Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Atlantic Sapphire (ASA)

Tusen takk for god faktabasert info. Ser mer enn gjerne mer av det :ok_hand:

2 Likes

Har idag tatt en nærmere vurdering av hendelsen vi opplevde nylig i USA,da jeg mener annlegget gjerne har en designerfeil, da det er “nesten” det samme anntallet som dukker opp ved disse dødsfallene i annlegget,for hvis den årlige produksjonen på rundt 10.000 tonn laks per år, vil Atlantic Sapphire ha totalt 12 uavhengige påvekstsystemer i USA,-og da kom jeg frem til at dettte vil være en håndterbar situasjon,-men at vi alikevel vil nok mest sannsynlig oppleve slike meldninger i tiden som er forran oss også,

Men det “betyr” ikke så mye,da ASA har såpass store ambisjoner om å oppskalere,at %-anndelen som utgjør dødelighet vil muligens gå nedover i det store bildet i produksjonen.

fra denne måned:

fra ifjor:

trekker frem denne godnyheten fra januar i år:

(Disclaimer: Analyse: “Stay positive :us:”)

1 Like

Atlantic Sapphire ASA: Changes to Executive Management and Organization of the US Operation

Bank of :us: har enda troen :smirk:

2 Likes

Kursen var jo opp nesten 5% på et punkt i dag, men fallt jo ned igjen etter den meldinga.

1 Like

Financial calendar

får håpe det går greit med personellet…

1 Like

Nå er jeg ikke så god på børs regelverket, men burde ikke ulykken vært børsmeldt av selskapet?

Atlantic Sapphire ASA: Integrated Annual & ESG Report for 2020 and Q1 2021 Operational Update

2 Likes

Hadde sett bedre ut om ikke annet :slight_smile:

Det var ikke stort, vil nok falle videre denne.

Oi det var ikke bra. Jeg syntes det er rart at de ikke gir dette ut som informasjon på Børs.
Det er en av tingene jeg ikke likte da jeg hadde aksjen, at de er veldig tilbakeholdne om informasjonen. Den raporten viser jo at det det fortsatt er store problemer og en del av de.
Det at de må sende 3 stk til sykehus og er jo ikke bra.

1 Like

Denne kom jo i går og det ser ut som en del har gjort det:
Omsettning på 58 mill etter 2 timer… Og høyeste omsettning noen gang har vært 72 mill på full dag (Da de siste fiskene døde 24.Mars)

At det er lite informasjon er jeg enig i er negativt. Dog, personlig skulle jeg generelt sett at selskaper som er i en oppbygginsfase var mye mer forover lente når det gjalt å dele informasjon om alt fra dag til dag. Børsmeldinger er en ting, men rett og slett en aktiv sosial media profil som deler oppbygginsfasen mye mer. Polerte brosjyrer med kun oppturene er litt den aller simpleste formen for info man kan dele.