Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

Avance Gas Holding (AVANCE) 🚱

Jeg sitter ogsÄ bom stille. Ny inngang pÄ lavt 30 tall fÞles bra. Men litt overrasket over at selveste Avance gÄr ut av hovedindeksen

Blir nok Ă„ bruke utbytte til Ă„ kjĂžpe noen flere aksjer, hva med deg?

HÞres lurt. GjÞr det samme. Og en del utover det ogsÄ. Men eksport av LPG avhenger vel i stor grad av overskuddsolje i USA? Litt usikker pÄ det fundamentale i dette fremover. Hva tenker du?

Har stor tro pÄ det fundamentale, USA kommer til Ä Þke produksjonen kraftig med den oljeprisen vi har. Og med sÄ dyr oljepris kommer flere av raffeneriene til Ä bytte fra Naptha til LPG.

Har ogsÄ tro pÄ at vi fÄr en Iran avtale snart, de skal vel erstatte deler av olje og gass fra sanksjonerte Russland, da blir det gÞy Ä fÞlge ratene.

1 Like

CEO trekker seg, ut med gamle og dÄrlige koster, inn med nye


Ny CEO Jens Martin Jensen har en imponerende track-record, sÄ dette mÄ ses pÄ som en oppgradering :slight_smile:

HĂ„per han starter med innsidekjĂžp.

Har det veldig mye Ă„ si egentlig ? Er det ikke mest verdenssituasjon og rater som spiller inn her ?

Har kapteinen sÄ mye Ä si nÄr du skal ut Ä seile i skikkelig rufsevÊr? :slight_smile:

Ser ikke bort fra at kursen er i ferd med Ă„ klatre i retning 45,- sĂ„ snart det blir mere volumer Ă„ frakte. Er det noen som har greie pĂ„ Teknisk Analyse her? Jeg synes det ogsĂ„ ser lovende ut teknisk ogsÄ 

Teknisk ser den ikke sĂŠrlig potent ut, hverken M,W eller Daily chartet.
NÞytral teknisk i mine Þyne, med 31 og 43 som viktige stÞtte og motstands-nivÄer.

Ok.
Du skal ha mange takk for tilbakemelding!

Hva ser du teknisk som gjĂžr at du syns det ser lovende ut?
1 times chartet ser meget lovende ut nÄ, teknisk bunn.

Armene i vÊret, som du ser sÄ har ikke jeg noe greie pÄ TA

Jeg takker for ditt forrige innspill, og solgte meg ut :slight_smile:

Men det jeg mente var at jeg trodde jeg sÄ tre stigende bunner


Salg av nytt skip!

$4.8mil i gevinst = $0.03 i utbytte.

Da er vi oppe i totalt $0.07 i utbytte ved salg av 2 skip eksl. overskudd av drift, sÄ kanskje $0.10-0.15 i utbytte i Mai(?).

Hva tenker du?

Kan ikke noe om det der. Men gevinst er gevinst :slight_smile:
Jeg er venter pÄ hÞyere rater og kursoppgang.

1 times chartet ser meget potent ut nÄ. Tas det pÄ 35 blank signaliserer det videre oppgang til 37 og 39 i det korte bilde.

Daily chartet snur fra nĂžytral til bullish.
Weekly blir bullish ved close over 35,40.
Monthly fortsatt nĂžytral.

tvi tvi!

1 Like

Jeg er som sagt “amatĂžr” pĂ„ Teknisk Analyse, men prĂžver meg igjen

Det ser da ut pÄ en periode pÄ seks mnd som at det er stigende topper og bunner pÄ Rsi, og at det hele ser ganske lovende ut?
Jeg har gÄtt inn igjen, og har tro pÄ at volum og rater (og aksjekurs) Þker

Men Þnsker kommentarer pÄ om jeg leser TA riktig?

Melding i gÄr; fÞrste gang pÄ lenge at Propan lagrene i USA hadde en liten Þkning.
HÄper gass produksjon i USA gÄr opp fremover, at det vil utgjÞre hÞyere eksport volumer og rater

Europeiske gass lageret er lave mener jeg Ă„ ha lest, og at det er Ăžnskelig Ă„ Ăžke disse lagrene snarest.

Litt vanskelig Ä svare pÄ da jeg ikke vet RSI-innstillingene dine, ei heller hvilket tids-chart du ser pÄ?
Daily? Weekly? Hourly?

Anbefaler at du bruker tradingview og eventuelt poster bilde her inne, da blir det enklere.

Lagrene begynner Ă„ fylles ja, sies at det produseres pĂ„ spreng der borte nĂ„ med disse prisene, sĂ„ spĂžrs det om det er nok VLGC’er til Ă„ ta unna alt, eller om vi fĂ„r store oppbygninger av lagre utover vĂ„r og sommer.

Jeg tror situasjonen i Ukraina vil fÞre til mega hopp i ratene fremover der det nÊrmest blir slÄsskamp om Ä sikre seg skip, ala noe vi sÄ i LNG-markedet tidligere.

Men shipping er vanskelig, kan hende man tar helt feil og ratene gÄr til bunn-nivÄer igjen