Hvis jeg ikke visste bedre, sÄ ville jeg sagt at kursen holdes nede sÄ langt i dag av at det kontinuerlig tilbys 1.500 aksjer til lavere og lavere pris. Sikkert tilfeldig
Har noen de siste ratene?
Vi er forelÞpig litt opp pÄ en rÞd dag, igjen.
Poten fra fredag: 48.941 $/dag, de oppdaterer ikke i helgene sÄ neste oppdatering fra dem kommer ikke fÞr i ettermiddag, ofte ca 17:30 norsk tid. Mulig det ikke inngÄs kontrakter i helga heller for alt jeg vet, dette er vel en markedsplass som andre bÞrser.
Tolmodighet! SÄ lenge det fundamentale fortsetter Ä vise styrke er det kun et tidsspÞrsmÄl fÞr den bryter opp.
Skal vi tro dette var siste dag hvor den slutter pÄ kurser under kr 30,-?
DNB har Þkt kursmÄlet til Avance siden fredag til 31 (fortsatt HOLD), ingen endring pÄ BW.
Da var vi gjennom kr 30,- og turen oppover kan fortsette.
Vet vi teknisk hva neste nivÄ er ?
MÄ pÄregne litt motstand rundt topp fra jan-17 pÄ ca 35 kr. Etter det er det lite motstand opp mot 100-lappen
Selv om det ennÄ ikke har gÄtt mer enn noen minutter etter Äpningsbjellen, sÄ synes det om Avance skal ta seg en pust i bakken etter noen heseblesende dager. Dette er nok ikke toppen, ikke i nÊrheten av toppen. Men det kan bli en mulighet for etternÞlere Ä ta seg en posisjon.
H en fin fin dag!
Ingen etternÞlere som trenger Ä fÞle at toget har gÄtt fra dem, her blir det stigning jevnt og trutt fremover hÞsten. Og sannsynligvis langt ut over det om det ikke dukker opp skjÊr i sjÞen.
Den er grei, men hvorfor kjÞpe dyrere enn man mÄ nÄr man ser helt klart hvor dette bÊrer hen? Man kan sikkert kjÞpe Avance innunder Jul og likevel tjene gode penger pÄ den utover i 2020, men jeg tviler syerkt pÄ om du fÄr handle Avance nede pÄ 30-tallet i desember. Det er vel liten tvil om at selskapet kommer til Ä levere et sÊrdeles hyggelig Q3 resultat, og det er vel heller ikke usannsynlig at vi ser et utbytte bli annonsert pÄ Q3. Dette er forhold som neppe vil legge noen demper pÄ kursutviklingen frem mot nyttÄr.
Av potensielle kjÞpere sÄ er det sikkert noen som sitter pÄ det berÞmte gjerdet og venter pÄ en dipp i denne volatile aksjen Som nevnt tidligere er det jo ikke mer enn snaue 14 dager siden aksjen var godt nede pÄ 20-tallet sist.
Min erfaring er at alle aksjer som fÄr en bratt stigningskurve over en del dager tiltrekker seg en rekke investorer. Et gjennomgÄende trekk er at de fleste synes at den har gÄtt for mye og derfor setter de seg pÄ gjerdet i hÄp om Ä komme seg inn pÄ en dipp.
Problemet med dette er at de gjerne mÄ se kursen gÄ enda et par tre dager fÞr den trekker seg noe tilbake. Og nÄr det skjer, sÄ kommer den skjelden sÄ langt tilbake slik at de nye fÄr kjÞpt den like billig som de ville gjort, dersom de slo til med en gang de fikk den pÄ radaren.
Men ja, helt klart, der sitter nok flere og flere og fÞlger med pÄ Avance og som gjerne har lyst til Ä bli med pÄ oppturen.
Mitt rÄd er; ikke nÞl, kast dere utpÄ. Se hvor kursen kommer fra og vit at det er ubalansen mellom behovet for LPG transport og hva markedet kan tilby som nÄ driver ratene oppover. Og ettersom det produseres mer LPG, det kommer nye eksportfasiliteter til i USA og knappheten pÄ tonnasje vil vedvare ett til to Är fremover, sÄ kan dete bare gÄ en vei; stadig hÞyere rater, bedre inntjening for rederiene og nye periode med saftige utbytter til aksjonÊrene. Slett ingen dÄrlig butikk Ä vÊre investet i.
Jeg personlig er sÞkklastet i Avance og litt i Dorian, har solgt unna en del dÄrlige investeringer og reinvestert dem i denne raketten med snitt ca 24,- pÄ det jeg har handlet de siste mÄnedene. Har i tillegg en pott fra 2014, sÄ totalt sett i tap til vi runder ca 35,-.
Men det kan vÊre mange grunner til at folk ikke er inne enda, f.eks at de ikke har likviditet akkurat nÄ. Poenget mitt var at en ikke skal fÞle at det er for sent fordi aksjen har bikket 30 eller bikker 35 om noen dager/uker, denne skal mye lengre opp pÄ sikt om ikke det skjer fundamentale endringer / makro / Donald etc.
Regner med du mener LPG og ikke LNG
Takk for den. Godt noen er vÄkne. Feilen er rettet opp.
Dagens Poten: 46.865 $/dag.
Ratene ligger for Þyeblikket i en langsiktig fallende trend, men aksjekursen har begynt Ä realitetsorientere seg litt. Vet ikke hvor langt etterslepet er, noen sier 4 uker, andre sier 6 uker. Men vi er uansett i slutten av august nÄ, dvs at ingÄtte spotkontrakter fra nÄ av etter all sannsynlighet skal utfÞres i Q4 og ratene er fortsatt hÞyt over B/E. Legg til at modellen til Cleaves spÄr kraftig rateoppgang mot oktober sÄ nÊrmer vi oss pene utbytter (uavhengig av om Cleaves treffer eller ikke vil jeg tro).
RĂžd: $/dag
Oransje: Omtrentlig B/E - $/dag (22k)
GrĂžnn: Kurs AVANCE x 1000 for skalering
Kan vi ha forvente at de kjÞrer stÞrre grad av spot i Q4 hvis ratenivÄet skal opp?