Da kommer oppdatert aksjonærliste på hjemmesiden deres innen kort tid, har snakket med IR.
Spent å se om Hemen øker eller holder seg uendret.

Ratene stiger kraftig, og det før vi går inn i høysesong!
Både Houston-Chiba(current month, next month), 2 øverste.
Baltic(current month, next month), 2 nederste.
Fatter ikke hvorfor AVANCE er på 30 tallet. Vet du hvorfor den ikke går som den gjorde før? Noe jeg ikke har fått med meg ?
Lettere manipulerbar jo større posisjon Hemen besitter, da det er færre aksjer i omløp slik jeg tolker det.
Det slår begge veier, så her er det bare å ha is i magen og vente på rate-bonanza som jeg tror er i emningen.
Utbytte blir større neste gang, salg av Thetis Glory gir 6 mil USD, eller 0.04 USD i utbytte ved 50% utbytte-politikk.
Så denne får nok ben å gå på fremover, straks vi passerer 43 kr vil den gå kraftig.
Der var Avance ute av hovedindeksen…
Sikkert derfor den har vært solgt ned kraftig.
ok hvilke konsekvenser får det videre tror du?
Mindre handel/interesse, mer illikvid, større svinginger begge veier.
Jeg sitter til 60,- så får jeg se hvor mye ratene stiger og vurdere om jeg vekter meg ut eller blir sittende videre.
Jeg sitter også bom stille. Ny inngang på lavt 30 tall føles bra. Men litt overrasket over at selveste Avance går ut av hovedindeksen
Blir nok å bruke utbytte til å kjøpe noen flere aksjer, hva med deg?
Høres lurt. Gjør det samme. Og en del utover det også. Men eksport av LPG avhenger vel i stor grad av overskuddsolje i USA? Litt usikker på det fundamentale i dette fremover. Hva tenker du?
Har stor tro på det fundamentale, USA kommer til å øke produksjonen kraftig med den oljeprisen vi har. Og med så dyr oljepris kommer flere av raffeneriene til å bytte fra Naptha til LPG.
Har også tro på at vi får en Iran avtale snart, de skal vel erstatte deler av olje og gass fra sanksjonerte Russland, da blir det gøy å følge ratene.
CEO trekker seg, ut med gamle og dårlige koster, inn med nye…
Ny CEO Jens Martin Jensen har en imponerende track-record, så dette må ses på som en oppgradering 
Håper han starter med innsidekjøp.
Har det veldig mye å si egentlig ? Er det ikke mest verdenssituasjon og rater som spiller inn her ?
Har kapteinen så mye å si når du skal ut å seile i skikkelig rufsevær? 
Ser ikke bort fra at kursen er i ferd med å klatre i retning 45,- så snart det blir mere volumer å frakte. Er det noen som har greie på Teknisk Analyse her? Jeg synes det også ser lovende ut teknisk også…
Teknisk ser den ikke særlig potent ut, hverken M,W eller Daily chartet.
Nøytral teknisk i mine øyne, med 31 og 43 som viktige støtte og motstands-nivåer.
Ok.
Du skal ha mange takk for tilbakemelding!
Hva ser du teknisk som gjør at du syns det ser lovende ut?
1 times chartet ser meget lovende ut nå, teknisk bunn.
Armene i været, som du ser så har ikke jeg noe greie på TA…
Jeg takker for ditt forrige innspill, og solgte meg ut