Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

Avance Gas Holding (AVANCE) 🚱

Jeg selger ikke pÄ 43,- i hvert fall :blush:

Da har budet kommet: 43,- og gyldig til 16:30 den 12. oktober.

Per i dag ser markedet for LPG-shipping slik ut:

Avance:

BWLPG:

Dorian:

Om dette holder seg til 12. oktober kan Avance kan selges med en premie i forhold til kursen aksjene ville hatt uten budplikten, derfor tror jeg nok at mange kommer til Ä takke ja. Jeg ser dette an og vurderer selv Ä selge selv om jeg skrev noe annet i forrige innlegg. Jeg ser pÄ dette som en mulighet til Ä ta en gevinst og f.eks kjÞpe meg inn i BWLPG, eller eventuelt kjÞpe meg inn igjen i Avance.

HĂžrer gjerne fra andre om de har samme eller ulik vurdering her :blush:

2 Likes

Hva er vurderingen din i dag, @Nimrod ? :nerd_face:

Jeg har allerede solgt meg ut til 43.10. Plasserte en del i BWLPG og traff faktisk bunnen for en gangs skyld :partying_face: Plasserte ogsÄ en del av det i Frontline, Jinhui, Awilco LNG og Golden Ocean siden det ser ut som om det drar seg til i de fleste shippingsegmentene samtidig.

Hvis vi ser pÄ de andre LPG-aksjene (Dorian / BWLPG) er oppgangen som har kommet den siste tiden forstatt ikke sÄ hÞy at Avance hadde stÄtt hÞyere enn 43 uten budplikt. Det en kan gjÞre her er vel Ä se pÄ hva som har vÊrt vanlig differeanse mellom BWLPG og Avance fÞr budplikten. Jeg har ikke oversikt over snittet, men tok en kjapp sjekk pÄ en dato der Avance sto i 42.80 (22. april). Da sto BWLPG i 59.60.

1 Like

NĂ„r vil man anbefale kjĂžpe av AVANCE?

Frem til 12. oktober vil kursen ligge veldig nĂŠr 43,- SĂ„ fĂ„r en bare fĂžlge med hva som skjer etter den tid. Om Fredriksen eller andre gjĂžr flere fremstĂžt, hvor mange aksjer han faktisk kontrollerer etter tilbudet osv. Om kursen faller til “normalt nivĂ„â€ etter tilbudsperioden kan Avance vĂŠre en bra investering hvis du har tro pĂ„ at LPG-ratene kommer til Ă„ stige og holde seg hĂžye over en lengre periode.

Jeg liker ikke Ä anbefale hva andre skal investere i, men deler gjerne mine egne vurderinger selv om jeg ikke pÄberoper meg Ä vÊre noen ekspert.

1 Like

Verkar som att de bara fick knappa 77%, lÀge att gÄ in i Avance igen?

Noen som kjenner status her forklaringen pÄ hvorfor kursen stÄr nÊrmest stille ? Alle andre LPG aksjer gÄr jo mye opp for tiden

NĂ„r de ikke klarer Ă„ holde hjemmesiden oppdatert med stĂžrste aksjonĂŠrer sier det litt.
Dessuten skyr vel folk unna aksjen etter at de trodde det skulle komme hþyere bud, men som aldri kom


De velger vel heller BWLPG da.

Ja, den oppfÞrer seg helt annerledes enn tidligere. Brukte Ä gÄ i takt med BWLPG. NÄ er den helt dÞd pÄ en mÄte.

Har en teori om at de fleste har flyktet inn i BWLPG for Ä fÄ med seg utbytte der fÞrst, sÄ gÄr de over til AGAS i morgen og mandag for Ä fÄ med seg utbytte der.

Jeg har handlet litt AGAS de siste dagene i den tro.

1 Like

Fikk tatt noen smÄposter under 34 idag, men ser ut som at teorien min ikke holder vann :slight_smile:

Da kommer oppdatert aksjonÊrliste pÄ hjemmesiden deres innen kort tid, har snakket med IR.
Spent Ă„ se om Hemen Ăžker eller holder seg uendret.

1 Like

LPG
Ratene stiger kraftig, og det fÞr vi gÄr inn i hÞysesong!

BĂ„de Houston-Chiba(current month, next month), 2 Ăžverste.
Baltic(current month, next month), 2 nederste.

Fatter ikke hvorfor AVANCE er pÄ 30 tallet. Vet du hvorfor den ikke gÄr som den gjorde fÞr? Noe jeg ikke har fÄtt med meg ?

Lettere manipulerbar jo stĂžrre posisjon Hemen besitter, da det er fĂŠrre aksjer i omlĂžp slik jeg tolker det.

Det slÄr begge veier, sÄ her er det bare Ä ha is i magen og vente pÄ rate-bonanza som jeg tror er i emningen.

Utbytte blir stĂžrre neste gang, salg av Thetis Glory gir 6 mil USD, eller 0.04 USD i utbytte ved 50% utbytte-politikk.

SÄ denne fÄr nok ben Ä gÄ pÄ fremover, straks vi passerer 43 kr vil den gÄ kraftig.

1 Like

Der var Avance ute av hovedindeksen

Sikkert derfor den har vĂŠrt solgt ned kraftig.

ok hvilke konsekvenser fÄr det videre tror du?

Mindre handel/interesse, mer illikvid, stĂžrre svinginger begge veier.
Jeg sitter til 60,- sÄ fÄr jeg se hvor mye ratene stiger og vurdere om jeg vekter meg ut eller blir sittende videre.