Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

Avance Gas Holding (AVANCE) 🚱

Dorian drar seg over 10 USD nÄ, sÄ anbefalinger fra seriÞse meglerhus hÞres det tydligvis pÄ over dammen. Smitter vel over pÄ OB etterhvert.

To uker siden sist, oppdaterer denne. Ratene har holdt seg over break even siden starten av april, det er 4 mÄneder kontinuerlig inntjening med etterslep slik at dette fordeles pÄ Q2 og Q3. Har ikke regnet snittet denne perioden, men for det meste har ratene ligget slik at det ikke bare er snakk om grei inntjening - det er fantastiske rater. Kursen fortsatt sidelengs. I mitt hode er det slik at nÄr et selskap akkumulerer verdier sÄ skal kursen stige, uavhengig av om det betales utbytte eller om pengene gÄr til Ä betjene gjeld (Alphabet er vel et greit eksempel pÄ et selskap som ikke betaler utbytte uten at dette skremmer investorene fra Ä betale stadig mer for aksjene). For hver dag som gÄr med fantastiske rater burde litt av tvilen som var innbakt i kursen per april forsvinne, men det ser ut som om det drÞyer. For all del, kursen har steget noen kroner siden den gang, men det store hoppet kom vel i lÞpet av en mÄned fra medio mars til medio april mens rateoppgangen var helt fersk. At den ikke gÄr mer nÄ etter 4 mÄneder med varige hÞye rater er en gÄte for meg.

Markedet er vel omtrent i balanse igjen etter overkontrahering pÄ toppen av forrige sykel og nÄ sitter rederiene pÄ gjerdet mtp nye ordrer slik at det er liten fare for at de greier Ä Þdelegge for seg selv igjen i lÞpet av de neste par Ärene.

Noen som har litt dypere innsikt som kan dele sine tanker?

RĂžd: $/dag
Oransje: Omtrentlig B/E - $/dag (22k)
GrĂžnn: Kurs AVANCE x 1000 for skalering

3 Likes

I morgen kommer Dorian LPG med sine resultater fra Q2.
Det blir en fin pekepinn pÄ hva vi kan forvente oss fra Avance senere i mÄneden.

2 Likes

Dorian opp 6% i kveld. Kan smitte bra over pÄ Avance og BW LPG i morgen.

HĂžrt noe fra Poten de siste dagene?

FÄr heller ikke poten mail lengre. Har de tatt ferie?

MÄ si jeg er spent pÄ tiden fremover. Har kjÞpt meg inn igjen pÄ 24,35 etter Ä ha vÊrt ute noen uker.

Tydelig at markedet likte Dorians resultat. Opp 7% nÄ.

Poten: 51731.

Da skulle vel mer eller mindre hele Q3 vĂŠre sikret til rater over 50k?

3,3% opp nÄ

Fant denne kommentaren fra 15. juli, inneholder litt informasjon angÄende virkningen handelskrigen har pÄ LPG-frakt samt noen betraktninger angÄende fremtidig forbruk i voksende markeder:

Ellers er dagens guiding og Cleaves’ oppdaterte rateestimat (snitt 51k i august og deretter oppgang mot ny topp 80k+ i Oktober) veldig fin lesning. Dette gĂ„r fra forsiktig optimisme til gull og grĂžnne skoger hvis estimatet slĂ„r til. Utsiktene etter dette tidsaspektet er mye lysere enn pĂ„ lenge mtp jevn og fin vekst i etterspĂžrsel kombinert med at det endelig ser ut som om markedet har absorbert eksisterende flĂ„te.

1 Like

Dagens rate 51731

2 Likes

Knallsterk usa bĂžrs. Rally i Avance i morgen?

Avance lagger Dorian de siste par dager.

DÄrlig graf men dere skjÞnner tegninga

Dorian slutt 9.26, nye +2.3%. Hvis ikke Avance gÄr 3%+ i morgen skjÞnner jeg ingenting.

1 Like

Avance Gas Holding Ltd - Grant of share options

Hvordan skal vi tolke disse opsjonene?
Kan det virke som Avance har tro pÄ oppgang siden prisen Þker for hvert Är

Pareto Þket kursmÄl, beskjedent synes jeg, men i riktig retning :slight_smile:

Nei, det var ikke rare greiene

Avance Gas Holding Ltd - Invitation to Earnings Release Audio Webcast for the Second Quarter of 2019

Financial calendar

Fra en lengre periode med sakte fall i ratene kom det et stÞrre fall denne uka, men fortsatt fine inntekter pÄ dette nivÄet. FÄr hÄpe vi ikke gÄr under 20k igjen, skulle gjerne sett at LPG-selskapene tjente penger kontinuerlig noen Är nÄ etter denne Þrkenvandringen de siste 3 Ärene. Mtp LPG produksjon / etterspÞrsel samt lavt antall nybygg de neste Ärene er jeg fortsatt komfortabel, men skulle gjerne sett kurven litt mer horisontal eller helst i den andre retningen.

RĂžd: $/dag
Oransje: Omtrentlig B/E - $/dag (22k)
GrĂžnn: Kurs AVANCE x 1000 for skalering

2 Likes

Hva tror kara om morgendagen? Dorian gikk bra i kveld, synes dette ser veldig lovende ut :grin: