Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

Avance Gas Holding (AVANCE) 🚱

Hvis jeg forsto svaret fra Ava, sÄ gÄr ca 60% i spott, og da er kanskje de siste seks i spotmarkedet, eller misforstÄr jeg?

Der har du rett! ca 4 av 10 er i fast, sÄ ca 6 av 10 er i spot.
Jeg tenkte helt feil :slight_smile:

Avance Capella er delvis i spot og delvis fast, sÄ derfor ~60%.

He he, og det skulle jo passe bra utover nÄ skulle jeg tro

Oslo (Infront TDN Direkt): Pareto Securities oppgraderer Avance Gas til en kjÞpsanbefaling, og hever kursmÄlet pÄ bÄde Avance og BW LPG.
Det fremgÄr av en sektorrapport tirsdag.

Med en jevn strĂžm av salg av eldre VLGCer pĂ„ nivĂ„er over NAV, mener Pareto Securities at den store rabatten i BW LPG er “puzzling”.

“Selskapet har generert fem dollar i resultat pr aksje de siste to Ă„rene – og utbetalt nesten halvparten av dette som utbytte. Vi fortsetter Ă„ se lĂžnnsomme kvartaler fremover og tror et svakt 2023 vil resultere i mange vekstmuligheter”, skriver meglerhuset, som hĂžyner kursmĂ„let til 87 kroner pr aksje, fra 60 kroner.

Pareto peker videre pÄ at Avance Gas prises til en NAV pÄ 0,55 ganger og med Fredriksen i full kontroll forventes det at utbytte og en fornyelse av flÄten vil vÊre melodien i selskapet fremover.

“En NAV pĂ„ 0,55 ganger er for lav bĂ„de pĂ„ relativ og pĂ„ absolutt basis – med nybygg av hĂžy kvalitet som er dypt inn i pengene. Med lavere fri flyt av aksjen kan den nĂ„vĂŠrende rabatten raskt vĂŠre over”, heter det. KursmĂ„let settes til 61 kroner pr aksje, fra 40 kroner.

TDN Direkt finans@tdn.no Infront TDN Direkt, +47 21 95 60 70

Å der gikk(gĂ„r) toget
, neste stopp ca 52-54,- ?

Neste stopp mÄ vÊre pÄ 43.

Dagens lyspunkt. Fint med nye oppjusterte kursmÄl. Blir sittende.

KjÞp 1 kr for 55 Þre, og fÄ betalt ett par Þre hvert kvartal for kjÞpet ditt

Ja, det var hyggelig.
Du har rett, det blir sikkert et hvileskjÊr pÄ ca 43 og litt turbulens rundt der.
Om ett Är tror jeg kursen er over det nivÄet.
Det er vel ikke lenge fÞr hele EU klarer Ä fÄ til lÞsninger pÄ Ä annullere hele energiimporten fra eksisterende rÞr-forskyning. Mere og mere avslÞringer, gjÞr vel at viljen til Ä stoppe den importen bare sterkere. Da er vel spÞrsmÄlet om de klarer Ä fÄ i land, ta imot, nok gass fra skip. Kapasiteten Þkes vel sÄ snart de klarer, og da blir det vel bruk for skipslaster i bÞtter & spann. Inntil andre lÞsninger dekker behovet, pÄ lengre sikt.
SĂ„ jeg ville tro at frakt rutene vil holde seg gode over en lengre tid. Mulig jeg tar feil
?

Handelsstopp og auksjon :slight_smile:

Lettet meg litt pÄ 42.

Ja vanskelig Ă„ holde seg unna salgsknappen😀
Men det er klart hvis den er pÄ vei opp til 60

Jeg kjÞper de tilbake pÄ 40, da jeg tror det er den nye bunnen, men sitter med brorparten fortsatt.

Sikkert lurt, det skulle jo vÊre god stÞtte pÄ drÞye 40,- :wink:

Vanvittig sterk nÄ over 43!

Jeg fyllte pÄ litt ekstra i dag, da det ikke er sÄ sikkert at den skal nedom 40 igjen
(?)
Ser jo veldig sterk ut!

Hva skjer i dag ?

Massiv gevinstsikring pÄ 45, panikk da 43 brÞyt, sunn korreksjon ned til 39-40 fÞr nytt ben opp mot 50. Tar tilbake tradeposten pÄ 40.

Har brukt tradeposten min til Ä ta GEOS idag og pÄ fredag pga svÊrt lav NAV, lavere enn Avanace :slight_smile:

1 Like

Det er nok en fin mulighet til Ă„ komme seg inn igjen, antakeligvis :+1:

Sitter fortsatt med 80% av beholdningen, gikk bare ut med 20% pÄ 42.

Er du 100’ inne igjen, eller regner du med Ă„ “hente litt til” fĂžr du gĂ„r inn igjen?

(Jeg gjorde tildels samme Ăžvelse selv, pĂ„ fredag efta, rett under 45, men har “mellomlandet” i BWO
 setter vel meste tilbake i morgen tror jeg)