Jeg er enig med @Savepig om at det er usedvanlig vanskelig å guide i det markedet som er nå, og når det er partnere som har all kundekontakt og kontakt med markedet så er det også vanskelig å påvirke direkte.
Jeg er ikke redd for at 10m USD besparelsene vil påvirke videre drift i nevneverdig grad. Det er alltid rom for å effektivisere i selskaper som har vokst veldig mye på kort tid.
Produktet AutoStore er ekstremt stabilt, har god ytelse og er relativt enkelt å implementere i WMS systemer.
I Q1 var det negativ cash flow, men det er kun pga betalingen til Ocado, denne er ferdig i sommer eller så, og da vil det være positiv cash flow også på disse nivåene selv før eventuelle besparinger. Sier ikke at lavere revenue og lavere net result vil forsvare en høy kurs, trengs vekst til det.
Jeg er positiv til AutoStore-as-a-Service løsningen som de har lansert, men den gjør at AutoStore hoster opp kapitalen i starten for kunden, men får igjen via abbonnement inntekter. Og tilslutt vil AutoStore sitte igjen med mer enn salgene frem til nå. Om nok kunder velger denne løsningen vil det bli mer stabile inntekter men AutoStore løper en kreditt-risiko mot kunden.
Som vi så av Q1 rapporten reduserer det salgsinntekter på kort sikt, ville hatt 113m USD om det bare var vanlige salg, men 86m USD når flere var på ny modell.
Så sånn sett blir inntektene fremover lavere enn hva det har vert selv om det skulle være samme aktivitet om flere velger ny modell.
Men, for å avslutte et langt innlegg, så må aktiviteten opp for at prisen skal opp. Ser få grunner til at aksjekursen skal opp på kort sikt. Tror ikke urolighetene med Trump vil roe seg med det første og med redusert handel og kanskje til og med resesjoner så kan det godt gå på halv maskin en stund. Men, jeg ser heller ikke mange grunner til at kursen skal falle mye fremover heller. Dog sitter jeg klar til å doble om den kommer på lavt 4-tallet.