Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Autostore Holdings LTD

Interessant strategi. Tenker du det også gjelder Ørsted, som har god lønnsomhet og underliggende forretningsvirksomhet, men som akkurat nå har fått en smell pga usikkerhet knyttet til US og den oransje mannens endringer

De har vel et kapitalbehov som skaper usikkerhet og kanskje skal den først bli billigere? https://www.finansavisen.no/energi/2025/08/13/8285379/som-en-invitasjon-til-a-shorte-aksjen.
(Beklager off-topic)

Kortversjonen og for å holde tråden ryddig til selskapet dette gjelder: Ørsted og tilsvarende selskaper appellerer ikke til min investeringsstrategi, samme hvor mye de faller.

3 Likes

Gårsdagens store vinner var AutoStore , som steg 27,5 prosent etter langt bedre andrekvartalstall enn ventet. Fredag fortsetter aksjen opp ytterligere 6,85 prosent til 9,28 kroner.

Flere meglerhus har tatt grep etter tallene. Pareto oppgraderer aksjen fra hold til kjøp, og jekker samtidig opp kursmålet til 12 kroner. Både ABG Sundal Collier og DNB Carnegie beholder sine kjøpsanbefalinger på aksjen. Førstnevnte løfter sitt kursmål fra 10 til 14 kroner, mens DNB jekker opp fra 10 til 13 kroner.

Unntaket er SEB, som beholder en salgsanbefaling. Meglerhuset justerer imidlertid opp kursmålet fra 4 til 7,20 kroner.

Edit: Morsomt at DNB liksom lå på 10 kroner :sweat_smile:
DNB hadde 5 kroner, Carnegie 10, så da valgte de vel den historiske anbefalingen som passet de best :cowboy_hat_face:

4 Likes

Passe komisk at analytikeren i DNB Markets indirekte (med hjelp av Carnegie) økte kursmålet fra 5 til 13 på et kvartal🤣

2 Likes

Vill sluttauksjon!! Hva i all verden var det?

Siste chunck før budet kommer?

Indeksendring fra mandag, Auto inn i obx

2 Likes

10 øre igjen så er vi der :trophy::ok_hand:

3 Likes

Ja, deilig, og litt overraskende. Men fare for at estimatene er litt for høye igjen nå. Estimatene før Q2 var rævva pga dårlig Q1 og AutoStore slo forventningene. Nå ser “alle” analytikere forbedringer i markedet, ikke helt uten grunn, men øker så forventingene. Så da kan et Q3 som er bra fortsatt skuffe.

Det jeg mener med “ikke helt uten grunn” er at partnere og andre i logistikk bransjen rapporterer om økt interesse og aktivitet. Så ikke helt ubegrunnet å tro at det kan bli bra for AutoStore også.

Jeg sitter med aksjene enda, men vurderer fortløpende. Så avhengig av hvor høyt den drar før Q3 kan det være jeg letter litt på posisjonen.

1 Like

Hva skjer her?

Edit: kun kjedelig valg av nye styremedlemmer :yawning_face:

Lenge siden denne har vært i kr 10. Nå var vi tilbake.

1. nov. er Q3 presentasjon.

1 Like

Er det nye Amazon-rykter som skal sette fart på denne?

3 Likes

Har handlet litt Auto i forkant av neste ukes Q3 rapport.

Selskapet knuste forventningene i Q2 rapporten. Analykerne har oppjustert estimatene - og kursmålene. Det ryktes om storordre til Amazon.

Kursmål:
DNB 14
Pareto 13
JP Morgan 12,5
Berenberg 12,5
Pareto 12
Arctic 12
Sp. b 1 10
Deutsche 10
Citi 9
Jefferies 8,8
Morgan Stanley 8
SEB 7,2
Kepler 6,3

1 Like

Og der gikk den gitt!!

Kom ordren fra Amazon?

Har ikke sett noen nye artikler eller meldinger fra noen…

Pump og dump. Drevne disse traderne

Banker på kr 10 nå fra undersiden. 3 dager til Q3 tall.

Har kjøpt det jeg skal ha. Håper på fine tall og guiding. Vanskelig å spå noe som helst.