Bra oppgang i Avance i gÄr og i dag, Dorian opp 9% og stanger mot 10 USD akkurat nÄ. Dette liker vi!
Ser ut som at vi kan gjĂžre noe sĂ„ uvanlig teknisk som Ă„ bryte opp gjennom en âdobbelt-toppâ pĂ„ 28 kroner. Satser pĂ„ at ingen greier Ă„ kjĂžre den ned pĂ„ slutten i dag.
Jeg er ikke sÄ bevandret i teknisk analyse og motstandsnivÄer, men hÄper dette indikerer at jeg fÄr rÄd til ekstra stor hytte Kan du forklare litt mer?
Min totale amatÞrkunnskap om teknisk analyse sier at nÄr en aksje to ganger har prÞvd Ä bryte igjennom et nivÄ fra nedsiden, da vil dette bli en sterk motstand. Pr nÄ har vi brutt motstanden, men dersom vi siger ned og slutter pÄ 28, kan dette skape en ekstra sterk motstand her.
Spent hvordan ratenivÄet til Avance ligger pÄ nÄ I Q3. I fÞlge nettsiden sÄ er alle skipene 100% spot.
Er vel mulig Ă„ anta at Q3 ratene snart er i box godt over 60k.
Dorian opp i U.S.
LPG fallet pÄ OB er nok kun gevinstsikring fra gÄrsdagens oppgang.
Rater fra Poten.com:
Fortsatt sterke rater, ikke gÄtt under 60k i lÞpet av nedgangen som har vart et par uker nÄ. Litt opp i dag, 61976. FÄr hÄpe det ikke bare er et blaff, videre oppgang mot 70k igjen hadde ikke vÊrt Ä forakte.
RĂžd: $/dag
Oransje: Omtrentlig B/E - $/dag (22k)
GrĂžnn: Kurs AVANCE x 1000 for skalering
Ratene er fortsatt sterke og som Nimrod sin graf viser; Avance har mye Ă„ ta igjen.
Litt ordnes i dag. Opp 7%
Hvorfor gÄr Avance sÄ mye bedre enn BW LPG i dag??
Var det en feilslÄtt short satt i forbindelse med DnB analysen, som nÄ dekkes inn??
Poten: 58.254 $/day
I kveld oppgraderer Wells Fargo LPG aksjen Dorian fra 8 til 15 USD.
Det er nesten en dobling, og gjenspeiler at troen pÄ langsiktige hÞye LPG fraktrater er intakt blant de seriÞse meglerne.
Dorian gÄr opp noen prosent over dammen i kveld, og jeg forventer at det smitter over pÄ Avance og BW LPG i morgen.
Aksjer fÄr selvsagt ikke opprettholde en PE pÄ 1 over tid.
Dorian drar seg over 10 USD nÄ, sÄ anbefalinger fra seriÞse meglerhus hÞres det tydligvis pÄ over dammen. Smitter vel over pÄ OB etterhvert.
To uker siden sist, oppdaterer denne. Ratene har holdt seg over break even siden starten av april, det er 4 mÄneder kontinuerlig inntjening med etterslep slik at dette fordeles pÄ Q2 og Q3. Har ikke regnet snittet denne perioden, men for det meste har ratene ligget slik at det ikke bare er snakk om grei inntjening - det er fantastiske rater. Kursen fortsatt sidelengs. I mitt hode er det slik at nÄr et selskap akkumulerer verdier sÄ skal kursen stige, uavhengig av om det betales utbytte eller om pengene gÄr til Ä betjene gjeld (Alphabet er vel et greit eksempel pÄ et selskap som ikke betaler utbytte uten at dette skremmer investorene fra Ä betale stadig mer for aksjene). For hver dag som gÄr med fantastiske rater burde litt av tvilen som var innbakt i kursen per april forsvinne, men det ser ut som om det drÞyer. For all del, kursen har steget noen kroner siden den gang, men det store hoppet kom vel i lÞpet av en mÄned fra medio mars til medio april mens rateoppgangen var helt fersk. At den ikke gÄr mer nÄ etter 4 mÄneder med varige hÞye rater er en gÄte for meg.
Markedet er vel omtrent i balanse igjen etter overkontrahering pÄ toppen av forrige sykel og nÄ sitter rederiene pÄ gjerdet mtp nye ordrer slik at det er liten fare for at de greier Ä Þdelegge for seg selv igjen i lÞpet av de neste par Ärene.
Noen som har litt dypere innsikt som kan dele sine tanker?
RĂžd: $/dag
Oransje: Omtrentlig B/E - $/dag (22k)
GrĂžnn: Kurs AVANCE x 1000 for skalering
I morgen kommer Dorian LPG med sine resultater fra Q2.
Det blir en fin pekepinn pÄ hva vi kan forvente oss fra Avance senere i mÄneden.
Dorian opp 6% i kveld. Kan smitte bra over pÄ Avance og BW LPG i morgen.
HĂžrt noe fra Poten de siste dagene?
FĂ„r heller ikke poten mail lengre. Har de tatt ferie?
MÄ si jeg er spent pÄ tiden fremover. Har kjÞpt meg inn igjen pÄ 24,35 etter Ä ha vÊrt ute noen uker.
Tydelig at markedet likte Dorians resultat. Opp 7% nÄ.
Poten: 51731.
Da skulle vel mer eller mindre hele Q3 vĂŠre sikret til rater over 50k?
3,3% opp nÄ