Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Autostore Holdings LTD

“Ikke konkursprising og ikke konkursresultater”. Enig i det.

Et bet på Auto nå er etter mitt syn et bet på at Q2 kommer inn mer mot “normalen” (140-160 MUSD) og ikke i samme gate som Q1 (86 MUSD), noe som selvsagt kan skje. Men markedet er tregt med mye usikkerhet for tiden. Mange avventer større investeringer og hvis Q2 også kommer i takt med Q1 så er ikke inngang nå nødvendigvis så gunstig.

Det var min 3 min analyse :joy:

Er det grunn til å forvente et Q2 i “normal” rangen?

1 Like

Vi har ganske lik taktikk på sånne plays tror jeg, jeg liker også å kjøpe meg inn over en del transaksjoner uten å være så redd for om jeg treffer helt perfekt på første forsøk ene eller andre veien

1 Like

Jeg er redd for at Q2 ikke blir så bra som du skisserer.

1 Like

Ja Q2 tror jeg slett ikke man skal satse på.

Hvis man skal kjøpe aksjen for det fundamentale nå så må det være ut fra en tanke om at de har soliditet til å stå han av mens man venter på at enten situasjonen i markedet blir så stabil at folk begynner å åpne krana på capex igjen, eller fordi det har gått så lang tid med kaos at kunder bare må bite i det sure eplet og investere selv om de egentlig ikke ønsker det. Så er Autostore der klare til å serve markedet når det er tilbake.

4 Likes

Hvis man kjøper nå i håp om vending i q2,da er man på feil jordet.

Jeg vil vurdere utifra videre forverring av markedet og ha det som utgangspunkt.

Soliditeten til AutoStore :thinking:

• Cash ved Q1’25 >> 282.3m USD (+ 150m USD i revolving credit facility)
  • Net Result i Q1’25 >> -2.7m USD
  • Change in Cash -13.8m USD
  • Ocado litigation Cash Flow ca -32m USD per kvartal (avhengig av USD/GBP)
    • I følge 2024 årsrapporten står det på side 20 “settlement liability matures in June 25”
    • 32m USD kom jeg til ved å se på årsrapport for 2024 at de betalte 127.8m for hele året.

Så uten denne betalingen hadde Q1 vert positiv. Og siste del av betalingen gjøres i Q2’25.

Det betyr at Cash før annet i Q2 blir 282.3 - 32 = 250m USD. Så kommer resultatene for Q2 i tillegg. Og her orker jeg ikke frosøke å tippe for jeg har ingen aning.

Eneste tanke jeg har er at Order intake i Q1’25 var 141m USD og backlog økte som betyr slik jeg tolker det at partner/kunde har utsatt kjøp, men ikke kansellert ordre.

Blir spennende fremover, spesielt siden jeg har litt aksjer her nå. Mest spent på hvor lenge “tørken” varer, men er overbevist på at AutoStore overlever og begynner å vokse igjen. :slight_smile:

7 Likes

Denne er på ingen måte perfekt og jeg tar imot rettelser med takk.

1. Share Price må oppdateres manuelt for å få riktig % mellom kursen i dag og DCF target price. Har prøvd diverse IMPORTXML og IMPORTHTML uten å fått det til å fungere fordi i dag bruker alle sider Scripts som er disablet av IMPORT* funksjonene.
  2. Revenue forventning til 2025 er satt til 450, bare leke seg med denne verdien. Pareto Sec sin oppdatering etter Q1 estimerte 468m i revenue, så 450m er konservativt. Dog er 86*4 fryktelig lavt, så forventer høyere inntekter i Q3 og Q4.
  3. NOK/USD oppdateres Automatisk.
  4. Working Capital bruker en revenuejustert verdi i forhold til siste kjente år. Har ikke noen god formening om hvordan denne går fremover.
  5. Capex er justert ned med 10m per år, grunnet hva som ble informert om i Q1’25 rapporteringen. Men det får nok kun effekt fra Q3, så tok bort 5m i år og 10m neste år og så omsetningsjusterer Capex videre derfra.
  6. Patent Payment blir oppdatert korrekt etter Q2, men estimerer samme som 2023 siden det er to kvartaler med betaling i begge.
  7. P/FCFe ignorerer Patent Payment fordi dere liker adjusted*!

Viktigste er å leke med forventet vekst ( eller reduksjon ) og marginene de neste 10 årene. Per nå er dokumentet satt opp slik at en kan justere neste 5 år og påfølgende 5 år for seg, men de som har andre ideer kan leke seg med individuelle estimater per år osv med å endre i tabellen direkte.

Jeg har egen kopi av denne så feel free til å editere hva dere måtte finne på, eller spørre her på forumet om dere lurer på hvorfor jeg har verdiene jeg har, men alt utenom fremtidsestimater er hentet fra rapporter.

2021A (A står for actual) mens 2025E ( E står for Estimate ) så skal helst ikke endre på kolonnene med A med mindre dere finner at jeg har skrevet feil tall fra rapportene.

Alle med link skal kunne editere:
image

8 Likes
3 Likes

Fungerte fint dette - heldigvis :sweat_smile:
Men volum er veldig lavt så blir nok exit for egen del snart.

1 Like

Skal ikke si noen spesifikk kurs jeg exiter på, men har jo lyst å se 10kr igjen.

3 Likes
4 Likes

“Part of Amazon’s Worldwide Grocery Stores, Austin, Texas-based Whole Foods serves customers in more than 535 stores across the United States, Canada and the United Kingdom.”

1 Like

Er det noen triggere her fremover?

Da selskapet har bestemt for å ikke børsmelde noen salg, så er det vel ingen kjente triggere før Q2 rapporten.

Ser DNB har endret til kjøp med kursmål 10. Var tidligere hold med kursmål 4.7.

link???

Er nok en listen misforståelse som følge av fusjonen mellom DNB Markets og Carnegie.
Carnegie har target 10 NOK, kuttet fra 14 NOK, ble revidert 8.mai.

Jeg har også aksjehandel fra DNB, der står kursmål 10 NOK, men siste analysen fra DNB i mai er Sell, target 4.7 NOK

image

2 Likes
1 Like