Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

ASH konferanse 1-4/12 2018 (NANO.OL)

Jaja, vi få se på mandag;) Eller tirsdag???

Jepp. Bare se på hva som skjedde med CR-andelen i CHRONOS-1. Ting forandrer seg, gjerne langt frem i tid også. :slight_smile:

1 Like

Ja, har sett eksempler på at CR går til PD også, så det kan slå begge veier.

Kan du linke meg? PD?

Her er fasiten fra CHRONOS-1:

Conclusions: Analysis of the 2-year follow up of patients with relapsed or refractory indolent B-cell lymphoma treated with copanlisib demonstrated a deepening of the responses with a conversion of 7 patients from PR to CR

https://ash.confex.com/ash/2018/webprogram/Paper114842.html

Ja:

http://pcibiotech.no/wp-content/uploads/2017/02/PCIB-Q4-2016-Presentation.pdf

Jeg dokumenterte slik info om 20/100 pasienter rett etter ASH abstrakt kom.
En uten effekt 3mnd har blitt en PR.

Utregningsbilde jeg linker til der er dette
image

7 Likes

Copanlisib er vel en behandling som du tar over lengre tid(?) frem til responsen av behandlingen blir borte eller bivirkningene blir for store, så tenker at i denne behandlingen er det ikke uventet at responsen blir sterkere over tid når behandlingsregimet har pågått lenger i tid. Ikke helt det samme i Betalutin sitt tilfelle - der må det være en slags immunreaksjon som følge av behandlingen som evnt iverksetter lengre tids effekt dersom det skal være håp om bedring av tallene her.

1 Like

Jepp, Copanilisib gis frem til frem til progression, derfor er det også ikke så rart at responsen utvikles over tid

1 Like

Det er NANO og Betalutin som hadde respons på 6 av 5 mulige der. Jeg startet med en Copanlisib sine tall, så tok jeg frem gamle NANO beregninger, for så å lage nye av de for abtrakt dataene.

Ja, det var ikke ment som svar på ditt innlegg – bare n generell betraktning om hvorfor det ikke er unaturlig at copanlisib får forbedret respons over tid og at det er mer å forvente ift det behandlingsregimet enn Betalutins…

1 Like

Her blir vi nok ikke enige.

Men vi kan alle være enig om at det blir en hyggelig overraskelse hvis det viser seg at ORR/CR er bedre enn ved abtract release!:slight_smile:

1 Like

Bør ikke forvente det, men kan ikke utelukkes.

Er meget spent på når du har sist oppdatert mDOR tall de vil presentere på ASH. Hva vi fikk på Q3 var fra juni, så ikke rykende ferske data. Og der er 12 pasienter som undergikk behandling for mellom 18 og 21 måneder siden i fra 6. november i år. En cut-off 1. november, betyr ikke at dataene NANO kommer med om mDOR er oppdatert til 1. november, så usikkert hvor mange av disse kommer med. Det kan være snakk om nær 6 måneder forskjell på avlesningene på abstrakt og poster, noe som kan innebære flere enn de 12 jeg prater om(kun 3 måneders periode).

Jeg slutta å prøve å holde trakk på pasientene for en god stund siden. Så er nok noe rust her.

Men for mdor på ash så mener jeg at spørsmålet i hovedsak er:
hvor mange har kommer seg fra <18 avlesning til 18 mnd avlesningen eller flere.
Om 18+ antallet er litt større enn <18 antallet kan vi få en avklaring på om mdor forsatt øker (mot gamle nivåer.)
Om 18+ antallet er mindre, får vi kanskje en liten økning, men ingen avklaring.

Det ble jo behandlet endel pasienter 2017 og vår 2018.
Er det antallet behandlet før januar 2017 I flertall eller mindretall?
q4 16 presentasjonen viste at de ikke var ferdig med arm 1 phase 2 og arm 4 del 1.
Q1 17 viser at de er ferdig med de to.

Det er akkurat når disse ble ferdig i den perioden som gir hvor medianen er kommet på avlesningstid. Hvor de 24 i arm 1 fase 2 blir dominerende i antall.

Arm 1 kan ha maks 37 på 18+ av 43
Arm 4 kan ha maks 6 på 18+ av 22
Arm 2-3 har 6 på 18+ av 6
Arm 5 0 av 3

Hele studien
Det gir maks 49 på 18+ av 71 = 69%.
Tenger minst 36 av 71 (74 arm5) Så da gir det maks 13 (12 om arm5 inkluderes) pasienter som kan ha blitt behandlet sent i Q1 17 for å få avlesning på 18+ For over 50%
Så jeg tror sjansen er stor for at vi ikke får noen god Dor avklaring/økning nå.
20/100 tall er jo også langt fra modene enda.

Nano har rapportert mdor på «all patients» og på «cr patients» før.
Så da må vi bare håpe sterkt på at det ikke mange av de nyeste er pasientene har fått CR :thinking:

Edit:
Men altså de kan ha rukket å få med 18+ avlesning (okt-nov i år) på alle pasienter behaldet ila Q1 2017 på ash poster. Og da skal vi kunne få en mdor avklaring for 18+ på 49 av 74

1 Like

Sunday, December 2, 2018: 6:00 PM-8:00 PM
LYMRIT 37-01: A Phase I/II Study of 177lu-Lilotomab Satetraxetan (Betalutin®) Antibody-Radionuclide-Conjugate (ARC) for the Treatment of Relapsed Non-Hodgkin’s Lymphoma (NHL) - Analysis with 6-Month Follow-up

Saturday, December 1, 2018: 6:15 PM-8:15 PM
Cell Cycle Kinase Inhibitors Potentiate the Effect of 177lu-Lilotomab Satetraxetan in Treatment of Aggressive Diffuse Large B-Cell Lymphoma Cell Lines

Ja det mener jeg, tror Lisa sa noe sånn som at “we are targeting oral presentation” ifm. Lymrit-datasettet og ASH på en tidligere presentasjon. Om det var Q2 eller “Lymrit-update” da Costa trådte til side, kan jeg ikke huske. Jeg kan ta feil, noen som husker bedre?

Ja men har man først hatt CR blir man ikke fjernet fra den ORR/CR-statistikken når man får tilbakefall og blir PD (progressive desease). Det er derfor man regner ORR/PR/CR PLUSS mDor. I praksis får alle før eller senere PD igjen.

Tror du tenker feil på hvordan de kalkulerer mDOR:
image

De kalkulerer fremdeles likt, når number at risk reduseres fordi noen ikke har kommet lengre, men har fremdeles respons trekker det ikke ned. Så antall de tar med som har 18 måneders avlesning siden sist har stor betydning. Og det er her det er mange som kommer inn i perioden augsust-oktober i år.

3 Likes

Ja, jeg tenker feil med vilje, som kommer av litt latskap.
Jeg er klar over at de kalkulerer ut en estimert mDor på litt annen måte enn det jeg la til grunn i innlegget over.
Jeg har ikke kontroll på den metoden de benytter og har ikke prøvd å forstå den fullt ut for å kunne benytte den selv.
Jeg velger derfor å bare se på det helt rett frem med antall mnd og antall pasienter. Så skal vel det bli likt til slutt. Er e.g. det jeg mener med “avklaring for mDOR” med >50% av pasientene på 18+

Hjemmesiden er preppet og klar!

8 Likes

Hvorfor på presentations ? Skal de holde conference call?!