Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

Avance Gas Holding (AVANCE) 🚱

Jeg brukte bare DN Investor, over ett Ă„rs periode, med SMA 20, 50, 100 og 200, samt RSI og Bollingerband og MACD.
Jeg er som nevnt fersk pÄ dette, men totalt sÄ gir det meg inntrykk av at bunnpunktet i RSI var 29 okt '21. Derfra stigende RSI, og jeg ser at aksjekursen testet 200 dagers, rettned igjen, men er nÄ oppe pÄ 50 og 100 dagers snitt.
Laveste aksjekurs 21 feb pÄ 32,06 og etter Ä ha testet 200 dagers og ned igjen, sÄ var ny bunn pÄ32,50
NĂ„ har RSI kommet opp til 52 i en ganske gjevnt stigende “zik-zak kanal”.
Jeg tror vi fÄr ny test av 200 dagers snitt om ikke sÄ lenge.
(PrĂžver Ă„ gjĂžre meg kjent med Demo-konto hos CMC Markets og deres system men forelĂžpig brukt DN Investor)
Mvh “en amatþr / lérling i TA.”
Ikke stol pÄ meg, tenk selv


Nydelig ukes-candle, closer over 35,40 som var forrige ukes hĂžy.
Videre oppgang neste uke singalisert med hĂžy sannsynlighet.

Ratene forsetter Ă„ stige.

LPG2

Men best av alt; det er helg!

Herlig! Spennende Ä se
, kursen gÄr vel videre nordover fÄr vi tro :wink:
God helg! :clinking_glasses:

e24.no

USA og Europa med nye planer for Ă„ bli uavhengig av russisk gass

USA vil Ăžke forsyningen av gass til EU, ifĂžlge Det hvite hus. Samtidig Ăžnsker Tyskland Ă„ bli uavhengig av russisk gass i 2024

Daily og Weekly bullish nÄ.
Monthly close (pÄ torsdag) bullish over 36.50.

Denne fyrer pÄ alle sylindre nÄ, shipping er virkelig tingen Ä sitte i nÄ med markedsuro.
Avance er billigst med NAV pÄ ca.0.58 vs BWLPG pÄ ca.0.66 pr fredagens kurser.

Her betaler man 58 Ăžre for 1 kr!

2 Likes

Det kaller jeg god butikk! :wink:
Takker for god analyse, @theb

Aksjen midlertidig stoppet pga. for stor kursoppgang :slight_smile:
Auksjon nÄ :slight_smile:

He he
, nÄ snakker vi
 :slight_smile:
Det er nok flere som har fÄtt med seg budskapet fra Biden & co i helgen orientering om USA sine planer om Ä Þke gass eksport til Europa

Ikke stoppet sÄvidt jeg kan se
Har ikke vĂŠrt mer enn rundt 7% opp i dag
Synes fortsatt denne ligger veldig langt etter BWLPG. Kommer seg ikke ordentlig opp Avance, men litt bedre siste dager

Auksjon er over og aksjen er Äpnet igjen pÄ 38.38.

SkjĂžnner ikke hva som trigget en MH her ?

Unormal stor kursoppgang.
Oslo BĂžrs har sine parametere for hver enkelt aksje, og stopper de ut i fra de.

Tror faktisk vi kan se 40 i dag med det handlemÞnstret jeg ser nÄ.

Det lÄ stÞrre selgere pÄ 38,70 tidligere i dag, som stadig trekker seg oppover i salgskurs

Hva er planen din videre her nÄ @theb ?
Sitte en stund fordi du tror kursen kommer til Ä gÄ opp mye mer utover Äret?

Blir nok sittende en stund, sÊrlig nÄr ratene peker opp og selskapet er sÄ rimelig priset som det er nÄ.
Oktober er kanskje en topp Ä selge seg ut pÄ om man skal se syklisk pÄ det og om historien gjentar seg slik den har gjort i ganske mange Är.

1 Like

Kursen pÄ AVA tester nÄ 200 dagers glidende snitt fra oversiden igjen. Forrige forsÞk pÄ Ä bryte opp ble kortvarig, men det blir spennende Ä se om den vil vare litt rundt 200 dagers nÄ, for sÄ Ä etablere seg over.

1 Like

Anbefaler alle Ă„ se denne om Dorian LPG, da det er mye matnyttig info om LPG markedet.

Denne anbefales ogsÄ varmt.

10:40 inn stÄr det noe svÊrt viktig om shipping og inflasjon


1 Like

Stakkars folk som ble lurt til Ă„ selge i dag

500 og 750 ordrene er mest sannsynlig amerikanske forvaltere med algoer som presser prisene dit de vil.

Du kan sÄ si, men det var jo andre som fikk gjort et rÞverkjÞp da!
Jeg fikk ikke fulgt med pĂ„ ettermiddagen, ellers skulle jeg fylt pĂ„ en del ekstra, mens den var “pĂ„ Salg!” :slight_smile:

SvÊrt skuffende avslutning pÄ mÄneden og candle-close under 36,50