Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

Avance Gas Holding (AVANCE) 🚱

11,3% opp i dag, sÄ normalt sett ville jeg trodd at den skulle korrigere litt ned igjen i morgen selv om den pÄ lang sikt gÄr opp. Men med tanke pÄ Q2-presentasjon pÄ torsdag er det godt mulig at kursen skal videre oppover helt frem til fremleggelsen, men i langt roligere tempo enn i dag.

I shippingsegmentet er kostnadene per skip per dag stort sett kjent, og rater er tilgjengelige hele Äret. En slipper egentlig Ä gruble sÄ mye pÄ hvordan det har gÄtt pÄ samme mÄte som i mange andre aksjer. Derfor er jeg litt forundret over at kursen fortsatt er sÄpass svak som den er og jeg mistenker at en del investorer skal inn nÄ i siste liten fÞr tallene slippes.

Aksjen faller vel et par tre prosent for dagen utover uken, som den pleier Ä gjÞre etter Ä ha gÄtt +10% enkelte dager

Tror ikke man skal undervurdere at det er Q2 med prognoser for Q3 / rateutvikling som gjĂžr at det er blitt trangt i dĂžra.

Er det synlig shortposisjoner i Avance?

https://ssr.finanstilsynet.no/Home/Details/BMG067231032

Takk for link. Vil tro MIRABELLA svetter litt med posisjon registrert 15.08, etter dagens oppgang. Vil endring i posisjon registreres i morgen dersom de reduserte short i dag?

Nedturen i Avance den siste tiden skyldes hovedsakelig Trump sine utspill og den generelle nedturen de har skapt i aksjemarkedene. Dette har fristet enkelte aktĂžrer til Ă„ shorte Avance, noe som har bidratt til Ă„ senke kursen ytterligere og trolig utlĂžst stop loss, samt gjort andre investorer nervĂžse.

I dag fikk pipen en annen lyd og kursen korrigerte noe tilbake.

Men jeg tror nok man skal belage seg pÄ at selskapet vi levere gode, tildels svÊrt gode tall pÄ Q2. Neppe tilfeldig at selskapet har fremskyndet fremleggelsen fra 29 AUG til 22 AUG. Og jeg vil ikke bli overrasket om guidingen frem mot Q3 og Q4 blir opplÞftende lesning.

Med et utgangspunkt der kursen har blitt solgt kraftig ned pÄ grunn av kvitring fra papegÞyen i Det hvite hus, sÄ vil trolig virkeligheten som blir presentert pÄ torsdag resultere i betydelig kursoppgang. Men ettersom man ikke trenger vÊre rakettforsker eller uvanlig god matematiker for Ä skjÞnne det ut fra ratenivÄet, sÄ tror jeg at vi bÄde i morgen og pÄ onsdag vil se Þkende interesse for Avance aksjer, med pÄfÞlgende kursoppgang. Kanskje ikke i samme stÞrrelsesorden som i dag. SÄ vi tallene som kommer pÄ torsdag vÊre avgjÞrende for hvor kraftig reprisingen blir i etterkant av resultatframleggelsen.

Summary fra Flex LNG Q2 rapport (https://newsweb.oslobors.no/message/483311):

• Slightly improved trading result in Q2
    ‱ Positive outlook for second half as we are
    approaching winter season with higher demand
    and lower supply of ships
    ‱ Third quarter expected TCE of ~$60kpdr
    ‱ Very favorable fundamentals for LNG
    transportation both near and long-term
1 Like

He, he vi trenger neppe vente til torsdag for Ä skjÞnne hva som kommer pÄ Q2 presentasjonen til Avance. For Ä si det slik, det blir neppe deprimerende nyheter. Vi ser vel snarere at pene fanafruer kommer til Ä kaste muffene i taket av vill begeistring og utsikten til ekstra flotte julepresenter og 12 retters middager med dertilhÞrende vinpakker pÄ byens bedre restauranter.

1 Like

Grei Äpning som vitner om positive forventninger til Q2. Men med dagens prising sÄ har ikke markedet de helt store forventningene. FÞlgelig kan Avance overraske markedet positivt, noe som vil gi nÊring til ytterligere oppgang utover hÞsten.
Samtidig kan vi ikke utelukke noe «sell on The news» pÄ torsdag ettermiddag. Men med overraskende gode resultater tror jeg ikke det vil bli vanskelig Ä finne kjÞpere.

Jeg forventer i verste fall en flat utvikling, i beste fall en reprising av selskapet. Tallene er historie i det dem slippes, men guidingen for Q3 og videre frem vil vĂŠre avgjĂžrende for kursutviklingen videre.

Dom jeg skrev i gÄr fortsetter kursoppgangen i Avance i dag. Nye vel 7% sÄ langt i dag og i morgen fortsetter ferden mot 30 tallet. Er vi der ved stengetid i morgen eller mÄ vi vente til torsdag?

Aner shortskvis i symbiose med forventingene rundt Q2 :rocket: Gleder meg til Ä se pÄ oversikt pÄ https://ssr.finanstilsynet.no/Home/Details/BMG067231032 i dag kl 1530 og utover uka

Q2, kom for 18 minutter siden.

Tce rate pÄ 21300

13 mill us$ inflow of operating cashflow

Hvor fant du dem? Ingen Q2 for Avance Gas er lagt ut pÄ selskapets hjemmeside og jeg finner det merkelig dersom Q2 tallene er sluppet i dag, 20 aug, nÄr selskapet selv bÞrsmelder at Q2 blir presentert 22 aug 19.

Shorten Þkt fra i gÄr (hvis jeg husker riktig?), men det gjÞr Poten ogsÄ :slight_smile: MÄ innrÞmme at jeg er veldig spent for de neste par dagene. Dorian er vel nÄ sÄ nÊr kursmÄlet til DNB som det gÄr an Ä komme (10.00), lurer pÄ om/nÄr DNB skal si noe nytt om LPG. Synes fortsatt det var svÊrt underlig det de kom med tidligere i sommer.

Litt info angÄende relokalisering av skip fra Þst til vest for Ä unngÄ ytterlige svekkelse pÄ ruta AG- Japan (dette er den Poten rapporterer):
https://www.spglobal.com/platts/en/market-insights/latest-news/shipping/082019-firm-western-freight-rates-pull-lpg-vessels-to-us-to-avoid-weak-asian-rates

Merryl Lynch har 15 som kursmÄl pÄ Dorian. Mer relevant og med mer cred enn DnB.

Takk for link, samtidig sÄ har LPG-lagre i USA Þkt jevnt og trutt, ganske betydelig vil jeg si, bare siden juni.

Ja, det er jo flere som vurderer kursmÄl vesentlig hÞyere enn DNB, men vi sÄ jo hvor toneangivende det ble (ihvertfall en kortere periode) nÄr DNB sa HOLD til sektoren. Jeg mener derfor det ikke er usannsynlig Ä fÄ ekstra drahjelp pÄ kursen dersom de hadde uttalt seg mer pÄ linje med disse. Ren spekulasjon fra min side selvfÞlgelig.

Er ratene fremdeles over 50?
Pleier bare Ä fÞlge med pÄ hjemmesiden til Avance og de ligger en uke etter

AG-Japan/Poten har ligget under 50k ca 1 uke nÄ, men opp fra ca 41k til 44.5k i gÄr.

AG-Japan 47.671 i dagens oppdatering fra Poten, ganske bra oppgang de siste dagene. Om estimatene til Cleaves slÄr til blir det en fin hÞst, de spÄdde tidligere ny rateoppgang til ca 74k i oktober.

2 Likes