Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Atlantic Sapphire (ASA)

Call er alltid etter stengetid i ASA. De sitter i Florida…

Ingen update og ingen call, hhv 33 minutter og 3 minutter på overtid?

Her lukter det Corporate som springer rundt i gangene og prøver å booke de siste garantistene før kapitalinnhentingen launches?

Nå har noen skribenter garantert for at en emisjon vil ligge godt over 12 kroner, det kan bli spennende med dagens kurs på 1/3.

5 Likes

Sannelig slipper man unna mye :poop: ved å forbli trofast til en gang jalla, alltid jalla

4 Likes

Det som KAN tale for at det ikke kommer en emisjon er vel at det er en recording, altså opptak? Ikke lengre webcast?
Det hadde det vært dersom det kom en emi.

Men samtidig skulle de vel åpne for spørsmål for analytikere og investorer? Det er praktisk etter en evt recording…

Snodige formuleringer, eller så er det jeg som misforstår totalt :joy:

1 Like

Kan virke som noe(n) har falt i fisk.

2 Likes

Atlantic Sapphire ASA: First Half 2024 Report and Operational Update

Tegningsrett emi der altså, surprise surprise…

4 Likes

image

1. Stabile forhold!
  2. Stabile forhold, men dårlige hvis vi mater fisken som planlagt.

Det er nesten som om de håper at folk bare leser det første punktet? :thinking:

Når man ser på den store bevegelsen i forkant, så er det vel egentlig bare å anta at noen visste om det på forhånd.

1 Like

Dette burde ikke være noen stor overraskelse.

De sliter med både masse og størrelse, spm er hvilket nivå emi går på. Skal de skrelle av 90 % til på kursen? Det er nye standarden på slike emier.

Når innsidegutta skjønte at dette var på trappene lempet de alt ut med 40 % tap på kort tid. De håpet vel at markedet skulle la seg lure av at nye eiere var et positivt innsidesignal. Det virket til at de klarte å overbevise noen her inne i alle fall om at dette var egentlig bull.

2 Likes

0,10 øøre emi??

Leser jeg det rett
image

så 97% skrell?

2 Likes

Må bare begynne å stole 100 % på magefølelsen og holde seg unna når man egentlig er ganske overbevist om at noe stygt er på trappene…

3 Likes

Etter å ha gamblet* i Ultimovacs, så har jeg rett og slett laget meg en regel om at jeg aldri skal sitte over binære eventer. Risk/reward på det pleier å være elendig.

*Ikke første gamble som gikk dårlig. Jeg har ekstremt mye bedre trackrecord ved å ikke sitte over slike events. Eller bare sitte i solide aksjer.

6 Likes

Ultimovacs = 93% skrell

Ultimolaks = 97% skrell

9 Likes

IMG_1748

3 Likes

Vel vel vel. Interessant at Nordlaks som altså har hatt ansvaret for et av de kritiske tilvekststadiene siden høsten 2023 kun “potensielt” er med i emi. Får sitere meg selv, så jeg ikke får trøbbel med plagiatkontrollen til pdx:

Så enten prøver de å kjøpe et totalt utvannet selskap. Som kan være det vi ser på nå. Eller så kaster de inn håndkleet. Blir de med videre skal jeg vurdere å se på caset igjen. Kaster de inn håndkleet, så er det nok game over.

5 Likes

Atlantic Sapphire ASA: Proposed fully underwritten rights issue of up to USD 60 million and directed convertible loan issue of minimum USD 20 million

0.10 øre!? What the… :joy: