Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

Avance Gas Holding (AVANCE) 🚱

Grei Äpning som vitner om positive forventninger til Q2. Men med dagens prising sÄ har ikke markedet de helt store forventningene. FÞlgelig kan Avance overraske markedet positivt, noe som vil gi nÊring til ytterligere oppgang utover hÞsten.
Samtidig kan vi ikke utelukke noe «sell on The news» pÄ torsdag ettermiddag. Men med overraskende gode resultater tror jeg ikke det vil bli vanskelig Ä finne kjÞpere.

Jeg forventer i verste fall en flat utvikling, i beste fall en reprising av selskapet. Tallene er historie i det dem slippes, men guidingen for Q3 og videre frem vil vĂŠre avgjĂžrende for kursutviklingen videre.

Dom jeg skrev i gÄr fortsetter kursoppgangen i Avance i dag. Nye vel 7% sÄ langt i dag og i morgen fortsetter ferden mot 30 tallet. Er vi der ved stengetid i morgen eller mÄ vi vente til torsdag?

Aner shortskvis i symbiose med forventingene rundt Q2 :rocket: Gleder meg til Ä se pÄ oversikt pÄ https://ssr.finanstilsynet.no/Home/Details/BMG067231032 i dag kl 1530 og utover uka

Q2, kom for 18 minutter siden.

Tce rate pÄ 21300

13 mill us$ inflow of operating cashflow

Hvor fant du dem? Ingen Q2 for Avance Gas er lagt ut pÄ selskapets hjemmeside og jeg finner det merkelig dersom Q2 tallene er sluppet i dag, 20 aug, nÄr selskapet selv bÞrsmelder at Q2 blir presentert 22 aug 19.

Shorten Þkt fra i gÄr (hvis jeg husker riktig?), men det gjÞr Poten ogsÄ :slight_smile: MÄ innrÞmme at jeg er veldig spent for de neste par dagene. Dorian er vel nÄ sÄ nÊr kursmÄlet til DNB som det gÄr an Ä komme (10.00), lurer pÄ om/nÄr DNB skal si noe nytt om LPG. Synes fortsatt det var svÊrt underlig det de kom med tidligere i sommer.

Litt info angÄende relokalisering av skip fra Þst til vest for Ä unngÄ ytterlige svekkelse pÄ ruta AG- Japan (dette er den Poten rapporterer):
https://www.spglobal.com/platts/en/market-insights/latest-news/shipping/082019-firm-western-freight-rates-pull-lpg-vessels-to-us-to-avoid-weak-asian-rates

Merryl Lynch har 15 som kursmÄl pÄ Dorian. Mer relevant og med mer cred enn DnB.

Takk for link, samtidig sÄ har LPG-lagre i USA Þkt jevnt og trutt, ganske betydelig vil jeg si, bare siden juni.

Ja, det er jo flere som vurderer kursmÄl vesentlig hÞyere enn DNB, men vi sÄ jo hvor toneangivende det ble (ihvertfall en kortere periode) nÄr DNB sa HOLD til sektoren. Jeg mener derfor det ikke er usannsynlig Ä fÄ ekstra drahjelp pÄ kursen dersom de hadde uttalt seg mer pÄ linje med disse. Ren spekulasjon fra min side selvfÞlgelig.

Er ratene fremdeles over 50?
Pleier bare Ä fÞlge med pÄ hjemmesiden til Avance og de ligger en uke etter

AG-Japan/Poten har ligget under 50k ca 1 uke nÄ, men opp fra ca 41k til 44.5k i gÄr.

AG-Japan 47.671 i dagens oppdatering fra Poten, ganske bra oppgang de siste dagene. Om estimatene til Cleaves slÄr til blir det en fin hÞst, de spÄdde tidligere ny rateoppgang til ca 74k i oktober.

2 Likes

Det har kommet en «tommel opp» pÄ tickeren hos skandiabanken og nÄ. Det er vel en slags anbefaling

Avance Gas Holding Ltd Reports Unaudited Results for the Second Quarter and First Half of 2019

Avance blir rene pengemaskinen. Overbevisende kvartal og i Q3 rennner pengene enda raskere inn i kassen, samtidig som ratene er pÄ vei opp. MÄ ikke vÊre mattegeni for Ä skjÞnne hvor aksjekursen skal utover hÞsten.

Joakim Hannisdahl‏ @JHannisdahl · $AVANCE (#BUY/N78) strong 2Q top-line, w 3Q guidance as expected. Massive cash generation & highly attractive mulitples. TP raised to NOK 78 (185% upside). Free 12-page report below #VLGC #LPG #shipping $BWLPG $LPG

1 Like

Avance Gas Holding Ltd - Q2 2019 Presentation

Avance Gas Holding Ltd – Notice of Annual General Meeting

Utvilsomt en sÊrdeles opplÞftende presentasjon hvor det kommer frem at Avance gÄr et par sÊrdeles lukrative Är i mÞte. Og det er vel gode grunner til Ä forvente betydelige utbytter gjennom 2020.

1 Like

Hva skal til for at vi drar oss gjennom 30-tallet her ? FĂžler vi stanger I taket