Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

Avance Gas Holding (AVANCE) 🚱

Ratene stiger voldsomt!

LPG3

Blir ratefest i morgen og fremover.

1 Like

HĂžres bra ut.

Bra drag i Avance i dag.
NĂ„ er kursen igjen krĂžpet over 200 dagers snitt.
Jeg tror pĂ„ at vi skal se den i 40,- i lĂžpet av kommende uke, fĂžr den kanskje vil en liten tur nedom 200 dagers snitt, og srette opp igjen til et sted pĂ„ 40’tallet


Da fÄr tiden vise om jeg er realist, eller bare optimist
 :grinning:

Fra 29.Mars, verdt Ä fÄ med seg.

Bull?

Bull tone ja. Overrasket over de sterke ratene.

Hvorfor overrasket ?

Avance stanger nÄ og faller noe tilbake.

1 Like

40 i dag er mulig!
Kommer til Ä bli stort volum pÄ 40, tipper det blir den nye bunnen i lÞpet av en ukes tid.

1 Like

Flott at du sjekket @theb :slight_smile:
AVA har ca 60% av flÄten i Spot hvis jeg forsto rett
, det er jo godt at de ikke er bundet opp for mye i lange faste kontrakter. Det er vel typisk for JF og ha kapasitet i spotmarkedet nÄr det drar seg til :slight_smile:
Vi kan fort se 50’ tallet i lþpet av en mnd eller to :wink:

Vet at de 3 eldste skipene er pÄ faste kontrakter med $30.000 dagen NET, vet ikke hva som ligger i det. Er det etter utgifter, brensel, etc, i sÄ fall er det meget bra.
De gÄr til Oktober 23, regner med de blir solgt da.

Avance Capella gÄr pÄ en blanding av TCA + SPOT, en fast pris + liten del som pÄvirkes av spot slik jeg forstÄr det. Vil anslÄ $45.000 dagen fast ± XX% som pÄvirkes av spot pris, sÄ den kan gÄ bÄde opp og ned.
2 Ă„rs kontrakt.

Det er 4 av 10 som jeg finner pÄ faste kontrakter, vet dere om de 2 siste?

Hvis jeg forsto svaret fra Ava, sÄ gÄr ca 60% i spott, og da er kanskje de siste seks i spotmarkedet, eller misforstÄr jeg?

Der har du rett! ca 4 av 10 er i fast, sÄ ca 6 av 10 er i spot.
Jeg tenkte helt feil :slight_smile:

Avance Capella er delvis i spot og delvis fast, sÄ derfor ~60%.

He he, og det skulle jo passe bra utover nÄ skulle jeg tro


Oslo (Infront TDN Direkt): Pareto Securities oppgraderer Avance Gas til en kjÞpsanbefaling, og hever kursmÄlet pÄ bÄde Avance og BW LPG.
Det fremgÄr av en sektorrapport tirsdag.

Med en jevn strĂžm av salg av eldre VLGCer pĂ„ nivĂ„er over NAV, mener Pareto Securities at den store rabatten i BW LPG er “puzzling”.

“Selskapet har generert fem dollar i resultat pr aksje de siste to Ă„rene – og utbetalt nesten halvparten av dette som utbytte. Vi fortsetter Ă„ se lĂžnnsomme kvartaler fremover og tror et svakt 2023 vil resultere i mange vekstmuligheter”, skriver meglerhuset, som hĂžyner kursmĂ„let til 87 kroner pr aksje, fra 60 kroner.

Pareto peker videre pÄ at Avance Gas prises til en NAV pÄ 0,55 ganger og med Fredriksen i full kontroll forventes det at utbytte og en fornyelse av flÄten vil vÊre melodien i selskapet fremover.

“En NAV pĂ„ 0,55 ganger er for lav bĂ„de pĂ„ relativ og pĂ„ absolutt basis – med nybygg av hĂžy kvalitet som er dypt inn i pengene. Med lavere fri flyt av aksjen kan den nĂ„vĂŠrende rabatten raskt vĂŠre over”, heter det. KursmĂ„let settes til 61 kroner pr aksje, fra 40 kroner.

TDN Direkt finans@tdn.no Infront TDN Direkt, +47 21 95 60 70

Å der gikk(gĂ„r) toget
, neste stopp ca 52-54,- ?

Neste stopp mÄ vÊre pÄ 43.

Dagens lyspunkt. Fint med nye oppjusterte kursmÄl. Blir sittende.

KjÞp 1 kr for 55 Þre, og fÄ betalt ett par Þre hvert kvartal for kjÞpet ditt