Ratene stiger voldsomt!
Blir ratefest i morgen og fremover.
Ratene stiger voldsomt!
Blir ratefest i morgen og fremover.
HĂžres bra ut.
Bra drag i Avance i dag.
NĂ„ er kursen igjen krĂžpet over 200 dagers snitt.
Jeg tror pĂ„ at vi skal se den i 40,- i lĂžpet av kommende uke, fĂžr den kanskje vil en liten tur nedom 200 dagers snitt, og srette opp igjen til et sted pĂ„ 40âtalletâŠ
Da fĂ„r tiden vise om jeg er realist, eller bare optimistâŠ
Bull?
Bull tone ja. Overrasket over de sterke ratene.
Hvorfor overrasket ?
Avance stanger nÄ og faller noe tilbake.
40 i dag er mulig!
Kommer til Ä bli stort volum pÄ 40, tipper det blir den nye bunnen i lÞpet av en ukes tid.
Flott at du sjekket @theb
AVA har ca 60% av flĂ„ten i Spot hvis jeg forsto rettâŠ, det er jo godt at de ikke er bundet opp for mye i lange faste kontrakter. Det er vel typisk for JF og ha kapasitet i spotmarkedet nĂ„r det drar seg til
Vi kan fort se 50â tallet i lĂžpet av en mnd eller to
Vet at de 3 eldste skipene er pÄ faste kontrakter med $30.000 dagen NET, vet ikke hva som ligger i det. Er det etter utgifter, brensel, etc, i sÄ fall er det meget bra.
De gÄr til Oktober 23, regner med de blir solgt da.
Avance Capella gÄr pÄ en blanding av TCA + SPOT, en fast pris + liten del som pÄvirkes av spot slik jeg forstÄr det. Vil anslÄ $45.000 dagen fast ± XX% som pÄvirkes av spot pris, sÄ den kan gÄ bÄde opp og ned.
2 Ă„rs kontrakt.
Det er 4 av 10 som jeg finner pÄ faste kontrakter, vet dere om de 2 siste?
Hvis jeg forsto svaret fra Ava, sÄ gÄr ca 60% i spott, og da er kanskje de siste seks i spotmarkedet, eller misforstÄr jeg?
Der har du rett! ca 4 av 10 er i fast, sÄ ca 6 av 10 er i spot.
Jeg tenkte helt feil
Avance Capella er delvis i spot og delvis fast, sÄ derfor ~60%.
He he, og det skulle jo passe bra utover nĂ„ skulle jeg troâŠ
Oslo (Infront TDN Direkt): Pareto Securities oppgraderer Avance Gas til en kjÞpsanbefaling, og hever kursmÄlet pÄ bÄde Avance og BW LPG.
Det fremgÄr av en sektorrapport tirsdag.
Med en jevn strĂžm av salg av eldre VLGCer pĂ„ nivĂ„er over NAV, mener Pareto Securities at den store rabatten i BW LPG er âpuzzlingâ.
âSelskapet har generert fem dollar i resultat pr aksje de siste to Ă„rene â og utbetalt nesten halvparten av dette som utbytte. Vi fortsetter Ă„ se lĂžnnsomme kvartaler fremover og tror et svakt 2023 vil resultere i mange vekstmuligheterâ, skriver meglerhuset, som hĂžyner kursmĂ„let til 87 kroner pr aksje, fra 60 kroner.
Pareto peker videre pÄ at Avance Gas prises til en NAV pÄ 0,55 ganger og med Fredriksen i full kontroll forventes det at utbytte og en fornyelse av flÄten vil vÊre melodien i selskapet fremover.
âEn NAV pĂ„ 0,55 ganger er for lav bĂ„de pĂ„ relativ og pĂ„ absolutt basis â med nybygg av hĂžy kvalitet som er dypt inn i pengene. Med lavere fri flyt av aksjen kan den nĂ„vĂŠrende rabatten raskt vĂŠre overâ, heter det. KursmĂ„let settes til 61 kroner pr aksje, fra 40 kroner.
TDN Direkt finans@tdn.no Infront TDN Direkt, +47 21 95 60 70
Ă der gikk(gĂ„r) togetâŠ, neste stopp ca 52-54,- ?
Neste stopp mÄ vÊre pÄ 43.
Dagens lyspunkt. Fint med nye oppjusterte kursmÄl. Blir sittende.
KjĂžp 1 kr for 55 Ăžre, og fĂ„ betalt ett par Ăžre hvert kvartal for kjĂžpet dittâŠ