Likes

Spennende!

Som alltid gode svar fra den kanten!

Ser ut til at NVidia har litt midler til overs…:blush:

Noen som har hørt noe nytt her i løpet av siste måneden?

Ja gått en stund nå. Utrolig lite info å hente på nettet. Fint om noen som har info deler.

1 Like

Det ligger i casets natur at dette ikke er info som promoteres høyt av selskapet selv, særlig i den fasen de er i (les: ikke utviklingsfase og ikke kommersialisering). Jeg er veldig glad dette selskapet har solide og langsiktige eiere, så gutta kan jobbe i fred. Kvartalsbasert styring som børsnotert selskap hadde passet dårlig her.

Hører veldig mye bra om Pete Foley som kom inn her og virkelig fikk fart på sakene. Videre virker teamet de nå har på plass og være “industry leads”, og er nok håndplukket av nettopp Foley. At de velger å jobbe for en mygg som Ascenium p.t. er, synes jeg er en bekreftelse på hvor spennende dette caset er. Folk med denne kompetansen kunne jobbet hos alle de store! De vet nok mer enn oss :wink:

Blir spennende å høre ved neste korsvei hvor de står!

5 Likes

2,4 nå :star_struck:

6 Likes

Hvor har du den infoen fra?

1 Like

Vps.no

Meget bra lesning. Men det ser ut som vi må ha media på plass for å få stigning :grinning:

1 Like