Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

ASH konferanse 1-4/12 2018 (NANO.OL)

Legger jo ut slidesene

image

Conference call? Det var jeg ikke klar over! Tidligere har de bare publisert posteren på “posters”

Nei

image

1 Like

What, hadde de conference call i fjor?

Jepp, og husker jeg rett så dukket det opp mange ånse-spørsmål. Costa ble gretten

Historisk conference call. Det var her JE ble sjokkert etter at Costa proklamerte PARADIGME som startet.

1 Like

Kan det skje noe på ASH som fører til kraftig oppgang mandag? Eller er det mest trolig at data som presenteres er kjent fra før? Alt skjer i helgen og effekten ser vi mandag på børs?

Tror man skal forvente et helt likt datasett som i abstractet. Det eneste jeg tror som KAN være ulikt er Mdor. Spørsmålet er om den går opp eller ned… og historisk er slike konferanser en major sell-off dagen derpå. De som solgte seg ut før close i dag gjorde sannsynligvis det riktige, så det eneste jeg kan trøste deg med er at jeg hvertfall sitter tungt lastet over helgen og at vi er «in this shit together».

2 Likes

Natt til søndag er vel DLBCL(tror jeg), natt til mandag er Betalutin som mono-terapi, og natt til tirsdag er CLL studiet som er samarbeidsstudie.
Du kan forvente at det som kommer er nært hva som er kjent via ASH abstraktet, hvordan børsen agerer er en ganske annen sak. Kan gå alle veier. Det kan komme overraskelser, endring fra 3 mnd til 6 mnd ORR til CR f.eks. eller SD til ORR. Videre er det håp til mDOR, vet ikke hva jeg skal tro om det. Jeg har inntrykk av at det er svært sannsynelig at den har økt, men har også registrert forrige ASH brukte de informasjon som var mange måneder gammel, så ikke overbevist om at det kommer ny informasjon her før jeg ser det. Det burde gjøre det dog.
NANO har sterke tall i efficacy og DoR allerede, så ytterligere styrkning er såklart ikke negativt. Men verifisering av tallene er også meget hyggelig. Hvor mange som er posisjonert for sell on news, eller om en større aktør vil herje med kursen aner jeg ikke. Både stoploss raid og bulltraps kan komme.
Forholder meg til caset som at selskapet er sterkt underpriset fremdeles, og dermed er ikke krusninger så relevant, tåler nedgang til høyt 40 tall før belåninger presses. Men har tro til at vi skal over 100-lappen i nær fremtid.

1 Like

Du har helt sikkert skrevet om det tidligere. Kan du være så vennlig å skrive i korte trekk hva du forventer at mDOR ligger på?

15-16 mnd mDOR har jeg tro på.
Nå var det beregninger gjort en dag jeg egentlig skulle studere helt andre ting, så vet ikke hvor kvalitativ beregninga er. Litt statistikk, litt fingeren i lufta og mye kaffe.

2 Likes

Godt nok det .:slight_smile: takker for svar.

Om du treffer på ditt estimat tror jeg fort vi snakker 10% opp på mandag

Hva var mDOR i abstractet? 13.3 mnd? Og du forventer en økning på 2-3mnd?

Jeg har et ørlite håp om at man kan si at 9x% av pasientene får mindre tumorer av Betalutin. Selv om de ikke kvalifiserer til PR eller CR, er en reduksjon og SD fortsatt av stor verdi for pasientene.

1 Like

Dere kan gå pasienten i sømmene, anslå ca hvor mange er hvor langt i løypa. Trekke ut ORR fra totalen behandlet, samt gjøre anslag på hvor fort grafen de har fremvist har vist nedtrapping. Trekke ned med andelen som %-vis har forsvunnet 12 mnd avlesning eller tidligere, og beregne så antall som nå er på tur mot 18 mnd.

@Nocturne Anslår det ja. At antall personer som hadde kommet til 18 mnd for forrige avlesning var lavt, og kan således påvirkes mye av at det er nå pasienter fra den tiden det sto folk i kø for å få behandling som LC sa. Det er 12 personer som ble behandlet for 18 mnd siden mellom 6. august og 6. november i år. Og forrige avlesning var juni.
Kan såklart bomme, og har ikke gjort anslag for personene som har befunnet seg imellom. Så det er risiko for at jeg tar feil. En annen fare er at jeg har feilberegnet i antall personer i risiko, de har ikke oppgitt disse dataene konkret, det er kun beregninger.
Er mest spent på selv hvor oppdaterte mDOR data vi får.

OK, jeg har ikke så store forhåpninger for at det øker SÅ mye. En liten økning, muligens, men tror de 3 mnd. fra abstract til posteravlesning blir for kort tid til å påvirke denne såpass mye. Men håper jeg tar feil av oss to - for får du rett er det brudd over 90!

1 Like

Det er 5 måneder, men 12 personer i 3 av de 5 månedene :wink:
Er 5 av de representert til 18 måneder med fortsatt respons tror jeg det blir hyggelig, og øke antall som har kommet så langt med mange titalls prosenter. Men absolutt fornuftig av deg å være kritisk til beregninga, var litt for mange forbehold og antakelser for å finne mulige løsninger. Samt for lite kvalitetstid brukt på oppgaven.

1 Like

Var ikke Lugano tallene i sommer 2017 dårlige? Altså de “nye” pasientene den gang var under pari???

En av grunnene til at mDor dalte som en stein på Ash 2017… De siste pasientene har vel vist betydelig bedre resultater. Kan ikke vi av den grunn forvente oss bedre data nå ?

Poenget mitt er at mDor side forskyves ganske langt i tid og vi glemmer fort sammenhengene.

Anyway… Mandag morgen får vi svar.

Det var 59 pasienter, hvorav kun 47 avlest for effekt på Lugano. Det er de 12 som ikke var avlest ennå på Lugano som vi lurer på. 64% ORR og 28% CR var tallene på de 47 som hadde blitt avlest ved Lugano. Så med andre ord har de 12 som er kommet inn.

Neste avlesning vi fikk deretter hadde 15 flere pasienter, ikke 12. Da var ORR 60% og CR 24%. DNB healthcare conferansen i desember 2017?
47 * 0,64 = 30
62 * 0,6 = 37

Vi vet at av de 15 som har blitt behandlet for 18 måneder siden i disse dager, er det 7 med respons, og mulighet til å nå 18 måneder.
At 5 av disse kan nå målet å trekke opp median er absolutt mulig. Spørsmålet er fremdeles når dette egentlig oppdateres for NANO, siden de i 2017 ikke hadde oppdatert mDOR til ASH, men hadde det noen uker senere.

1 Like