Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Ascenium

Helt enige. Får selskapet tak i så gode folk så må de se noe utrolig spennende i fremtiden. Gleder meg til fortsettelsen. Får håpe de ny ansatte kjøper aksjer da​:smiley::smiley:

Hva er ask/bid nå?

Bid 5, ask 6

Vi får se hvor bid/ask ligger de kommende dagene/ukene/månedene…

queue drumroll

Ascenium har gått forbi den mytiske 3.0 benchmarken og har allerede passert 3.3

Det er fantastiske nyheter og NÅ begynner jeg å drømme litt. Skal det virkelig gå??

Spennende tider i vente.

(Newsletter fra VPS i kveld)

2 Likes

Kjempenyheter, men dette nyhetsbrevet har jeg ikke mottatt selv enda.

Har du mulighet til å poste her?

Jeg kjenner ikke helt til regelverket rundt dette(?) om det ikke er noen begrensninger på Tekinvestor/juridisk - så gjør jeg gjerne det!

Et utdrag enn så lenge;

« Technical Progress:
Our key near term development focus continues to be both on the Compiler Quality of Results (QOR) and to mature the underlying machine hardware microarchitecture. .
The compiler team has achieved IPCW 3.3 on the CoreMark benchmark. Congratulations to the team for blowing by our 3.0 goal!»

4 Likes

Tusen takk for det!

Satser på å få nyhetsbrevet selv snart da. Meget spennende nyheter!!

Er det noen som har kompetanse nok her til å kunne skrive på norsk en oppsummering på hva de egentlig driver med, hvem hovedkonkurrentene er, hva som skal til for å lykkes osv? Jeg klarer jo å lese teksten, men det er jo ganske gresk. Hvordan/hvorfor skal et bittelite team klare det de aller største selskapene i verden innenfor dette ikke skal klare bedre på en måte? Og nå mener jeg ikke være negativ, ønsker bare å finne argumentene for caset og kunne forstå mer…!

Om ingen har innspill her, er det noen som kan tipse om noen kilder/personer i Norge men kompetanse nok innenfor dette?

Hei!

Jeg tror det lureste er å lese hele tråden, mener å huske noen andre og undertegnede har noen tanker rundt dette:)

Kjøpssiden gikk ikke akkurat av hengslene etter den siste oppdateringen.
Hvor høyt må IPCW komme for å være konkurransedyktig mot eksisterende teknologi?

De er godt over det de trenger å være for å være attraktive- men det her er jo ikke info som har nådd massene. Blir ikke noe kjøpspress før ryktet sprer seg, media plukker det opp etc.

2 Likes

Ja det ser ut som media må ta tak i caset før vi får en stigning. Å komme over 3 er jo sinnsykt bra men det gjenstår ennå litt for å få dette til. Risiko som han skrev om i brevet er jo kun for å advare om at man ikke må gå av hengslene å kjøpe for det man har, selv om man har nådd 3 med god margin. Men det er jo uten tvil nærmere målet nå enn for 6 mnd siden så kursen burde vært langt høyere…

1 Like

Denne oppdateringen lukter det svidd av, og ville sendt kursen tilsvarende opp i et normalt marked. Som ventet, ser vi dessverre et kapitalmarked under press, og hvordan det påviker denne typen case (samtidig som informasjonen er plukket opp av en minimal kundemasse). Isolert sett ubetydelig i det korte løp, med en fin mulighet til å plukke opp billige aksjer. Liker også edrueligheten Pete viser med avsluttende avsnitt, om at risikoen fortsatt er høy.
Onwards and upwards!

1 Like

I det vi passerte 3.0 så er vi forbi hastigheten til de prosessorene som eksisterer i dag. I alle fall på benchmarken de har satt, slik jeg forstår det.

Med andre ord, den aller største risikoen ved proof of concept (hastighet målt mot eksisterende) er borte!

Samtidig er det nok en lang vei å gå frem til et fysisk produkt som selges - men om jeg får tippe så er det noen større selskaper der ute som følger meeeget godt med om dagen.

Om de får på plass hardware delen og videreutvikler hastigheten slik at de store selskapene ser at dette kan masseproduseres - da er vi allerede solgt for lenge siden… spørsmålet er hvor mye mer Pete og teamet må levere på. jeg tror ikke det er alt for lenge til dette selskapet er i hende på en av de store aktørene.

3 Likes

Kloke ord. Slik jeg ser dette er det en stor de-risk av caset. At Pete fortsatt advarer om stor risiko i caset synes jeg sier mye om at dette er en fagmann som ikke er ute etter å hause. At folk som oss kjøper og selger til hverandre til økende priser er heller ikke noe han har noe voldsomt behov for. Et eventuelt oppkjøp vil nok ikke ha kursene fra Pareto som en benchmark for pris…

Vi er nå langt forbi at dette er noe obskurt som virker for godt til å kunne være sant! La håpe de beholder menneskene de har ansatt , samt får inn nye kloke hoder. Dette blir spennende å følge fremover :slight_smile:

2 Likes

Hei, hvor får du oppdateringer? er det kommet noe nytt i det siste?

Hei!

Både gjennom Noer, selskapets største eiere, og litt øvrige kontakter.

Av relevant info, så har jeg ikke noe av interesse akkurat nå. Men jeg opplever de som veldig fornøyde med fremgangen, og jeg tror de ønsker å bruke litt tid nå (6mnd ish?) på å gjøre produktet såpass presentabelt og trygt at de kan dundre på inn i en eventuell forhandling med de store selskapene.

Min personlige mening er jo at dette kan bli en gamechanger, spesielt for datasentere - så det eneste jeg håper på er at de ila våren kjører en emisjon for å være oppkapitalisert før de går i gang med prosessen om eventuelt salg. Dels for å slippe kjipe forhandlinger. Dels for å ha tid til å snakke med flere. Grunnen til at jeg nevner salg er fordi en prosess med produksjon og distribusjon selv vil kreve en enorm emisjon, og det virker mer plausibelt å selge hele/deler av selskapet for å sikre fremtiden til produktet. … Og en yacht eller hundre for de største eierne :smiley:

Ikke hørt noe nytt oppdatert hastighets benchmark per i dag, annet enn det de opplyste forrige kvartal

4 Likes

Databrikker den nye oljen, lurt å posisjonere seg før bølgen?

https://www.dn.no/magasinet/boker/anmeldelser/sakprosa/databrikker/databrikker-er-den-nye-oljen/2-1-1387758

1 Like

Ja her er vi lastet til pipa med ascenium. Håper på en oppdatering nå i mnd skiftet. Har jo gått veldig bra den siste tiden med fremgang. Men kursen er ned 50% forstå det den som kan.regner og med at det kommer noen større på banen når dette er dokumentert. Må jo vær super spennende for Intel osv og ha denne teknologien. Vi snakker mange milliarder i verdi om det lykkes helt ut.og det virke jo som de er helt i sluttfasen nå har holdt på i 10-12 år nå så er jo på tide at noe skjer. Store kjente navn på eier listen så er ikke bekymret for tilgang til kapital heller om det skulle bli nødvendig.

Hva er kursen nå? Kan være attraktivt å kjøpe da ser det ut til… Er de i sluttfasen og mye snakk ang databrikker og fremtiden.