Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

ASH konferanse 1-4/12 2018 (NANO.OL)

Starter en tråd om ASH konferanse 1-4/12 2018 . Kjør debatt! :slight_smile:

2 Likes

Vil NANO delta på ASH?

  • Ja
  • Nei

0 stemmegivere

1 Like

Savner flere svaralternativer… :wink:

2 Likes

Har NANO startet sin fugl-phønix ferd opp fra ASHen…? :stuck_out_tongue_winking_eye::eagle::fire:

4 Likes

My 10 cents: Jeg forventer ikke noen åpenbaringer eller nye, uventede kanonresultater, kaniner opp av hatter eller revolusjoner.

Hvis mine tre år med nano har lært meg én ting: DON’T READ THE BLOGS. (“Men jeg kan ikke la være” for å sitere Dumdum). Hør på guidingen. Det jeg tror kommer, er en rolig, nøktern BEKREFTELSE på de dataene som allerede har kommet. Det vil si, data omtrent på linje med det som allerede foreligger, men nå med noe større utvalg og derfor enda bedre statistisk signifikans. Jeg tror ikke det kommer noe som avviker vesentlig fra det vi allerede vet.

OG DET ER EN KJEMPEGOD NYHET! Om “markedet” ser på det som positivt eller kun et langt gjesp, eller om den manglende kaninen tolkes som negativt som så mange ganger før, vet jeg ikke. Men det vil i så fall vise manglende forståelse for “gamet” vi er i. At vi ikke fikk muntlig presentasjon - som selskapet sa var målet, tyder også på at det i praksis blir mer av det gode gamle. Som sagt: Det er kjempegode nyheter i seg selv.

Generelt gjør man klokt i å lytte på guidingen - jeg tror den representerer de faktiske forhold slik det (stort sett) vil utspille seg.

Men det er bare mine 10 øre, og sånn sett sikkert ikke verdt mer enn 10 øre heller.

13 Likes

Lager min egen variant av forventninger til ASH, og følgelig reaksjoner kursmessig, da en på Shareville var grei, men jeg er ikke helt enig i den:

1: Effekt og Mdor går noe ned- tolkes negativt og kursen vil gå noe ned. (Hvor mye er anybody’s guess, overreaksjonene og feiltolkningene til den store massen slutter aldri å forbause meg :sweat_smile: )

2: Effekt og Mdor er det samme som på abstraktet- tror det tolkes svakt negativt (igjen på grunn av uvitenhet) eller nøytralt, selv om det vil være utrolig bra å bekrefte de sterke dataene!

3: Økt Mdor,og kanskje noe økt effekt pga flere som har oppnådd CR og/eller PR- tolkes positivt og reaksjonen er oppover mot mer “riktig” prising av selskapet.

Gidder ikke en gang spesifisere hva man kan forvente av kurser ved de forskjellige scenarioer, men hvis alternativ 3, og kanskje noe annet positivt i tidsrommet, så er vel ikke ATH helt umulig?
Tror dog at det skal noe spesielt til før det skjer før jul, som BTD, Prime eller noe.
Der er hodet på blokka, hugg i vei! :smiley:

4 Likes

Toget forlater perrongen når ASH-konferansen finner tid. Deretter ser vi romferga i bildet når NANO blir kjøpt opp :wink:

1 Like

Det går alltid et nytt tog, alltid!

Har selskapet noen gang vært helt tydelige på at muntlig presentasjon var målet? :thinking:

Jag forventer meg å kunne erstatte noen av spørsmåltegnene i tabellene under:

Overall
N= ORR CR mDOR mDOR CR mDOR FL mDOR FL CR
Abstract 17 55 64 % 24 % 13,3 15 15 -
Poster 17 62 60 % 24 % 13,3 20,5 13,3 22,9
Abstract 18 74 61 % 26 % 13,3 20,5 - -
Poster 18 74 61 26 13,3 20,5 ? ?

Eller enn bedre:

>=2 prior FL
N= ORR CR mDOR mDOR CR
Abstract 17 - - - - -
Poster 17 32 66 % 25 % - -
Abstract 18 37 70 % 27 % - -
Poster 18 37 70 % 27 % ? ?

Kanskje her med?

Arm 4
N= ORR CR mDOR
Abstract 17 7 43 % 14 %
Poster 17 - - -
Abstract 18 19 63 % 21 %
Poster 18 19 63 % 21 % ?

Best case i Arm 4 er at mDOR ikke er nådd.

4 Likes

Kanskje ikke beste stedet å ta det opp, men har jeg misforstått mDoR fullstendig? Min mening har hele tiden vært at pasienter uten tilbakefall har vært talt med, slik at en pasient med 6 mnd respons uten tilbakefall står oppført som 6 mnd respons.

Grunnen til at Arm 4 ikke har oppgitt mDoR har jeg hele tiden tenkt har vært fordi pasientgrunnlaget er så lite, og at mDoR ved ASH '17 ville vært ikke stort mer enn 3 mnd.

Morn! :slight_smile:
Ser du har antatt at CR og PR/ORR ikke stiger fra abstraktet, som hadde cut-off 22 juni(?), til postere de presenterer på ASH, som da vil inneholde de ferskeste dataene.
Det var vel pasienter dosert så sent som i mars, så vil tro det er mulig noen kan ha tippet over til PR eller CR? Mulig det ikke er realistisk å tro det, har bare sett det har vært nevnt flere ganger.
Blir uansett spennende å se om Mdor har økt, og hvor mye evt. Tror vi får se en viss økning, kanskje til noe over 15 mnd. :slight_smile:

1 Like

Ja, gjorde øvelsen for å strukturere abstracts mot poster da informasjonen var litt for ustrukturert for min smak. I 17 var det ikke store forandringene så kopierte abstrakt data for 18. Ikke umulig at noe forandrer seg likevel. Det jag primært såg etter var informasjon som tidligere ikke er presentert eller som var utelatt i 2018 abstrakte.

1 Like

Det du sikter til har bare skjedd med en pasient tidligere, så det er ikke noe man kan forvente.
Gikk fra SD til CR.

1 Like

Nå har ikke du statistikk for hele populasjonen, så det kan du ikke anta med sikkerhet.

Merk også at mange går fra sd til pr/cr etterhvert. Det skjer ting ihvertfall mellom måned 3 og 6.

1 Like

Kan du dokumentere den påstanden Glein?

Det enste eksemplet vi med sikkerhet har er den en pasienten som gikk fra SD til CR som jeg viser til. Klart det kan skje med flere, men det vet vi ingenting om. Godt mulig den ene eksempelet bare er en klassisk uteligger;)

1 Like

Så egentlig er begge scenarioene like sannsynlig.

Jeg som ikke leser plansjene riktig. Påstand fjernet, beklager.

1/28 gått fra SD til CR. Når datasettet omfatter 77 pasienter totalt, så er det rart hva som kan skje.

Det er en mer far-fetched påstand å si at ‘‘det er ikke noe en kan forvente’’. Om vi tar utgangspunkt i at denne effekten skjer hos 1/28, så har man gode odds. Om man bryter det ned til hvor mange som hadde SD ved 3-måneders avlesning er oddsen enda bedre. 5 pasienter hadde SD ved 3mnd. 1 av disse gikk over til CR ved 6 mnd.

1 Like

Det er helt vanlig at status på pasienter endres i ettertid ved nærmere gjennomgang av scanninger utført på kontrollene, så dataene kan endres ganske greit. Uavhengige eksperter undersøker resultatene og gjør justeringer etter hvert.

1 Like